Hallo lezers,
Tijdens o.a. het gamen merk ik dat de fps af en toe toch wel erg in elkaar zakt en hierbij de temperatuur van de gpu erg oploopt, ik had dus het idee om mijn videokaart te upgraden naar een HD7***. (met eyefinity mogelijkheid)
Maar nu is mijn vraag of het wel zinvol deze nog te upgraden i.c.m mij huidige systeem, welke inmiddels al een jaar of 4/5 oud is. Dus gaat een gpu upgrade nog een prestatieverbetering opleveren of is/zijn er in het systeem bottleneks die dit verhinderen.
Verder weet ik niet wat voor invloed een gpu upgrade gaat hebben met het energie verbruik, hierbij weet ik niet wat de huidige kaart verbruikt. (cpu = 95W)
Een alternatief is anders nog eventjes te wachten dat de huidige prestaties niet meer voldoende zijn en een totaal nieuw systeem samenstellen.
Mijn huidige systeem:
Voeding: CRS 500 Watt (MPT50012P 500W CRS2051-12BP-1H)
Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3 (rev.1)
Chipset: P55
Processor: Intel Core i7-860 (2,8GHz)
Geheugen: 4096 MB DDR3
Grafischechip: ATI Radeon HD 5770 van Sapphire
Grafische geheugen: 1024MB
Harddisk: 120GB Corsair Force GT SSD, 1500GB Samsung / SATA II / 5400rpm / 32MB / 8,9ms
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Overigens gebruik ik een dual monitor setup
Alvast bedankt oor de reacties,
ZP
Tijdens o.a. het gamen merk ik dat de fps af en toe toch wel erg in elkaar zakt en hierbij de temperatuur van de gpu erg oploopt, ik had dus het idee om mijn videokaart te upgraden naar een HD7***. (met eyefinity mogelijkheid)
Maar nu is mijn vraag of het wel zinvol deze nog te upgraden i.c.m mij huidige systeem, welke inmiddels al een jaar of 4/5 oud is. Dus gaat een gpu upgrade nog een prestatieverbetering opleveren of is/zijn er in het systeem bottleneks die dit verhinderen.
Verder weet ik niet wat voor invloed een gpu upgrade gaat hebben met het energie verbruik, hierbij weet ik niet wat de huidige kaart verbruikt. (cpu = 95W)
Een alternatief is anders nog eventjes te wachten dat de huidige prestaties niet meer voldoende zijn en een totaal nieuw systeem samenstellen.
Mijn huidige systeem:
Voeding: CRS 500 Watt (MPT50012P 500W CRS2051-12BP-1H)
Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3 (rev.1)
Chipset: P55
Processor: Intel Core i7-860 (2,8GHz)
Geheugen: 4096 MB DDR3
Grafischechip: ATI Radeon HD 5770 van Sapphire
Grafische geheugen: 1024MB
Harddisk: 120GB Corsair Force GT SSD, 1500GB Samsung / SATA II / 5400rpm / 32MB / 8,9ms
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Overigens gebruik ik een dual monitor setup
Alvast bedankt oor de reacties,
ZP
[ Voor 1% gewijzigd door zekerpixels op 06-07-2013 22:44 . Reden: Extra info voeding ]