Wijziging user review [Detmer8] [daf95xf]

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Beste admins,

User daf95xf heeft mij een hele tijd geleden gecontacteerd over 3 Dell Precision 390 systemen die ik te koop had staan. Na flink onderhandelen, waarbij deze user marktplaats stijl gebruikte, zijn we samen tot een goede prijs gekomen. Vervolgens hebben we netjes een afspraak gemaakt. Toen hij er eenmaal was beweerde hij bij hoog en laag dat ik de specificaties heb veranderd van een quadcore naar een dualcore en dat ik hem heb voorgelogen. Daarna liep hij onfatsoenlijk de deur uit, zonder überhaupt nog wat te zeggen of een hand te geven.

Als hij al gekeken had via de site van Dell, dan had hij al kunnen zien dat ze deze computers niet leveren met een quadcore processor. Daarnaast zit er op de computer ook een core 2 duo stickertje, deze is duidelijk te zien en te lezen op de foto.

Hiervoor heb ik bij hem een slechte beoordeling neergezet. Nu heeft hij als 'wraakactie' een slechte beoordeling terug geplaatst.

Graag zou ik zien dat deze beoordeling verwijderd wordt.

Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,
Detmer( 8 )

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 07-07-2013 13:08 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je begrijpt dat je ieder mogelijk beeld van jezelf als redelijk persoon hiermee al gediskwalificeerd hebt?
Helaas maar waar: een allochtoon
Uit onze logs blijkt in ieder geval dat tussen het eerste contact en het verschijnen van de eerste review (dus al afgeketst) de betreffende advertentie niet is aangepast.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Achteraf gezien niet zo slim. I know. Maar ik was zo pissig toen ik de review schreef... Dat is geloof ik ook wel begrijpelijk.
Daarnaast was hij ook nog eens niet de enige uit het buitenland afkomstige koper die me die week heeft lastig gevallen. "De druppel die de emmer heeft doen overlopen". Nee, dat heeft niks met deze persoon te maken. Ja, dat heeft wel invloed gehad.

Advertenties aanpassen doe ik wel eens; een typfoutje, iets meer informatie bijvoegen e.d. Dit lijkt mij geen enkel probleem, toch? Als ik toch de verkeerde specificaties had neergezet, dan had ik het 'm natuurlijk verteld. Ik speel graag eerlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Detmer op 07-07-2013 15:30 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frustratie is begrijpelijk, maar ik vind puur en alleen die opmerking ruimschoots voldoende voor je wederpartij om een negatieve review op te gronden.

Ik ken een aantal V&A oplichters uit Zutphen, en Zutphen was pas ook al crimineel in het nieuws, en scoort vrij slecht in de statistieken. Hoe sta jij te kijken als je een beoordeling krijgt waarin nog even fijntjes vermeld wordt waarbij duidelijk de toonzetting is "dat het daarom ook niet verwonderlijk is dat het zo loopt."?

De actie van een review plaatsen kan nooit reden zijn voor een slechte review terug. De inhoud van die review kan dat echter wel zijn. En ik vind dat je die grens hier ruimschoots gepasseerd bent.
(Om eerlijk te zijn heeft mijn vinger daarstraks zelfs even boven de banknop gehangen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT: Mag niet reageren volgens de 'regels', I'm sorry!

[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 07-07-2013 16:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:55:

Ik ken een aantal V&A oplichters uit Zutphen, en Zutphen was pas ook al crimineel in het nieuws, en scoort vrij slecht in de statistieken. Hoe sta jij te kijken als je een beoordeling krijgt waarin nog even fijntjes vermeld wordt waarbij duidelijk de toonzetting is "dat het daarom ook niet verwonderlijk is dat het zo loopt."?
Dat is het zelfde als ik heb gedaan: Allemaal over 1 kam scheren. Zoals al gezegd: I know, ik had het niet moeten doen. Had deze persoon mij naderhand nog een hand gegeven oid met daarbij een "Sorry, ik had het verkeerd gelezen". Dan was er niks aan de hand geweest, ja ik zou balen, maar fouten kunnen gebeuren. De hele manier van handelen / doen heeft mij de review doen schrijven en maakt mij nog steeds kwaad.
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:55:

De actie van een review plaatsen kan nooit reden zijn voor een slechte review terug. De inhoud van die review kan dat echter wel zijn. En ik vind dat je die grens hier ruimschoots gepasseerd bent.
(Om eerlijk te zijn heeft mijn vinger daarstraks zelfs even boven de banknop gehangen...)
Gelukkig (voor mij) heb je nagedacht voordat je wat deed, wat ik dus niet heb gedaan. Een slechte review omdat ik dat erin heb gezet: akkoord.
Echter vind ik dat het dan wel op feiten moet zijn; zoals jij ook al aangaf: Ik heb de advertentie niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het ook mee eens. Maar laten we even kijken wat je wederpartij dan te melden heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:38:
Daar ben ik het ook mee eens. Maar laten we even kijken wat je wederpartij dan te melden heeft. :)
Het duurde 2 maanden voordat ik de beoordeling kreeg. Ik hoop niet dat we zo lang moeten wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daf95xf
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11-2024
hoi hoi

dank aan “Tweakers “ dat ie een echte nette site en dat bepaalde “ reacties “ van sommige mensen niet door de beugel kunnen
dat zie je tegenwoordig niet zo vaak , ik doe zelf af en toe wat partijtjes PC’s naar het buiteland sturen en dan kijk ik naar “ MARKTPLAATS “ maar soms ook bij “Tweakers “ natuurlijk altijd handje contantje en liefst ophalen , dan zie je ook wat je koopt , bij deze meneer “
Detmer 8 “ zag ik dat ie 3x Dell volgens mij 390 te koop heeft , mooie kasten waar bij was vermeld (naar mijn mening Q6600 ) dat ze zijn Q6600 naar mijn ervaring uit de handel in het verleden en ik heb nog wat PC’s verhandeld met een Q6600 dat het voor staat dat is een Quadcore met 2,4 Ghz processor , het kan zijn dat ik zelf heb dat verkeerd gezien of dat letter wat voor 6600 stond een andere letter is IPV Q dus ik dacht dat om 3 x Dell 390 met een Q6600 dus 3 x Quadcore ging , en toen ik de eerste email heb verstuurt met de vraag wat kosten ze alle 3 x en heb ik mijn 06 vermeld , dan na krijg ik via WHATSAPP een prijs wat ik vond dat ik niets mee verdienen toen heb ik een bericht terug gestuurd het is mij te duur ,dan na wat wil je voor geven , na een tijdje heen en weer WHATSAPEN kwamen wij tot een prijs en ik krijg het adres waar ik ze moet ophalen , toen ben ik vanuit Eindhoven naar Zutphen gegaan voor Zutphen was een enorme omleiding minimaal 30 km door de boerenwegen
eindlijk kwam ik bij het adres en eerst netjes gegroet toen ik binnen kwam, toen zag ik dat de DELL´s zijn dual core´s IPV Quad core dacht ik dat ik belazerd ben , toen heb ik gezegd dat ik ze niet hoef en volgens mij in de advertentie stond dat de PC´s zijn Quad core en geen dual core, ik was al moe en uitgeput, en dat was de druppel op de hete plaat , ben ik boos zonder dag te zeggen vertrokken, en geen prijs gegeven aan die voorval
, tot de laatste wekend toen zag ik die hele negatieve reactie van Detmer 8 over mij hel negatief en kwetsend , want het gaat mij uiteindelijk om `zakken ` te doen met iemand en niet om iemands afkomst , toen heb ik zelf terug geschreven , helaas zo is het gegaan naar mijn mening , ik laat het aan `Tweakers ` over om te beoordelen , en ik dank ze voor hun moeite om , discriminatie tegen te gaan BEDANKT Tweakers

Groet Daf95XF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoofdvraag is eigenlijk of je achter je review blijft staan, of dat jullie beiden de zaak willen herzien. Vaak zijn er twee zienswijzen, en levert wat extra communicatie begrip op (wat eigenlijk beter voor de review gedaan had kunnen worden).

Alleen in het geval waar beiden hun review willen herzien en er in eerste instantie ook sprake was van verschillende zienswijzen, verwijderen we beide reviews zodat genuanceerdere reviews geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik wil de review best herzien / verwijderen, maar dan moet Daf95XF dat ook willen.

Bij ons allebei was het gewoon net de druppel, waardoor we beiden zo gereageerd hebben.
Daarbij geloof ik dat ik zeer erg mijn excuses mag aanbieden aan Daf95XF voor het schelden. Dus bij deze wil ik graag mijn excuses aan je aanbieden Daf95XF. Ik hoop dat je deze na alles nog wilt accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 15-07-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daf95xf
Hallo

ik accepteer zijn excuus zand erover en mijn dank aan Tweakers die de discriminatie tegen gaat
en fijne vakantie toegewenst

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen daarin te lezen dat de huidige reviews weg kunnen. *done*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daf95xf
Yes Tnx :*)