• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01 19:11
Hallo allemaal!

Ik hoop dat ik hier mijn topic goed geplaatst heb, anders hoor ik het wel.

Ik heb een aantal vragen, en ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Zelf heb ik helaas geen verstand van dit soort spullen,
en ben daarom genoodzaakt mijn vragen hier op het forum te stellen.

Bij de mediamarkt konden ze mij ook niet echt van dienst zijn, zonder dat ze probeerde allemaal extra spullen aan te smeren die ik niet nodig heb of gewoon simpel weg niet wil.

Ik vroeg mij af of dit werkt zoals ik dacht dat het kon werken.

NAS: Qnap TS-412
Andriod stick: CX-803
En mijn huidige tv: ue46B6000

Ik wil dus de NAS dmv een USB kabel op de CX803 aansluiten die op de HDMI van mijn TV zit en daarmee dus verder video etc afspelen.
Aangezien de CX803 vrijwel alles af kan spelen lijkt mij dit een goede oplossing voor mijn huidige mediaplayer.
Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Zoals ik al eerder zei, ik heb geen verstand van deze spullen, maar heb her en der wat dingen gelezen en dacht dat dit wel zou werken.
Maar voordat ik voor een paar honderd euro aan spullen ga bestellen, wil ik daar wel zeker van zijn.

En als dit niet zou werken.
Kan iemand mij iets beters voorstellen, lieft zo simpel mogelijk.
Ik hoef geen netwerk of wat dan ook, ik haal de hardeschijf er wel uit om de bestanden erop te zetten.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ruud.

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 09:45
En waarom kan dat niet gewoon draadloos? Vanaf een android stick kun je die nas gewoon benaderen zonder extra kabel er tussen.

[ Voor 13% gewijzigd door Felixious op 06-07-2013 17:20 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FDransfeld schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:20:
En waarom kan dat niet gewoon draadloos? Vanaf een android stick kun je die nas gewoon benaderen zonder extra kabel er tussen.
Waarschijnlijk omdat draadloos streamen van HD materiaal doorgaans geen succes is. Bekabeld heeft absoluut de voorkeur.

• Felixious
Ja, je enige opties zijn dan nog met een ethernetkabeltje of via USB. Maar ethernet valt af omdat die android stick dat niet heeft.
Moet het dan via USB?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mag ik vragen waarom je hiervoor een NAS wil gebruiken?

Een NAS heeft hardware zodat het apparaat via het netwerk te bereiken is, wat dus ook tot meer kosten zal leiden. Als je die NAS alleen wilt gebruiken om aan te sluiten op die Android stick, kan je net zo goed gewoon een externe harde schijf kopen, die zal toch aardig wat goedkoper zijn.

• Felixious
''De CX803 beschikt over een externe WiFi antenne, waardoor deze androidstick een zeer goede WiFi ontvangst heeft. Mocht WIFI voor u een probleem zijn, dan kunt u altijd een USB Ethernet Adapter bijbestellen, hierdoor is de CX803 ook te voorzien van een internetkabel. Er zijn 2 x 2.0 USB poorten aanwezig en een Micro-USB ten behoeve van voeding.''

http://www.android-wareho...oid-tv-stick-mini-pc.html

Dat zou dus een optie kunnen zijn.

• Felixious
TrekDude101 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:31:

Een NAS heeft hardware zodat het apparaat via het netwerk te bereiken is, wat dus ook tot meer kosten zal leiden. Als je die NAS alleen wilt gebruiken om aan te sluiten op die Android stick, kan je net zo goed gewoon een externe harde schijf kopen, die zal toch aardig wat goedkoper zijn.
Dat lijkt mij ook veel slimmer.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Je grootste probleem zal waarschijnlijk worden dat de android stick zeker niet alles vlekkeloos afspeelt en voor zover ik weet dolby digital en dts geluid wordt teruggebracht naar stereo. Je moet bovendien iets van een afstandbediening hebben om hem te kunnen besturen. Als je er dan toch aan wilt wagen, overweeg een quad core stick.

Waarom wil je graag een android stick? Puur als mediaplayer vind ik dat persoonlijk nog geen volwassen platform.

Verwijderd

Ik heb er toevallig 1 in de test hier, een MK908 geloof ik. Werkt op zich prima en speelt 1080P files op een USB-stick prima af. Wel wordt audio inderdaad naar stereo doorvertaald en is het beeld bij lange na niet zo scherp als wanneer ik dezelfde file op mijn HTPC afspeel. Kan ook aan deze specifiek stick liggen natuurlijk, maar ik merk wel het verschil met een echte mediaspeler of HTPC.

• Ruud.k
S1NN3D schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:25:
[...]

Waarschijnlijk omdat draadloos streamen van HD materiaal doorgaans geen succes is. Bekabeld heeft absoluut de voorkeur.
Dat is precies wat ik ook te horen had gekregen, en daarom heeft kabel ook onder andere mijn voorkeur.
TrekDude101 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:31:

Dat mag je zeker vragen.

Omdat ik nu een totaal van 4TB vol heb met series en films.
En ik moet dus iets hebben waar meedere schijven in kunnen, en zonder te moeten gokken wat waar opstaat.

Zelf heb ik nog geen mediaplayer gevonden met 4slots voor hardeschijven. (zoals een nas)

En om nou 3/4 externe hardeschrijven bij mijn mediaplayer te leggen vind ik persoonlijk geen oplossing.
Kasj schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:14:
Je grootste probleem zal waarschijnlijk worden dat de android stick zeker niet alles vlekkeloos afspeelt en voor zover ik weet dolby digital en dts geluid wordt teruggebracht naar stereo. Je moet bovendien iets van een afstandbediening hebben om hem te kunnen besturen. Als je er dan toch aan wilt wagen, overweeg een quad core stick.

Waarom wil je graag een android stick? Puur als mediaplayer vind ik dat persoonlijk nog geen volwassen platform.
Dus ik kan beter een (echte) mediaplayer gebruiken om de bestanden af te spelen ipv een andriod stick?

• Kasj
Voor hetzelfde budget kun je misschien ook een raspberry pi overwegen. Eenvoudig weg te werken. Heeft al een lan poort. Ik ben er best tevreden. Alleen menu animaties zijn een beetje traag.

• Ruud.k
Ik heb er nog nooit van gehoord, van de raspberri pi.

Maar ik kan dus beter gewoon voor de NAS gaan, en een mediaplayer ipv een andriod stick?

• Kasj
Die vraag is wat moeilijk te beantwoorden. Iedere mediaplayer heeft voor en nadelen. De android stick is natuurlijk ook gewoon een mediaplayer. Wat je het beste kan kiezen hangt vooral af van budget, randapparatuur en persoonlijke voorkeur.

Dus je krijgt beter advies als budget bekend is, randapparatuur en evt andere voorkeuren zoals grootte, uit / in het zicht, xbmc ja / nee, wil je er alleen videos op spelen of ook (android) games, enz. Enz.

Kijk anders even in het topic: mediaplayers, hoe ik het zie.

• Ruud.k
Tja budget, heb ik niet echt.
Gewoon de kosten van de NAS, + andriode stick of mediaplayer.

Ik hoef inprincipe alleen video's te kunnen afspelen.
Maar dat moet wel gewoon vlekkeloos gaan, zoals je zelf al aangaf dat doen de andriod sticks niet.
En dan valt die voor mij af eigenlijk.

Maar ik ga voor de nas en mediaplayer, welke weet ik nog niet.
Dat zie ik wel.

Bedankt voor de reacties iig.

Kasj, zal straks even kijken bij topic voor mediaplayers.
Pagina: 1