Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 15:50
Goedenavond medetweakers !

Deze week heb ik een aantal extra fans gekocht om in mijn server te verwerken, waardoor er theoretisch extra koeling mogelijk is en het systeem stiller kan.

Hieronder mijn situatie uitgelegd:

Behuizing: Cooler master HAF XB
Fans: 2x 120mm voorkant (standaard bijgeleverde fan)
2x 80mm achterkant onder (Silenx )
1x 120mm achterkant boven (Sythe Gentle Typhoon)
CPU-koeler: Cooler Master Hyper 412S (standaard bijgeleverde fan)

Het systeem staat in mijn tv kast waarbij er dus bijna geen ruimte om de pc heen is. In het systeem is een fancontroller geïnstalleerd met temperatuur sensoren die verspreid zijn in de kast. De fans draaien op 20-30% zodat het stil is. De temperaturen liggen zo rond de 40-50 graden als ik het deurtje van de kast dicht doe en 30-40 graden als ik het deurtje open laat. Het systeem staat echter in mijn kamer waardoor het fijn is om het deurtje s'nachts dicht te doen ! Cpu temperatuur is overigens wel goed volgens mij (35 graden).

Zou ik het deurtje dicht kunnen doen of zijn de temperaturen echt te hoog ? Eventueel zou ik de fans kunnen aanpassen door ze om te draaien etc waardoor intake en outtake veranderen echter heb ik hier geen flauw verstand van wat het beste is ! (Fans zijn geïnstalleerd waarbij je het logo van de fan kunt zien als je vanaf voren de pc in kijkt).

Kan iemand me helpen ? :)

Bij voorbaat dank !

[ Voor 16% gewijzigd door MrTuinstra op 06-07-2013 23:44 ]