Toon posts:

Nieuw geheugen volgens computershop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil mijn pc een kleine boost geven en ben daarvoor naar de computerwinkel geweest.
De man van de computerwinkel zei dat ik sowieso mijn interne geheugen moest vervangen.
Mijn moederbord is een MSI X58 PRO SLI (MS-7522) Volgens hem is de spanning die dit moederbord aankan ten hoogste 165 v. Ik heb nu geheugenbalkjes erin zitten die gaan van 165v tot 185 v.
Op zich vond ik die uitleg niet vreemd maar ik kan dus op geen enkel forum danwel MSI site vinden wat de daadwerkelijke spanning is van het moederbord.
Owjah ik game alleen met mijn pc en doe huis tuin en keuken klusjes. Ik weet zelf vrij weinig van computers.
De reden dat ik hem iets wil upgraden is straks voor BF4. Ik heb te weinig geld om een nieuw systeem aan te schaffen:)

Hopelijk weet een van jullie of dit echt waar is wat hij zegt en welk geheugen ik dan moet kopen. Ik heb even gekeken en kwam op de Kingston Hyperx uit, alleen daarvan zijn er ook een heleboel verschillende..

De rest van mijn pc specs zijn:

Intel core 179 920 @2.67ghz
6,00 gb triple kanaal DDR3 @534 hmz Adata Gaming series
600 wat silent pro voeding
Nvidia Geforce GTX580.

iemand een leuk idee? :)

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
Opzich zou je met deze setup gewoon BF4 kunnen spelen, je processor is ook nog overklokbaar, dus even een Scythe Mugen 3/4 van +/- €40,- erop zetten en overklokken.

Wat betreft je geheugen:

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van dit probleem. Je zou eventueel een simpel Kingston HyperX of Corsair Vengeance setje kunnen kopen, met 8 gb zit je wel goed. Echter betwijfel ik zelf of dat echt de oplossing is.

Verder is je videokaart aan de oude kant, ik denk zelf dat die Battlefield 4 wel aan zou moeten kunnen, echter is een upgrade naar bijvoorbeeld een Nvidia GeForce GTX 770/780 altijd leuk ;-)

hopelijk heb je hier wat aan!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1.5V is de DDR3 JEDEC spec, 1.65V is wat Intel als max opgeeft voor hun X58 chipset. Het meeste geheugen dat je nu koopt werkt sowieso wel op 1.65V of vaak minder.

Voor geheugen zou ik 't goedkoopste setje kopen dat aan de eisen voldoet, tenzij je echt wilt gaan overclocken of hele strakke itmings wilt halen maakt het weinig uit wat je erin prikt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25
Ik denk dat je pc BF4 prima gaat draaien, lekker afwachten dus.
6GB geheugen is voldoende, en als het nu werkt is vervanging weggegooid geld.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:48:

Voor geheugen zou ik 't goedkoopste setje kopen dat aan de eisen voldoet, tenzij je echt wilt gaan overclocken of hele strakke itmings wilt halen maakt het weinig uit wat je erin prikt.
Maar hij heeft er nu toch al geheugen inzitten? (6,00 gb triple kanaal DDR3 @534 mhz Adata Gaming series).
Lijkt me sterk dat je met ander geheugen erin er echt op vooruit gaat.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Met ander/meer geheugen ga je echt niks van merken, zeker weten. Stop dat geld beter in een recente videokaart, daar word je pas echt wijzer van ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaf aan dat het geheugen nodig was voor overclocking.
Verder zei hij dat de balkjes die ik nu heb eigenlijk 12 gb zijn maar door dat spanningsverschil kan hij maar 6 lezen?! :/
Ik heb nu net een Coolermaster Master Hyper 412s gekocht. Zag dat hij bijna gelijkwaardig was aan de Scythe Mugen 3 alleen goedkoper:)

het onderstaande zijn de gegevens die het programma piriforum speccy aangeven over mijn geheugen.

kortom nieuw geheugen zou ik dus helemaal niks van merken?!

Geheugen
Type DDR3
Grootte 6144 MBytes
Kanalen # Triple
DRAM Frequentie 534,6 MHZ
CAS# Latency (CL) 8 klokken
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 8 klokken
RAS# Precharge (tRP) 8 klokken
Cyclustijd (tRAS) 19 klokken
Command Rate (CR) 1T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 27 %
Fysiek totaal 5,99 GB
Fysiek beschikbaar 4,34 GB
Virtueel totaal 12 GB
Virtueel beschikbaar 10 GB

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:28:
Met ander/meer geheugen ga je echt niks van merken, zeker weten. Stop dat geld beter in een recente videokaart, daar word je pas echt wijzer van ;-)
GTX580 is wel redelijk toch? :) :*)

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:10:
Verder zei hij dat de balkjes die ik nu heb eigenlijk 12 gb zijn maar door dat spanningsverschil kan hij maar 6 lezen?! :/
Dat lijkt me totale onzin. Als je geheugen te weinig spanning krijgt dan wordt je computer instabiel en krijg je memory-errors, maar dan wordt echt niet de helft van het geheugen uitgeschakeld. (Bovendien zou dat niet eens helpen, de benodigde spanning is namelijk totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid geheugen die je hebt).

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08-2025
Je hebt 6GB geheugen, de anders 6GB is virtueel geheugen. Wat niets meer is dan een sector van de Harddisk welke als nood kan worden gebruikt als temp. geheugen bij een memory overflow.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Is dit nu je nieuwe geheugen (van die shop) ?
http://www.adata-group.co...tion&cid=5&piid=91&lan=nl

Je zegt je oude ram loopt op 1.65/1.85. Bedenk echter dat je slechts 1 voltage instelt en niet een dynamisch voltage. Zo kan ik mijn 1.65v ram ook meer of minder Vcore geven.

Waar het op neerkomt is; kan je oude geheugen nou wel of niet op 1.65v draaien ?
Welk merk/type is het precies. Staat op de reepjes, meestal sticker.

Als je wil overklokken kan het zijn dat je oude geheugen niet op een hogere freq. kan meekomen, dan is idd sneller geheugen nodig.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:37:
Is dit nu je nieuwe geheugen (van die shop) ?
http://www.adata-group.co...tion&cid=5&piid=91&lan=nl

Je zegt je oude ram loopt op 1.65/1.85. Bedenk echter dat je slechts 1 voltage instelt en niet een dynamisch voltage. Zo kan ik mijn 1.65v ram ook meer of minder Vcore geven.

Waar het op neerkomt is; kan je oude geheugen nou wel of niet op 1.65v draaien ?
Welk merk/type is het precies. Staat op de reepjes, meestal sticker.

Als je wil overklokken kan het zijn dat je oude geheugen niet op een hogere freq. kan meekomen, dan is idd sneller geheugen nodig.
Op de stickers op de geheugenbalkjes staat het volgende vermeld:

ddr3-1333g cl: 8-8-8-24
Voltage 1.65~1.85 v
ax3ul333gb2g8-3gddr3
1333g(8)2gx1610240321

en onder de streepjescode
rmb-961255

Overigens heb ik nog geen nieuw geheugen gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
oei is er nog iemand die mij nog kan helpen met die euvel?:)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de vraag is meer of er een euvel is? het werkt prima, 6gb is genoeg om BF4 op te spelen, of merk jij op dit moment tijdens werkzaamheden dat het RAM volloopt?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is nu precies het euvel? Je geheugen werkt zoals het moet (al is en tras 19 ipv 24 volgens je eerdere specs) en je zal hier bar weinig 'upgrade' mee uithalen om BF4 wel te kunnen spelen.

Het euvel imho is een PC boer die blijkbaar dingen probeert aan te smeren met vage informatie, geheugen die maar 50% van zijn capaciteit gebruikt door verkeerde voltage? :?

Wacht gewoon tot BF4 er is, ga het spelen en bepaal op basis van je ervaring dan, welk hardware aspect je zal moeten upgraden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Als je er 3 volt op zet krijg je wel 24GB.

Verwijderd

Topicstarter
Ah top! In ieder geval duidelijkheid:) ik wist juist niet of het verschil zou maken en of het waar zou kunnen zijn wat hij zei. Maar de overduidelijke meerderheid zegt dat het onzin is dus ik laat het voorlopig zo:) Misschien dat ik preventief een setje van 8gb koop als dat verschil maakt

• mitsumark
  • Laatst online: 18:25
Denk eraan dat je in triple channel draait, en dus beter altijd 3 of 6 'dezelfde' reepjes kunt gebruiken.
Pagina: 1