speedydown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:01:
ik krijg dan weer bij asrock rillingen
het is dat mijn kast een window heeft, anders had ik de vlam uit die VRM niet gezien
Als ik jou was zou ik kiezen voor merken die zich wel hebben bewezen zoals:
Asus
Gigabyte
Intel

Dus omdat jij geen goede overklock deed moet hij maar voor een ander merk kiezen ? Dit is natuurlijk onzin.
De een heeft ''slechte ervaringen'' met merk A en de ander heeft dat weer bij merk B. Dat is bij elk merk zo, en het is geen feit dat bij elk asrock moederbord vlammen uit de rams komen. het lag aan jouzelf, of aan de Rams. Misschien was het inderdaad wel een missproductie, of een Bios die slecht aanstuurde. Zelf heb ik met Asrock nooit problemen gehad.
Wat ik wil zeggen is dat je met slechte ervaringen van andere je keuze niet moet bepalen (of meerdere hebben dezelfde ervaring natuurlijk

) Iedereen heeft wel slechte ervaringen van merken gehad, ik onder andere met Samsung, en MSI. Maar als ik iemand advies geef, of ik Iemand heeft een product van Samsung of MSI in zijn lijstje staan. Dan vind ik dat oke. Ik zeg wel dat ik met
dat product (dus stel ik had problemen met een MSI videokaart, ga ik niet zeuren als iemand een MSI moederbord wil)
Voorbeeld Ik had een Asus moederbord waar 4 Sata aansluitingen kapot zijn. Nou als iemand asus wil zeur ik ook niet. Wat ook al was het slechte kwaliteit, dan neem ik aan dat Asus dit verbeterd heeft of ik had een missproduct, tevens heb ik verder nooit iemand er over gehoord dus het zal mijn eigen lompheid wel zijn.
Wat ik mensen ook vaak zie schrijven (niet zo vaak op tweakers maar wel eens op andere fora) is ''ja ik heb
vroeger super veel problemen gehad met een (nou noem een merk) Met een moederbord want de Petnium 2 processor paste niet goed en ging kapot''
Dat is allemaal vroeger, merken worden beter of dwalen af. Dat is nu eenmaal zo, maar al zeker nooit je keuzen laten beïnvloeden over dingen die 20 jaar geleden ooit gebeurt zijn. (mijn voorbeeld in wel extreem maar ik bedoel dus ook van ongeveer 5 jaar geleden)
In het kort, ook al heeft iemand ooit slechte ervaringen gehad, niet je keus daardoor laten beïnvloeden. Kijk op internet wat over het merk gezegd word. Bijvoorbeeld een voeding van MS Tech is slecht. Dat is gewoon een feit want op internet zegt iedereen dat.
PS AUB niet uitgebreid ingaan op deze replay, want het gaat over Philippe1983's PC en niet over ''ja dit is niet waar en dat is niet waar bla bla bla''