[BackTrack/Reaver] Beeld 'valt uit' en andere probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
Ik ben deze tutorial aan het volgen om te kijken of ik de key van m'n eigen netwerk kan achterhalen, maar ik ondervind verschillende problemen met zowel de 32bit als de 64bit versie.

Ik ben de tutorial aan het uitvoeren op een laptop (Asus N53SV). Het hoofdprobleem op dit moment:

Nadat Reaver bezig is met het brute-forcen, valt op een gegeven moment het beeld uit. Ik weet niet of het een soort van slaap-stand is waar hij niet meer uitkomt, of dat er iets anders aan de hand is. Ik heb de eigenschappen in ieder geval op Never ingesteld voor standby/screensaver dingen.
Wat er gebeurt is, wanneer ik het touchpad aanraak, er een waas op het beeld verschijnt waarna het beeld weer backlight-opgelicht zwart wordt. Ik kan vervolgens niets meer doen. Ik heb geen enkel idee waar dit probleem aan ligt.

Andere problemen. (edit: zie edit 1) Volgens de tutorial heb je tijdelijk een werkende wifi verbinding nodig om te apt-get updaten en Reaver te installeren. Om de een of andere reden kan ik daarvoor alleen mijn telefoon gebruiken als hotspot. Met mijn eigen routers (3 netwerken) maakt hij wel verbinding, maar er is vervolgens geen internet-connectie.
Op mijn telefoon werkt het wel gewoon goed. Op zich is dit dus niet zo'n probleem, alleen iedere keer wanneer ik dit probeer, kost het ongeveer 10mb aan 3g-verkeer. Ik heb het nu zo'n 6-7 keer gedaan, dus dat tikt dan toch een beetje aan. Ook hier heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.

Wat ik ook nog heb, is dat Reaver af en toe niet start, hij switched van kanaal naar kanaal, maar uiteindelijk gebeurt er helemaal niets.
Ik heb geprobeerd niet de laatste versie van Reaver te installeren (1.4), maar versie 1.3, maar die wil al niet eens installeren..

Ik weet even niet zo goed hoe ik mijn problemen moet omschrijven, maar misschien dat iemand zo al een idee heeft wat ik kan proberen.

edit 1: Zojuist opnieuw geprobeerd. Nu maakt hij wel verbinding met mijn eigen netwerk en kan ik apt-get updaten. Dit is voor het eerst in alle 8 keren :o

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 06-07-2013 15:24 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
Na een lange trial-and-error sessie is het dan toch eindelijk gelukt. Voor het uitvallende scherm-probleem heb ik geen oplossing gevonden, maar ik heb om de zoveel minuten de muis een keer bewogen. Eigenlijk geen goede oplossing dus, maar goed.

De rest van de dingen die ik tegenkwam heb ik ook niet kunnen oplossen, behalve dat het steeds weer opnieuw beginnen uiteindelijk wel werkte, hij gewoon goed aan een sessie begon en uiteindelijk ook de key heeft weten te vinden.

@onder: Ah, thanks. Die zal ik eens uitproberen :).

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 07-07-2013 13:26 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Hier staat een oplossing die waarschijnlijk ook voor backtrack werkt.
https://help.ubuntu.com/community/Asus_N53