[Apple bluetooth keyboard] Functie toetsen omgedraaid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een zeer lastig probleem met mijn Apple keyboard. Binnen vijf minunten dat m'n iMac aanstaat vertoodn hij hele rare keuren:

- Pijltjes toetsen die niet reageren
- De functie toetsen zijn omgewisseld. Bijvoorbeeld F12 is nu dashboard omhoog laten komen
- Backspace werkt vaak niet of gedraafd zich als de 'delete' key

Ik begrijp niet war het probleem zit. iMac en keyboard komen uit 2011, schone installatie van Mountain Lion, vers opgeladen eneloop batterijen van sanyo (oplaadbaar).

Heeft iemand een idee? Het Apple support forum staan vergelijkbare verhalen, maar buiten het feit dat er geen oplossing wordt geboden zijn ze al enkele jaren oud.

Ik heb er ook een setje niet oplaadbare batterijen ingedaan, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronwiel op 06-07-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je kijkt bij toetsenbord / keyboard in syteemvoorkeuren / system preferences.
Staat daar bij het tabje 'Keyboard' de
'Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys' aangevinkt?
Want dan is F12 inderdaad Dashboard starten. Als dat uit staat zou het volume control moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Staat inderdaad uit. Als ik het aanvink gaat het heel kort even goed daarna werken de backspace en enter toetsen niet meer.

Maar het moet een software ding zijn toch? Als hij het in het begin wel doet. Daarnaas zou ik niet weten of er iets kan storen, de magic mouse werkt wel perfect.

[ Voor 40% gewijzigd door Ronwiel op 06-07-2013 16:52 ]