Intel GMA 500 speelt traag,schokkerig filmpjes af

Pagina: 1
Acties:

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-01 20:56
Heb sinds kort van een mede tweaker een Vaio P type VGN-P720K overgenomen.

Het viel mij al snel op dat het netbookje niet fatsoenlijk youtube filmpjes kon afspelen,en ook geen filmjes van de hdd, dan heb ik het nog geen eens over hd filmjes maar over 360p/480p filmpjes.
Heb een verse installatie van windows 7 gedaan en de drivers geïnstalleerd(nieuwste vanuit sony).
Maar speelt nog steeds geen filmpjes af. Wat mij wel opvalt is dat hij de filmpjes zelf wel snel laad.

Specs:

Intel(R) Atom CPU Z520 @ 1.33 GHz
Intel(R) Media Graphics Media Accelerator 500
2 Gb Ram
Windows 7 Home Premium 32bit
Ik gebruik Chrome als browser

Heb ook op de intel site gekeken of er een nieuwe driver opstond en dit was zo, nieuwer dan die op de sony site.

Heb geprobeerd deze te installeren maar krijg dan al snel een venster te zien dat mijn vaio niet aan de minimum eisen voldoet. Terwijl dit echt wel zo is.

[ Voor 18% gewijzigd door ad patat op 07-07-2013 02:15 ]

• ad patat
Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Filmpje snel laden heeft iig niets met je vidkaart te maken maar met je internet verbinding.
Als ik je verhaal zo goed heb begrepen, kan je notebook bijna niet normaal youtube / itvonline gebruiken.

Heb je al gekeken bij CPU / GPU / Memory load op het moment dat je wil youtuben?

• ad patat
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:09:
Filmpje snel laden heeft iig niets met je vidkaart te maken maar met je internet verbinding.
Als ik je verhaal zo goed heb begrepen, kan je notebook bijna niet normaal youtube / itvonline gebruiken.

Heb je al gekeken bij CPU / GPU / Memory load op het moment dat je wil youtuben?
Heb nu net gekeken, filmpje 360p, Niet fullscreen. Alleen youtube en task manager open en addblock plus extensie aan.

Cpu Usage +- 60%
Memory 1,10 GB(van de 2GB) @ 56 graden celcius

Physical memory(MB)

Total 2037
cached 895
Available 927
Free 81

[ Voor 5% gewijzigd door ad patat op 07-07-2013 11:19 ]

• ad patat
De Adobe link: Maar ik heb dus ook het probleem met chrome, die de ingebouwde flash player heeft

2e link: Filmpje heb ik gezien, maar die driver ondersteund weer geen res. van 1600-768.

Ben ondertussen op een site uitgekomen van GMA 500 booster, daar ook het probleem voorgelegd.
Maar als ik die driver installeer krijg ik een wit scherm met verticale gekleurde strepen.

Gpu load is +- 51%
Pagina: 1