Voltage verhogen op converter..

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Mijn moederbord DFI PA61 ondersteunt geen voltage verhogingen, hij pakt gewoon standaard voltage.

Nu ben ik van plan om een Cel II 566 te kopen, aangezien ik deze wil oc'en moet ik dus waarschijnlijk ook ffe het voltage verhogen om alles eruit te persen wat erin zit.

Nu is de PA61 van DFI een slot1 mobo, ik heb dus iig een converter nodig om die Celly 566 werkende te krijgen, nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is om via die converter het voltage te verhogen aangezien het mobo dat dus niet ondersteunt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

MSI 6905 master is erg goed met voltage tweaking!

Verwijderd

De Abit Sloket !!! nog beter:
1.3 tot en met 3.5 Volt.
Tussen de 1.3 en 2.1 in stapjes van 0.05 en daarboven in stapjes van 0.1
Check de review op www.overclockers.com even.
Perfect voor overklokken.

Verwijderd

Dat noemen zich tweakers?
Koop een goedkoop (30piek) convertertje die FC-PGA aan kan. (www.regenboog.net heeft er een, heb ik ook!). Dan heb je 4 pinnetjes voor het voltage, weet ff niet uit mijn hoofd welke, kijk ff op die developer.intel.com site, daar staat welke pinnetjes. Dan pak je een pinnetje die een 0 als signaal op de pin heeft. Verbreek die verbinding naar de pin, en soldeer een kabeltje aan het stukje waar het signaal nog wél op staat. Verbreek nu bij de andere drie pinnen ook de verbinding. Nu kan je met het kabeltje met de 0 combineren, zodat je elk voltage in stappen van 0.05 volt kan maken.
Dit zal wel niet helemaal duidelijk zijn. Als iemand wilt weten hoe hij dit precies kan doen zal ik het wel eens heel erg duidelijk (lees: zo duidelijk als ik kan) uitleggen.
Succes!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Voor een tientje meer heb je een slotket waar je de hele handel met jumpertjes in kunt stellen.

Toch een stuk makkelijker dan telkens solderen. (als je het voltage iets wilt ophogen of verlagen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Wat ik dan meer in mijn gedachten had is een printje maken met wat dip-switches, en die met een ide kabel (dan wel maar 4 kabeltjes, maar die zijn lekker klein, en zitten aan elkaar vast!!) naar de CPU pinnetjes laten lopen. Heb je ook nog wat leuk soldeerwerk in het begin, en als het af is heb je er echt iets voor gedaan. Je kan natuurlijk ook 10 piek meer besteden voor een overklok converter met voltage tweaking!

Verwijderd

Sorry hoor, maar die Abit !!! waar ik het over heb is 29 gulden. Dat is geen tientje meer, maar een gulden minder! Als je dan zelf gaat solderen ben je gewoon dom.

Verwijderd

Waar kan je een Abit !!! voor fl 29,- kopen ?

Verwijderd

[RECLAME]www.hard-ware.nl[/RECLAME]
Doe Wim de groeten.
Pagina: 1