Nieuwe computer geeft BSOD naar Intel RST driver

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,

ik heb zojuist mijn nieuwe computer in elkaar gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770S Boxed€ 265,-€ 265,-
1Asus Z87-A€ 125,80€ 125,80
2Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 111,90€ 223,80
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 316,12€ 316,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 930,72

Na mijn Windows 7 installatie zijn er nog een hoop ontbrekende drivers, het is een DVD van 3 jaar geleden. Deze ben ik gaan installeren van de Asus CD, echter na het installeren van de Intel RST driver komt ik een reboot/bsod loop.
Ik kan de PC opstarten tot aan het aanlogscherm van Windows. Als ik niets doe dan reboot de PC vanzelf, als ik aanlog dan krijg ik een BSOD. Ik kan niet terug naar de "laatst werkende installatie". In veilige modus gebeurd hetzelfde.

Ik heb nu Windows voor de 2e keer geinstalleerd en krijg precies hetzelfde probleem. Nu kan ik het een derde keer proberen zonder de RST driver, maar ik wil weten wat er fout gaat. Niet dat ik straks problemen krijg uit dezelfde aard.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is wel van belang te weten welke BSOD je krijgt ...

[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 06-07-2013 17:08 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Brains
system crash, geen specifiek .sys bestand

• redfoxert
  • Niet online
Maakt niet uit, je krijgt ook een BSOD code als je niet automatisch reboot. Die is van belang.

• Brains
check with your hardware vendor for any BIOS update . disable BIOS memory option such as caching or shadowing if you need to use safe mode to remove or disable components. restart your computer,press F8 to select advanced startup options and then select safe mode

stop: 0x00000001E gevolgd door 3x 0000...00x0

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/8540/zxu7.jpg

De PC reboot automatisch en ik krijg de RST driver niet meer gedeinstalleerd. Kom niet verder dan het aanlogscherm.

[ Voor 26% gewijzigd door Brains op 06-07-2013 17:22 ]

• redfoxert
  • Niet online
Kan van alles zijn: BIOS defaults eens laden en dan weer proberen? Ook eventuele overclocks uitschakelen.

• Brains
Alles is "out of the box", geen overklok of iets.

Zonder RST-driver werkt alles gewoon.

Heb ik die driver überhaupt wel nodig, in het BIOS staat de sata mode op AHCI. Zoals ze hier aangeven:
http://communities.intel.com/message/162472

Ben nu Windows voor de 3e keer aan het installeren, deze keer sla ik de RST driver maar over want kan nu helemaal niks.

[ Voor 20% gewijzigd door Brains op 06-07-2013 17:34 ]

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

heb je al geprobeerd om de laatste driver van de website van Asus te downloaden? Drivers op cd zijn niet echt aan te raden

Speedydown.nl !!!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of de laatste bios (ze zijn nu bij 1207). Zeker bij nieuwe borden/nieuw platform vliegen de bios updats je om de oren omdat kinderziektes er nog uit moeten.

• Brains
Kan ik zelf een herstelpunt maken zodat ik terug kan naar een Windows zonder die RST driver? Want ik zoek het totaal niet om een 4e keer de setup te doorlopen.

Ik zit op BIOS versie 0309

Maar van proberen houd ik niet zo van, zeker als er geen doel achter zit.
@reepje: zijn er problemen met oudere BIOS versies?
@speedydown: zijn er fouten in de oude RST drivers die BSODs veroorzaken?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:16

Bad Brains

<(0.o)>

Is dat niet een RAID driver, volgens mij heb je die helemaal niet nodig.
Zou is naar de site van intel gaan.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou de RST drivers van Intel downloaden van de chipset op je moederbord en kijken wat er dan gebeurd. RST drivers zijn idd de RAID drivers, op zich niet nodig dus, tenzij TS een RAID-setup heeft. :)

Sterker nog: mijn RST is momenteel zelfs disabled, want heb geen disks die überhaupt in een RAID-array zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2013 18:00 ]

• Brains
Ik heb nu een werkend systeem, zonder RST driver. Met één onbekend apparaat in de device manager:
PCI Simple Communiation Controller

Ik heb overiges ook een "oude" Windows 7, dus die moet nog update via het internet. Maar de netwerkkaart driver wordt standaard niet gepakt.

• Brains
@CptChaos
Er zit maar 1 ssd en een DVD-rom speler. Dus RAID is niet aan de orde, SATA staat in het BIOS op AHCI.

Het onbekende apparaat was een Intel Management Interface of iets (via het internet naar zijn driver laten zoeken).

Nu eerst 135 Windows updates (400mb)

Totaal off topic:
Kan ik ergens het video geheugen van de on-cpu-videokaart aangeven, of wordt dat allemaal automatisch geregeld?

[ Voor 61% gewijzigd door Brains op 06-07-2013 18:39 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brains schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:02:
@CptChaos
Er zit maar 1 ssd en een DVD-rom speler. Dus RAID is niet aan de orde, SATA staat in het BIOS op AHCI.
Dan is de RST dus niet nodig, die zal zichzelf alsnog uitschakelen. :)
Totaal off topic:
Kan ik ergens het video geheugen van de on-cpu-videokaart aangeven, of wordt dat allemaal automatisch geregeld?
Kun je instellen in je BIOS / UEFI. :)

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2013 18:47 ]

• Brains
Bedankt, zal zodadelijk eens in de UEFI kijken. Dat is overigens weer even zoeken, na 20 jaar BIOS zit alles op een andere plek :). Geheugen heb ik toch genoeg, dus een beetje extra videogeheugen kan geen kwaad (baat het niet dan schaadt het niet).

PC'tje draait trouwens lekker, verbruikt minder dan 50 watt als ik Windows updates aan het uitvoeren ben. Mijn oude/huidge PC (E8400) verbruikt rond de 100 watt in gebruik en idle gaat die niet echt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
CptChaos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:46:
Dan is de RST dus niet nodig, die zal zichzelf alsnog uitschakelen. :)
't Pakket bevat ook de Intel AHCI driver, hoewel de Microsoft driver in de meeste gevallen ook wel zal voldoen.
Brains schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:02:
Totaal off topic:
Handmatig instellen heeft geen nut, dit wordt door de videodriver dynamisch geregeld aan de hand van hoeveelheid aanwezig geheugen en behoefte.
Dat is niet je bios versie, want zoals reepje al aangaf is de laatste versie 1207 en oudere zijn 1007 en 1203.
Pagina: 1