Wat is er toch aan de hand met de prijs van geheugenmodules, als ik de prijzen bekijk van afgelopen december dan was een setje Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 ongeveer de helft van de prijs van nu.. Zijn er weer ergens fabrieken ondergelopen ofzo..
Volgens mij was er gewoon een overaanbod door overprodctie. Hierdoor gingen de prijzen de dieperik in, leuk voor de consument maar de fabrikanten denken hier anders over. Ze hebben de productie nu teruggeschroefd met hogere prijzen tot gevolg.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Voor zover ik heb gehoord hebben alle bedrijven die geheugen produceren op deze tak van hun bedrijf verlies gedraaid waardoor het nu duurder is. Dit in combinatie met een overproductie die nu terug geschroefd is zijn de prijzen hoger dan voorheen.
aha, thanx, dat zou een hoop verklaren...
Overigens dit is een standaard golfbeweging die zich al jaren voordoet... gewoon op het juiste moment geheugen kopen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/