Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Een aantal weken geleden is het moederbord van mijn server gestorven. Ik heb nu nieuwe onderdelen aangeschaft & zal dus een verse installatie moeten doen. Het probleem is echter dat ik m’n product-key van Windows 2008R2 nergens meer kan vinden.

Ik heb in het verleden wel eens met dit probleem te maken gehad, maar dit was eenvoudig op te lossen door tooltjes als ProduKey te draaien.. maar dit vereist in eerste instantie wel dat de installatie nog functioneert.

Is het mogelijk om de product-key te vinden wanneer ik de boot-schijf met de oude installatie aan m’n werkstation hang, maar dat ik er dus niet van boot? Het zou geweldig zijn als iemand mij in de richting kan wijzen op de schijf waar ik deze informatie zou kunnen vinden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Bootschijf in andere PC hangen werkt prima, dit doe ik regelmatig om codes van Office en Windows uit te lezen
Je kunt hiervoor gewoon Nirsoft Produkey gebruiken. Je hoeft alleen naar de Windows map van de boot-schjif te wijzen

[ Voor 35% gewijzigd door mad-dog op 07-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Magic Jellybean Keyfinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Produkey kan het ook met een extern register:

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=221255

Oja en sla in het vervolg je keys even op ergens, in een programma zoals KeePass o.i.d. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 07:25

Satom

Verzamel ervaringen

Zolang je de boot-schijf kan openen/uitlezen, zouden product sleutel vind/achterhaal programma's het uit moeten kunnen lezen. Zoals met ProduKey *Wat boven mij overigens ook word aangegeven :X *

[ Voor 43% gewijzigd door Satom op 07-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan volgens mij toch installeren zonder productkey en dan achteraf invoeren bij het activeren. Je zorgt eerst dat je systeem draait en dan produkey met offline registere laden en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Is het een Retail versie of een OEM versie van Windows Server? Fabrikanten bakken doorgaans de OEM key in op de herstel DVD.

Maar is je server zelfbouw of gewoon gekocht? Want dan in het laatste geval zou ik verwachten dat ergens op de kast een licentie sticker moet zitten met daarop je key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Jeetje jongens, noem ik zelf produkey & kijk ik niet even verder dan m'n neus lang is.. echt stom! Ik ga gelijk morgen aan de slag, dit moet goedkomen :)

@Snake - Het gaat om een zelfbouw server met retail licentie. Ik had zelfs nog een tijdje de licentie in m'n server-kast zitten, maar deze heb ik er op een gegeven moment uitgehaald vanwege werkzaamheden.. en nooit meer teruggelegd.. de dombo :X

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft weinig met Windows Client te maken....>> WSS
Pagina: 1