Toon posts:

Verschillende groottes RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben van plan om meer ram geheugen aan te schaffen en daarmee direct voor de toekomst veilig te zitten. Nu heb ik 2x2GB Kingston geheugen en in mijn mobo (http://www.msi.com/product/mb/760GM-E51--FX-.html) zijn er 4 ddr3 slots. Mijn vraag is of het uitmaakt of ik oftewel 2x2GB of 2x4GB erbij zet, wel van hetzelfde merk/zelfde snelheid (1333) dus. En ik neem aan dat de modules van dezelfde grootte in het slot met dezelfde kleur moeten? Het gaat me dus niet om de grootte, maar meer om of de verschillende groottes invloed hebben op de snelheid..

En nog een klein vraagje.. ik denk ongeveer nog een jaar of 2/3 met mijn huidige systeem te doen, en wil er ook recente games op gaan spelen na wat upgrades.. is 12GB overkill of zit je daarmee mooi veilig? Meestal staan er nog een hoop programma's open (torrent, browser met 10 tabs, virusscanner) als ik een game speel..

Bvd ;)

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Dat mag geen enkel probleem vormen, je kan perfect gehugen met verschillende groottes in 1 moederbord steken. Daarbij zijn er natuurlijk wel enkele zaken waar je op moet letten:

-Snelheid:
1333 zoals je zelf al vermeldde, maar ook de latencies zijn minstens even belangrijk.
Je kan ook met verschillende snelheden werken, waarbij de snelste latjes worden vertraagd. Hiervoor moeten de traagste wel op slot 0 worden gezet.
-Channels:
Je moederbord heeft 2 channels van ram geheugen, je kan best het paar zelfde geheugen op 1 channel zetten.

Momenteel is 8GB algemeen aangeraden, hiermee kan je alles vlot laten draaien. Met 12GB kan je nog veel meer laten draaien.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met 2x 4GB erbij in het juiste slot zal het inderdaad nog steeds netjes in dual channel draaien.
In principe is het voor alleen gamen en multitasken overkill, maar 8GB is 'maar' 2 tientjes duurder dan 4GB.

Ai, net te langzaam..

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 07-07-2013 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! 8GB is denk wel genoeg inderdaad, crysis 3 draait daar goed op dus met de games tot 2013 moet het wel goed zitten om die te kunnen spelen.
De latjes koop ik van dezelfde fabrikant (valueram) dus dat moet goedkomen, zag net dat de tijden vrijwel overeenkomen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor wat moet ik kopen vragen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!