Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studeren, gamen en fotobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een hele poos aan het zoeken naar een geschikte laptop voor mijn studie, die tegelijkertijd ook mijn desktop kan vervangen. Ik moet hem elke dag meenemen in de trein, maar het gewicht of de grootte maakt me niks uit.

Tijdens mijn studie zal ik vooral gebruik maken van AutoCAD en SolidWorks programma's
In mijn vrije tijd ben ik veel met Adobe Lightroom 4 bezig, maar ik game ook veel (Battlefield 3, Farcry 3 enz)

Op de site van mijn universiteit staan de volgende minimale specificaties:

Besturingssysteem
Microsoft Windows 8 UK (64Bits)

Processor
Intel I7 of vergelijkbaar

Beeldscherm
15.6” met LED Display

Geheugen
8 GB Geheugen

Videokaart
Grafische kaart met minimaal1 GB dedicated memory inclusief Software OpenGL ondersteuning en bij voorkeur SolidWorks gecertificeerd!

Een lange accuduur is belangrijk!

Nou vind ik die specificaties wel meevallen, maar ik wil geen laptop die net op het randje alles aankan en na een jaar alweer vervangen moet worden.

Ik heb een budget van 1500,- , eventueel 1600 incl Windows 8, maar hoger wil ik echt niet. Een SSD hoort ook bij een van de eisen.

Mijn oog was gevallen op de GTX 680M, HD8970M en eventueel een GTX675MX (als het andere te duur wordt). Nu had ik gelezen dat de Enduro functie van de Radeon kaarten lang zo goed niet werkt als Optimus van de GTX kaarten. Op het internet kwam ik ook een figuur tegen waarop te zien was dat de GTX kaarten beter presteren dan Quadro's en FirePro's, maar dat de 7970m minder presteerde, ongeveer gelijk met een Intel HD4000 en dat viel me weer tegen.

Ik ben echt de draad kwijt en vraag daarom jullie om hulp en advies.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
P.S.Als het kan wil ik graag een 17 inch

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien moet je dit eens doornemen?
LAA beleid

Je eigen inzet wordt toch wel gewaardeerd. Hier een lijstje met eisen dumpen werkt niet, het is niet de bedoeling dat wij voor jou op zoek gaan naar een laptop.

Kijk vooral eens goed hier: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ben nieuw op dit forum dus ik wist die regels nog niet. Ik zal een aantal opties die ik had gevonden, plaatsen.

Ik moet kiezen tussen de volgende 2 laptops:

MSI GT70 OND- 899 NL ( 657mx, 1tb hdd, 128gb ssd, 12gb ram) 1599,-

XNB Titan HW17 ( ATI HD8970, 750gb hdd, 120gb ssd, 16gb ram) 1558,- excl. os

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 21:47 ]