Toon posts:

nieuwe game pc samenstellen twijfel voor moederbord .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ga me na enkele jaren ps3 gamen terug eens game pc samenstellen maar ben op zoek naar geschikt moederbord voor mijn intel cpu i5 3570k. ben aan het twijfelen tss msi z77a-g45gaming met gemakkelijke oc genie knop en de military componenten. of asrock z77 exteme4 gelijkaardig moederbord. zoals ik al zei ben er al tijdje uit en ben ni zoe goed meer op de hoogte van de nieuwigheden daarom deze vraag wat denken jullie andere suggesties mogen ook altijd maar mijn max prijs voor moederbord die ik wil geven is 150euro moet je toch wel al iets voor hebben deze dagen.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02 03:35
Beide moederborden waar je geinterreseerd in bent zijn zo ongeveer gelijkwaardig, en ik denk ook zeker wel afdoende.

Ik persoonlijk zou Asrock kiezen omdat MSI en ik niet zo'n goede ervaringen met elkaar hebben, weet niet of dat op het Intel kamp hetzelfde is als op het AMD kamp maar bij AMD is MSI gewoon niet goed genoeg.
(Iets met VRM's etc etc het niet aankunnen van FX8xxx processors)

Overigens mag je best wel een nettere startpost maken is best lastig te lezen zo zonder enters etc

[ Voor 11% gewijzigd door blamauci op 06-07-2013 21:51 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-02 09:10
Je kunt als je twijfelt tussen die twee bij gebruikersreviews hier op tweakers kijken of er nog verschil is in ervaring (mits onderbouwd uiteraard). Ook zijn er nog tientallen alternatieve websites die je inzicht kunnen geven. Dus kijk daar rond en zie dan of je je keuze weet. Persoonlijk al hele tijd Asrock moederborden gebruikt en die bevallen goed. Alleen geen veel ervaring op het Intel platform.

Verwijderd

Topicstarter
ja asrock komt ook overal goed uit de testen die ik al gezien heb maar gemakkelijke bij msi moederbord is dat je een oc genie knop hebt om te overclocken aangezien ik hier al tijdje uit ben durf ik het ni direct zo maar zelf meer dat overclocken ik zelf heb met geen van de 2 merken al ervaring daarom ik deze topic zette voor verdere uitbouwing van de pc had ik gedacht aan :
geheugen : kingston hyperx predator ddr 3 2133
voeding : cooler master gx 750 w
harde schijf: wd black 1tb
ssd komt nog
videokaart weet ik nog ni welke ik zal nemen wat denken jullie van deze samenstelling

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02 03:35
Nooit vertrouwen op OC software ook niet op OC Genie etc die klinken heel tof maar doen rare dingen om resultaten te halen zoals CoreVolt op 1.6v pleuren etc

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

(jarig!)
ik krijg dan weer bij asrock rillingen :)

het is dat mijn kast een window heeft, anders had ik de vlam uit die VRM niet gezien ;)

Als ik jou was zou ik kiezen voor merken die zich wel hebben bewezen zoals:

Asus
Gigabyte
Intel

:9

[ Voor 29% gewijzigd door speedydown op 07-07-2013 01:09 ]

Speedydown.nl !!!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb hier een Asrock mini itx moederbord (z77e-itx) die vrolijk 4,7Ghz doet met mijn ivy en maar €120 euro is, dus Asrock is helemaal zo slecht nog niet. Volgens mij was Asrock vroeger een beetje het "experimenteer" merk van Asus. Maar nu werkt Asrock op zichzelf en hebben ze een goede kwaliteit.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou persoonlijk ook voor een gigabyte bordje gaan.
http://tweakers.net/price...;308236;300749/categorie/

Ook je gekozen geheugen is aardig duur, neem 'gewoon' 1600-1866MHz spul.

En je voeding is niet de beste keus, waar denk je 750W voor nodig te hebben? Twee videokaarten?
Waarschijnlijk (met 1 videokaart) heb je al voldoende aan een 400-500W voeding.
Als je toch een 750W voeding nodig hebt, neem dan eentje met betere kwaliteit.

[ Voor 55% gewijzigd door mitsumark op 07-07-2013 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja blijkbaar is gigabyte wel veel gekozen merk en de ga-z77x-ud3h lijkt me ook wel heel intressant bordje daarom op aanraden van jullie ga ik voor de gigabyte gaan en de voeding ga ik veranderen naar xfx pro 650w. het is idd om maar 1 videokaart op aan te sluiten . ik wist wel niet dat 2133 mhz geheugen ni beter is dan een 1600-1866 mhz want zoveel verschil in prijs is er niet en dacht toch hoe sneller hoe beter maar blijkbaar geeft dit geen nut dan.

• mitsumark
  • Nu online
650W is alsnog extreem overkill voor een pc met 1 videokaart, daar kun je 2 770's mee voeden...
Als het geheugen inderdaad niet zoveel duurder is (5 euro?) kan het ook geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
ow ok wist ik niet ja sommige hadden me aangeraden om toch voor hoge voeding te gaan ( ook toekomst gericht) maar blijkbaar als ik het goed begrijp ben je dan met 500 w meer dan genoeg. nee idd is ni zoveel duurder dacht 14 euro, dan een 1600mhz ram geheugen. wist ook niet dat je een overkill kon hebben van een te hoge voeding

• mitsumark
  • Nu online
Het is ook niet heel erg om een overkill voeding te hebben, echter betaal je daar wel onnodig voor.
Er zijn bv veel beter passende voedingen die zuiniger, beter en ongeveer net zo duur zijn, bv een seasonic G450.

Maak anders even een wenslijstje van alles wat je in gedachte hebt en plaats hier de RML code.

Verwijderd

Geweldig hoor al die vreemde chip soorten voor Audio een Via VT2021; USB 3 een Via VL800; GbE lan een Atheros, Sata een Marvell 88se9172 op al die Z77 moeder borden van Gigabyte.
Ze zullen ongetwijfelt werken, en daar is ook alles mee gezegt.
Op al hun nieuwe 87 borden kom je gelukkig deze vreemde chips niet meer tegen.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
speedydown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:01:
ik krijg dan weer bij asrock rillingen :)

het is dat mijn kast een window heeft, anders had ik de vlam uit die VRM niet gezien ;)

Als ik jou was zou ik kiezen voor merken die zich wel hebben bewezen zoals:

Asus
Gigabyte
Intel

:9
Dus omdat jij geen goede overklock deed moet hij maar voor een ander merk kiezen ? Dit is natuurlijk onzin.

De een heeft ''slechte ervaringen'' met merk A en de ander heeft dat weer bij merk B. Dat is bij elk merk zo, en het is geen feit dat bij elk asrock moederbord vlammen uit de rams komen. het lag aan jouzelf, of aan de Rams. Misschien was het inderdaad wel een missproductie, of een Bios die slecht aanstuurde. Zelf heb ik met Asrock nooit problemen gehad.

Wat ik wil zeggen is dat je met slechte ervaringen van andere je keuze niet moet bepalen (of meerdere hebben dezelfde ervaring natuurlijk ;)) Iedereen heeft wel slechte ervaringen van merken gehad, ik onder andere met Samsung, en MSI. Maar als ik iemand advies geef, of ik Iemand heeft een product van Samsung of MSI in zijn lijstje staan. Dan vind ik dat oke. Ik zeg wel dat ik met dat product (dus stel ik had problemen met een MSI videokaart, ga ik niet zeuren als iemand een MSI moederbord wil)

Voorbeeld Ik had een Asus moederbord waar 4 Sata aansluitingen kapot zijn. Nou als iemand asus wil zeur ik ook niet. Wat ook al was het slechte kwaliteit, dan neem ik aan dat Asus dit verbeterd heeft of ik had een missproduct, tevens heb ik verder nooit iemand er over gehoord dus het zal mijn eigen lompheid wel zijn.

Wat ik mensen ook vaak zie schrijven (niet zo vaak op tweakers maar wel eens op andere fora) is ''ja ik heb vroeger super veel problemen gehad met een (nou noem een merk) Met een moederbord want de Petnium 2 processor paste niet goed en ging kapot''

Dat is allemaal vroeger, merken worden beter of dwalen af. Dat is nu eenmaal zo, maar al zeker nooit je keuzen laten beïnvloeden over dingen die 20 jaar geleden ooit gebeurt zijn. (mijn voorbeeld in wel extreem maar ik bedoel dus ook van ongeveer 5 jaar geleden)

In het kort, ook al heeft iemand ooit slechte ervaringen gehad, niet je keus daardoor laten beïnvloeden. Kijk op internet wat over het merk gezegd word. Bijvoorbeeld een voeding van MS Tech is slecht. Dat is gewoon een feit want op internet zegt iedereen dat.

PS AUB niet uitgebreid ingaan op deze replay, want het gaat over Philippe1983's PC en niet over ''ja dit is niet waar en dat is niet waar bla bla bla''

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik laat mijn keus daardoor ik ni beiinvloeden maar is wel goeie richtlijn om het juiste moederbord te zoeken maar zoals je al zei er is wel altijd iemand die wel een slechte ervaringen heeft gehad met gelijk welk merk. ik heb nu tijdje meer opzoek werk gedaan en al sommige compenten besteld juist mijn moederbord nog:) zit ik met de twijfel tss ( http://be.hardware.info/p...77-extreme4#tab:overzicht ) of het (http://be.hardware.info/productinfo/157488/msi-z77-mpower) ja de keuze is veranderd omwille het geheugen ( kingston hyperx predator 2x4 gb 2133 mhz) dat ik gekocht heb.
verder heb ik ook de voeding al gekocht ( http://be.hardware.info/productinfo/77673/corsair-hx650w )
hdd : ( http://be.hardware.info/r...harddisk-review-conclusie )
case (http://be.hardware.info/p...ol-strike-x-advance-black )
intel cpu i5 3570k.

juist mijn moederbord de keuze vind ik zo moeilijk is ook wel belangrijkste van je hele pc vind ik en je wilt natuurlijk geen kat in de zak kopen maar de keuze tss beide borden asrock z77 extreme 4 of msi z77 mpower is moeilijk vindt ik ofwel twijfel ik teveel :)

in ieder geval iedereen toch bedankt voor de reacties
Pagina: 1