Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:44
Ik heb een S3 met een tele2 abonnement. Nou kan mijn telefoon sinds een week niet meer op het netwerk. Als ik T-Mobile kies als carrier krijg ik de melding: Kan niet verbinden. probeer het later nog een keer.

Nou heb ik een simkaart van een collega geprobeerd in mijn telefoon en dat werkte. Ik kreeg meteen een par whatsappjes binnen. Toen heb ik mijn simkaart in de telefoon van mijn collega gedaan en toen kreeg hij geen verbinding. Het lijkt dus aan de simkaart te liggen.

Ik heb de tele2 helpdesk gebeld en dit uitgelegd. Ze hebben een melding aangemaakt en de ticket zou binnen drie werkdagen opgelost worden. Niet dus :(. Gisteren weer gebeld en toen vertelde de dame van de helpdesk dat de ticket niet in behandeling was genomen omdat het systeem de kruistest niet had geregistreerd. Het lijkt mij dat ze niet kunnen weten of ik de simkaart in een andere telefoon stop omdat de simkaart immers geen contact kan maken met het netwerk. De dame bij de helpdesk hield bij hoor en bij laag vol dat dat wel kan.

Wat denken jullie? Volgens mij is het een broodje aap verhaal van een helpdeskmedewerker die alleen procedures kan volgen.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
Staat roaming nog wel aan op je toestel?
https://forum.tele2.nl/ab...llen-gebeld-worden-14976/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Broodje aap verhaal of niet, defect of niet, dat lijkt me helemaal niet relevant. Je wilt gewoon een nieuwe simkaart: http://help.vodafone.nl/a...nieuwe-simkaart-ontvangen

[ Voor 4% gewijzigd door Luit op 06-07-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
Als je simkaart kapot is kunnen ze inderdaad niet zien of jij hem in een andere telefoon hebt gestopt.

Als de simkaart geblokkeerd is dan maakt hij wel netjes verbinding met het netwerk, maar weigert tele2 de verbinding.

Dit doen ze over het algemeen als je bent afgesloten omdat:
- Je de voorwaarden hebt overtreden
- Je abbo is opgezegd
- Je je telefoonrekening niet hebt betaald
- Je telefoon als gestolen is opgegeven

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
Luit schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:03:
Broodje aap verhaal of niet, defect of niet, dat lijkt me helemaal niet relevant. Je wilt gewoon een nieuwe simkaart: http://help.vodafone.nl/a...nieuwe-simkaart-ontvangen
Hij zit bij Tele2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun jij nou whatsappjes krijgen met de simkaart van een ander in jou telefoon, die zijn toch nummer=sim gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hij heeft de sim van zijn collega in zijn toestel geprobeerd om problemen met het toestel uit te sluiten dus de berichten waren van die collega. Het toestel is dus prima.
Dan is dus of een instelling niet goed (denk inderdaad aan de roaming, die moet aan staan bij Tele2 omdat je via een ander netwerk werkt) of Tele2 heeft je geblokkeerd (maar dat zouden ze eenvoudig moeten zien) of je sim is stuk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:32:
Hoe kun jij nou whatsappjes krijgen met de simkaart van een ander in jou telefoon, die zijn toch nummer=sim gebonden
Whatsapp wordt alleen bij de registratie van de app aan je nummer gekoppeld, daarna kun je een willekeurige simkaart in je toestel doen en alsnog je eigen appjes binnenkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Zeg dat je je simkaart kwijt bent, dan moeten ze wel een nieuwe sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik kan aan je post nog niet zien of je je simkaart nou wel of niet geprobeerd hebt in een ander toestel. Recent had ik dezelfde ervaring met iemand, met een Sony Xperia Z. De tele2 simkaart deed helemaal niets. Mijn simkaart deed het prima in de Sony..

Toch de tele2 simkaart even in een ander toestel gedaan en daar werkte het wel: oplossing >> De sony een update gegeven en de simkaart werkte.

Het is dus wel belangrijk om goed te testen op verschillende (types) toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar TP, daar past het beter bij :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1