Vraag wireless netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• superky
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 00:29
Hoi,

Graag wil ik een vraagje stellen betreft het volgende:

Thuis wil ik mijn pc (wireless netwerkkaart) verbinden met mijn wifi, maar dat lukt niet want ik zie mijn netwerk er niet tussen staan.

Terwijl mijn SSID wel uit staat, verder zie ik wel een lijst met andere netwerken van andere mensen. Dus mijn wifi moet dan wel sterk genoeg zijn toch. Weet u misschien hoe ik dit kan oplossen?

Ik wil het graag wireless houden, omdat mijn andere pc al de netwerkkabel gebruikt. En verder wil ik gewoon graag gebruikmaken van de wireless netwerkkaart die ik heb.

Hier heb ik een afbeelding om te laten zien wat ik gebruik:
LINK http://i.imgur.com/gp3kRkK.jpg

Verder weet ik niet wat dat rode kabeltje en zwarte kabeltje (met gele uiteinde) eigenlijk is.

Graag wacht ik op uw reactie. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Mvg,

superky

[ Voor 4% gewijzigd door superky op 06-07-2013 20:08 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je SSID broadcast uit staat dan zal je hem inderdaad niet zien verschijnen in de lijst en moet je zelf zoeken naar de naam van net netwerk waar je verbinding mee wil maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:49

lordsnow

I know nothing

Welk merk router heb je? Het SSID dat onder op je router staat, vindt je ook niet terug in de lijst met beschikbare draadloze netwerken? Je andere draadloze apparaten zien je eigen network wel? Staat in de router "SSID Broadcast" wel aan? Als je voor de netwerkkaart voor de betreffende PC drivers hebt geinstalleerd bedoeld voor de VS kan het zijn dat netwerken die uitzenden op Kanaal 12 en 13 niet gezien worden - in de router stel je dan een ander Kanaal in (11 of lager).

• superky
lordsnow schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:11:
Welk merk router heb je? Het SSID dat onder op je router staat, vindt je ook niet terug in de lijst met beschikbare draadloze netwerken? Je andere draadloze apparaten zien je eigen network wel? Staat in de router "SSID Broadcast" wel aan? Als je voor de netwerkkaart voor de betreffende PC drivers hebt geinstalleerd bedoeld voor de VS kan het zijn dat netwerken die uitzenden op Kanaal 12 en 13 niet gezien worden - in de router stel je dan een ander Kanaal in (11 of lager).
Welk merk router heb je?
Sitecom

Het SSID dat onder op je router staat, vindt je ook niet terug in de lijst met beschikbare draadloze netwerken?
Nee die zie ik inderdaad niet terug in de lijst met beschikbare draadloze netwerken.

Je andere draadloze apparaten zien je eigen network wel?
Ja die zien het wel.

Staat in de router "SSID Broadcast" wel aan?
Ik heb het volgende aanstaan: "Broadcast ESSID: Enable"

Als je voor de netwerkkaart voor de betreffende PC drivers hebt geinstalleerd bedoeld voor de VS kan het zijn dat netwerken die uitzenden op Kanaal 12 en 13 niet gezien worden - in de router stel je dan een ander Kanaal in (11 of lager).

Mijn kanaal staat al in 11.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer geprobeerd om handmatig je draadloze netwerk in te stellen?
Over welke hardware hebben we het (merk en type router, merk en type nic)?
Welk OS?
Kunnen andere devices je netwerk echt zien?
Zit de antenne goed bevestigd aan de nic?
Heb je al een keer met inSSIDer gekeken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien staat hiij te ver ? zet de anttenne ook een op een andere plaats

Iperf

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

En op welke modus zend je uit? BG, of BGN? Sommige kaarten willen het sinaal niet zien als je b.v. alleen op N zend.

/offtopic
Je zei al dat de andere pc al de netwerkkabel gebruikt. Is het dan niet handiger (en sneller) om een switch er tussen te zetten en zodoende beide pc's te voorzien van UTP?

[ Voor 44% gewijzigd door LnC op 08-07-2013 12:42 ]

• superky
lier schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:32:
Welk OS?
Ja ooit voor mijn laptop die nu verbinding maakt met mijn router.

Router:
Sitecom 300N

Netwerkkaart:
Netwerkkaart Wireless PCI 802.11b/g adapter WN4201B

Welk OS?
Windows 7.

Ja.

Ja.

Nee, maar ik weet niet hoe het werkt. Dus kan je misschien een stappenplan aan me geven :)??

• superky
fish schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:40:
Mischien staat hiij te ver ? zet de anttenne ook een op een andere plaats
Hij kan niet te ver staan, want ik kan wel mijn netwerk zien van andere buren.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En die hebben allamaal hun accespoint bij jous in huis op dezelfde plaats staan :?

download inssider -> installeer insider -> start insider -> aanschouw voor zichzelf sprekende grafiekje met singalen op welk kanaal en welke starkte ze hebben. Ga eens een beetje moeitje doen ofzo ?

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 08-07-2013 14:43 ]

Iperf

• superky
LnC schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:39:
En op welke modus zend je uit? BG, of BGN? Sommige kaarten willen het sinaal niet zien als je b.v. alleen op N zend.

/offtopic
Je zei al dat de andere pc al de netwerkkabel gebruikt. Is het dan niet handiger (en sneller) om een switch er tussen te zetten en zodoende beide pc's te voorzien van UTP?
Modus heb ik nog niet gevonden. Ik heb wel dit gezien "Mode: AP." Verder zag ik "N data rate: auto"

/offtopic

Ja maar dat heb ik niet, maar ik heb wel een draadloze netwerkkaart die ik graag wil gebruiken :).

• superky
fish schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:41:
En die hebben allamaal hun accespoint bij jous in huis op dezelfde plaats staan :?

download inssider -> installeer insider -> start insider -> aanschouw voor zichzelf sprekende grafiekje met singalen op welk kanaal en welke starkte ze hebben. Ga eens een beetje moeitje doen ofzo ?
U komt met een retorische vraag die ik al in mijn OP had bekend gemaakt. Tevens had ik al zo'n dergelijk programma (ik ben even de naam kwijt) gebruikt. Maar helaas had ik hier weinig aan. Verder zie ik ook niet veel nut in insider, want ja alleen naar grafieken kijken om te zien hoe sterk een signaal is. Hier kom ik ook niet ver denk ik.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

superky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:51:
U komt met een retorische vraag die ik al in mijn OP had bekend gemaakt.
De conclusie is niet juist...
Tevens had ik al zo'n dergelijk programma (ik ben even de naam kwijt) gebruikt. Maar helaas had ik hier weinig aan.
Het kan soms lastig zijn om de juiste conclusies te trekken.
Verder zie ik ook niet veel nut in insider, want ja alleen naar grafieken kijken om te zien hoe sterk een signaal is.
Er zitten op GoT slimme (en soms wat botte) mensen die anderen geheel vrijblijvend willen helpen, als zij informatie als nuttig zien is het verstandiger om niet aan dat nut te twijfelen.
Hier kom ik ook niet ver denk ik.
Waar nog meer niet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Toch lijkt het me handig als je jezelf iets meer inleest via wiki ofzo..

Je geeft zelf al aan dat je een B/G ( oud en max 54mbit ) netwerkkaart hebt, terwijl je router op N ( nieuwe en instaat tot 300mbit ) staat. Die zien elkaar niet. Dus of je moet in je router B/G netwerk aanzetten, of je moet een nieuwe netwerkkaart kopen ( maar dan zou ik eerder een switch doen, wat men hierboven ook al aangaf ).
superky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:43:
[...]

Modus heb ik nog niet gevonden. Ik heb wel dit gezien "Mode: AP." Verder zag ik "N data rate: auto"

/offtopic

Ja maar dat heb ik niet, maar ik heb wel een draadloze netwerkkaart die ik graag wil gebruiken :).

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Wat er in je hele verhaal nog steeds ontbreekt is de specificatie van je Wi-Fi kaartje.
Post die ook eens even en kijk meteen of de juiste drivers zijn geinstalleerd

• superky
Speedmaster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:38:
Wat er in je hele verhaal nog steeds ontbreekt is de specificatie van je Wi-Fi kaartje.
Post die ook eens even en kijk meteen of de juiste drivers zijn geinstalleerd
Ik weet niet of ik hem kan vinden of misschien had ik erover heen gelezen, doordat er misschien ook een synoniem van dat bestaat. Maar ik heb mijn computer specificaties geupload, mocht u dit willen inzien. Hier is de downloadlink: http://speedy.sh/S8g5g/computer-specs.docx

Verder had ik het echt nog geprobeerd met inSSIDer, maar helaas is het me niet gelukt om mijn eigen netwerk te vinden. Ik heb een paar foto's genomen:
Link: http://i.imgur.com/neV72Vz.jpg
Link: http://i.imgur.com/QPzh8pk.jpg

• superky
KermieCow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:29:
Toch lijkt het me handig als je jezelf iets meer inleest via wiki ofzo..

Je geeft zelf al aan dat je een B/G ( oud en max 54mbit ) netwerkkaart hebt, terwijl je router op N ( nieuwe en instaat tot 300mbit ) staat. Die zien elkaar niet. Dus of je moet in je router B/G netwerk aanzetten, of je moet een nieuwe netwerkkaart kopen ( maar dan zou ik eerder een switch doen, wat men hierboven ook al aangaf ).

[...]
Volgens mij heb ik B+G+N, zie onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lWAIH9x.png

Trouwens wil ik graag nog mijn excuses aanbieden, omdat ik niet volledige informatie aan jullie gaf.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Denk dat het 'm in de driver voor je WiFi kaartje zit, hier nog iemand met hetzelfde probleem.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Zet je wifi eens op kanaal1,2 of3, kanaal11 zit wel erg vol.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• superky
Nielson schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:29:
Denk dat het 'm in de driver voor je WiFi kaartje zit, hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Hey ik heb dat zip bestand gedownload, en er zitten daarin drie verschillende soorten bestanden een .inf .cat en .sys bestand. Mijn vraag is: wat moet ik ermee doen? Of waar moet ik die bestanden zetten?

• Nielson
Allemaal uitpakken, samen vormen ze de driver.

• superky
Nielson schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:49:
Allemaal uitpakken, samen vormen ze de driver.
Ja dat ik had ik al gedaan. Maar volgens mij moet ik ze ergens neerzetten..

[ Voor 11% gewijzigd door superky op 08-07-2013 19:50 ]

• Nielson
Gewoon ergens in een mapje zetten waar je ze weer kunt vinden. Vervolgens in apparaatbeheer op je draadloze kaart rechtsklikken en kiezen voor update driver. Daarna verwijzen naar bovenstaand mapje.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Over een totaal andere boeg...
Ik wil het graag wireless houden, omdat mijn andere pc al de netwerkkabel gebruikt. En verder wil ik gewoon graag gebruikmaken van de wireless netwerkkaart die ik heb.
Als je een switch koopt kan je beide computers met de kabel aansluiten! Kabel is altijd sneller en stabieler dan wireless O-)

• Nielson
Mee eens, wat zelfs al krijg je dit kaartje aan de praat is er ook nog een kans dat deze bv slechts WEP beveiliging ondersteund en geen WPA(2).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

superky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:51:
[...]

U komt met een retorische vraag die ik al in mijn OP had bekend gemaakt. Tevens had ik al zo'n dergelijk programma (ik ben even de naam kwijt) gebruikt. Maar helaas had ik hier weinig aan. Verder zie ik ook niet veel nut in insider, want ja alleen naar grafieken kijken om te zien hoe sterk een signaal is. Hier kom ik ook niet ver denk ik.
Ik zie ook niet zoveel nut in je getoonde inzet. niet inssider willen proberen. niet ff je antenne aan de kant zetten, informatie moet uit je getrokken worden. ja kan geen driver installeren en bent te beroerd om uit te zoeken hoe het moet.

geeft je moeder je nog ook nog steeds met de paplepel te eten of ?

ik kom hier ook niet verder meer mee.

Iperf

• superky
Nielson schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:51:
Gewoon ergens in een mapje zetten waar je ze weer kunt vinden. Vervolgens in apparaatbeheer op je draadloze kaart rechtsklikken en kiezen voor update driver. Daarna verwijzen naar bovenstaand mapje.
Oke dit deed ik apparaatbeheer -> wireless PCI 802.11b/g adapter WN4201B -> Stuurprogramma's bijwerken -> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken -> volgende -> De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd. Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden.

Daarna probeerde ik nog een andere manier: apparaatbeheer -> wireless PCI 802.11b/g adapter WN4201B -> Stuurprogramma's bijwerken -> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken -> Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer -> Netwerkadapter selecteren en hierin heb ik ook dat inf. bestand erbij gezet. -> volgende -> Er is tijdens de installatie van het stuurprogramma voor het apparaat een probleem opgetreden.

Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is e en fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren. Accton WN4201B(EU)802.11g Wireless PCI Card

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Kan iemand me nog helpen ;( ?

• superky
fish schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:57:
[...]

Ik zie ook niet zoveel nut in je getoonde inzet. niet inssider willen proberen. niet ff je antenne aan de kant zetten, informatie moet uit je getrokken worden. ja kan geen driver installeren en bent te beroerd om uit te zoeken hoe het moet.

geeft je moeder je nog ook nog steeds met de paplepel te eten of ?

ik kom hier ook niet verder meer mee.
Als je een pagina terugging dan had je al gezien dat ik inSSIDer had gebruikt.

• Nielson
superky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:38:
Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is e en fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren. Accton WN4201B(EU)802.11g Wireless PCI Card. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Was er al bang voor dat de driver niet ging werken want deze is eigenlijk alleen bedoeld voor Windows 98, Me, 2000 en XP. Ik zou er persoonlijk niet al te veel moeite in steken en 'm bedraad aansluiten. Of als je toch draadloos wilt, voor minder dan een tientje heb je al een 80211b/g/n PCI of USB adapter.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

superky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Als je een pagina terugging dan had je al gezien dat ik inSSIDer had gebruikt.
aangezien het lijstje langer is dan je beeld

staat het netwerk er wel of niet bij ?
zo ja met hoeveel demping ?

heb je al geprobeert je antene op een andere plek te zetten ?
zie je hem dan ?

tip:
Volgendekeer hoef je geen foto's te maken maar kun je op prt-scr drukken
als je dan paste of plak doet op een fotoeditor, of een email of een word document etc. dan plakt hij de screendump er zo in. als je alleen het actieve window wil hebben doe je [alt]+[prt scr]
of een switch
pricewatch: TP-Link TL-SF1005D

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 08-07-2013 22:26 ]

Iperf

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Gezien het feit dat je met Windows 7 draait en dit Wi-Fi kaartje niet werkt onder Windows & zou ik hier geen tijd meer aan spenderen en gewoon een nieuw kaartje kopen of een losse adapter.

Hier nog meer tijd in steken is verspilde moeite.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips die andere je geven.
Ik wil toch wel met klem benadrukken dat je hier op een forum zit waar enige basiskennis van computers word verwacht. Dingen als weten waar je drivers vind en hoe je deze moet installeren worden toch echt als basiskennis gezien.
Dat je deze basiservaring niet hebt is niet erg, echter is dit forum dan helaas niet voor jouw de juiste plek.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1