Skype + Muziek.

Pagina: 1
Acties:

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 17:04
Heyyow Tweakers,

Laatste tijd ben ik erg actief op skype.
Ik heb hierdoor extra een headset aangeschaft, maar het nadeel hiervan is dat ik wanneer ik de headset inplug mn muziek via de headset gaat en niet meer via mijn 5.1 speakerset.
Ik heb me het lazerus gezocht in wat het kon zijn, maar ik weet geen oplossing!
Ik heb mijn headset aangesloten via de vooringang 2x 3,5 mm en mn speakerset via de achterkant van de geluidskaart :)
Weet 1 van jullie het?

Alvast bedankt,

Duchtlegendx

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

met een programma als winamp kun je de output speakers instellen. Ik denk dat je in die richting moet gaan zoeken. Het kan echter zijn dat jou geluidskaart de achterste poorten volledig uitschakelt als er een headset wordt ingeplugged

Speedydown.nl !!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan de output meestal wel instellen, maar dan moet je volgens mij wel een USB headset gebruiken. Dan heb je gewoon twee outputs op het moment dat die headset aangesloten zit omdat USB niet gebruik maakt van de geluidskaart van de computer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Je kunt als het goed is bij configuratiescherm > geluid > afspeelapparaten selecteren welk apparaat geluid moet maken.

Stel dit in als standaard op je 5.1 setje, in skype kun je dan instellen dat je als output apparaat je koptelefoon gebruikt.

resultaat: al het geluid gaat naar je 5.1 setje , uitgezonderd van skype wat naar je koptelefoon gaat

Tutorial: http://www.7tutorials.com...ck-recording-audio-device

succes!