Gigabyte z87-hd3 met i5-4670K - is 2x 12volt nodig ?

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Omdat oude mobo gestorven was en 2e hands geen soelaas bood heb ik geïnspireerd door de BBG een Gigabyte z87-hd3 moederbord en intel i5-4670K gekocht.

Nu zie ik op het moederbord een 2x4 12Volt connector zitten. Is dat nodig voor deze processor of moet het met de 1x4Volt ook werken?

Kon dit niet helemaal uit de handleiding halen. :/

Verwijderd

Met 2x4pins CPU connector werkt het ook. Als het goed is zit er een kapje op 4 van de pinnetjes om dit duidelijk te maken?

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 20:45
1tje is genoeg maar de meeste voedingen hebben ook wel een 8pins voor bij de cpu socket.

die 8 pins is vooral voor wat extra stroom op de VRM's zodat die beter hun werk kunnen doen.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:48
Als je het hebt over dat je alleen maar een 4-pin power connector hebt ipv de 8-pin dan kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het meestal wel lukt als je maar niet te veel wilt gaan overclocken i.v.m. stabiliteit. Zelf ook een hele tijd met een wat oudere PSU gedraaid. Het is tegenwoordig soms dat bij dezelfde platforms het moederbord design de ene keer wel en andere keer niet 8-pins vraagt.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Dank voor de info, het werkt en ben inderdaad nog niet van plan te overklocken dus moet goed gaan.