Beste Playstation 3 harde schijf (PS3 HDD)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik heb van de week een Playstation 3 met 12GB ingebouwd flash gegeugen gekocht en ik wil een extra harde schijf daarvoor. Nu zit ik met de volgende vragen.
Aangezien ik nog geen spellen heb voor mijn PS3 weet ik dus nog niet hoeveel ruimte ik echt nodig zal hebben. Wat raden jullie aan? En wat is de beste harde schijf om in je PS3 in te bouwen? Op volgorde van belangrijkheid voor mij: geluid, snelheid, energieverbruik, warmte ontwikkeling. Het moet een 2.5" schijf zijn met een toerental niet hoger dan 6000RPM.
De meeste 2.5" schijven groter dan 500GB hebben volgens mij toch wel 2 platters en dus ook meerdere koppen. Dit zal enigzins invloed hebben op het geluid (zo blijkt ook uit de specificaties van de schijven). Is dit echt merkbaar?

Ik zat zelf te denken aan de volgende modellen:
http://tweakers.net/categ...e4Gttzint9supquuumP2U3pCw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:27

Nemesizz

Untouchable

Laptop hardeschijven zijn volgens mij nooit echt luidruchtig (heb verschillende merken en groottes onder handen gehad, ze kwamen nooit boven het geluid van ventilatoren uit). Of en toe een licht ratelend geluid, maar lange zo erg niet als hun 3,5 inch desktop versies (ik heb het over lees/schrijf geratel voordat iemand weer in paniek springt 'je hardeschijf is kapot!' :P ).

Volgens de handleiding word een 5400 RPM schijf aangeraden, dit zit er standaard ook in (ivm warmteontwikkeling). Opzich moet een 7200 ook wel willen, zijn volgens mij ook niet luidruchtiger ofzo.

Een schijf van 250GB is op z'n minst wel aan te raden, meeste gaan voor 320GB of 500GB.
Veel games vereisen een install, en dat neemt al gauw 4 tot 8GB in beslag (afhankelijk van welke game), en soms komt daar nog DLC en patches enzo bij.

Zelf gebruik ik een 250GB WD Scorpio 5400rpm, ding is amper hoorbaar (bij gamen helemaal niet), en ondanks een aantal demo's en paar filmpjes zit ik nu op de helft ongeveer qua gebruik (dus demo's, paar muziekjes, filmpjes, en installs van full-games). Let wel, ik download niet veel full-games uit de store (keer kleine games, eventueel PS1 classics). Als je veel games uit de store haalt (of PS+ abo hebt) dan schiet het wel sneller op qua schijf gebruik, dan ben je zo 25GB of meer per game aan ruimte kwijt.

Gemiddeld ben je bij een console niet zoveel ruimte nodig als bij een PC (PC heeft een OS van 15 a 20GB, allerlei software erbij, dat heb je bij de console allemaal niet).

Let wel op, bij je 12GB variant moet je nog wel een bracket bij kopen waar een 2,5inch schijf in kan (bij de 'oudere' PS3's met HDD zat dit er uiteraard al in).

*edit*
Zie net je lijstje, met kandidaten.
Ik zou bij voorkeur niet groter dan 500GB gaan. Het kán wel (hebben sommigen ook), maar je ziet
soms dat er bij grotere schijven dan 500GB soms compatebiliteitsproblemen onstaan (met nadruk op soms, want sommigen hebben ook een 1TB ding erin).

[ Voor 16% gewijzigd door Nemesizz op 06-07-2013 19:19 . Reden: toevingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik las net hier het een en ander: http://www.tomshardware.c...drive-review,3270-12.html. De waardes in die review spreken elkaar soms nogal tegen. Zo zou de 500GB versie van de WD Blue meer energie verbruiken bij het schrijven dan de 1TB versie die 2 platters en 2x zoveel koppen heeft.
Maar het belangrijkste vind ik toch echt het geluid. Ik kan daar helaas niets over vinden behalve dat sommigen zeggen dat ze stil zijn :P.
Ik zal trouwens zoiezo geen Seagate nemen want daar ben ik geen fan van.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 06-07-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand geen aanbevelingen? Iedereen is zeker naar het strand :X.

Ik denk dat ik toch maar voor de Western Digital Blue ga en dan de 500GB versie. Die is het snelst, zuinig en stil. De 750GB is een stuk langzamer wat wel door de datadichtheid zal komen (minder datadichtheid per platter). Anders had ik de Toshiba genomen.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 06-07-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Ik zou me niet al te druk maken over het geluid dat zo'n harde schijf maakt. Die blu-ray speler die maakt pas echte tering herrie, om over die fan na een half uurtje gamen nog maar te zwijgen :p (blu-ray maakt trouwens niet bij alle games herrie; MW3 is een stuk luidruchtiger dan b.v. BF3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:27

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 93248 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:56:
Ik zou me niet al te druk maken over het geluid dat zo'n harde schijf maakt. Die blu-ray speler die maakt pas echte tering herrie, om over die fan na een half uurtje gamen nog maar te zwijgen :p (blu-ray maakt trouwens niet bij alle games herrie; MW3 is een stuk luidruchtiger dan b.v. BF3)
Ligt eraan welk model je hebt, mijn phat 80 blijft na een uur gamen nog steeds acceptabel qua geluid, m'n phat 60's zijn na 15 minuten gamen al luidruchtig.
Beide modellen is de bluray overigens vrij stil (alleen bij CD's en DVD's is het geluid meer), maar bij beide modellen maken ze echt geen herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een WD5000LPVX besteld en vandaag binnen gekregen. Nu nog een bracket en Heavy Rain kopen :). En een nieuwe tv want mijn grote antieke beeIdbuis kan echt niet meer. Ik hoop dat de PS3 overweg kan met een SATA3 interface. Maar volgens mij is die interface backwards compatible. Besteld bij dixons met airmiles. Ik had niet genoeg airmiles maar het systeem verrekende toch de korting :D.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 10-07-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Nemesizz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:16:
[...]
Ligt eraan welk model je hebt, mijn phat 80 blijft na een uur gamen nog steeds acceptabel qua geluid, m'n phat 60's zijn na 15 minuten gamen al luidruchtig.
Beide modellen is de bluray overigens vrij stil (alleen bij CD's en DVD's is het geluid meer), maar bij beide modellen maken ze echt geen herrie.
Ik heb de PS3 Slim, inderdaad geen ervaringen met andere modellen

(PS3 staat bij mij trouwens weggemoffeld in het tv meubel --> geen last van geluid :))

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 10-07-2013 14:19 ]

Pagina: 1