Toon posts:

adsl internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een ADSL-Mxstream-verbinding. Is het mogelijk deze te delen met een stand-alone servertje? Ik heb nu chello met een (sharetheweb) linux servertje. Twee netwerkkaartjes, 1 dynamisch en 1 vast IP. Vaste internetverbinding, klaar!

Met ADSL lijkt het me lastiger. Het is me nog niet duidelijk of het nu een inbel- of een vaste verbinding is.

Hoe kan ik het het makkelijkste (en stabielste!) delen?

PS: sharetheweb linux is easy, een complete linux-oplossing heb ik nix aan, het gaat te lang duren voordat ik dat snap.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Met ADSL is het volgens mij net zo makkelijk. Ik weet alleen niet wat voor adapter wordt gebruikt bij ADSL en of dat linux proggie dat wel ondersteunt. Ik denk dat je in dat geval het beste onder windows 95 of 98 winroute kan gaan installeren, is ook heel compleet en zeker heel simpel.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

ADSL-HOWTO

edit: voor Linux duz

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kent iemand
http://www.sharethenet.com/?

Ik heb ff een plaatje gemaakt, vanuit een client pc met bijv IE5.5 kun je hiermee de instellingen van deze server maken.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/s.hupkes/goed.jpg

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De simpelste oplossing die ik ken is een WIN2k gateway instellen.

De win2k gateway krijgt de eigenlijk toegang tot internet, dmv het ADSL modem..of hoe het ook mag werken bij adsl.
Dan kun je met het internet connection sharing wat bij win2k zit de internet verbinding delen met andere computers op het netwerk.
Dan moet je bij die andere computers bij netwerkomgeving, TCP/IP, als gateway 192.168.0.1 instellen (automatisch ip van de gateway). Soms moet je ook 192.168.0.1 instellen als dns (windows logica, soms wel, soms niet :) )

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Het makkelijkst is een hardware router te kopen..

Ik heb zelf een router van linksys voor kabel internet, maar ik geloof niet dat deze geschikt was voor adsl..

Op het werk gebruiken we nu een vigor2200 met adsl en deze werkt prima..

Je kunt het altijd overwegen

er zit dan een firewall/nat en alles ingebouwd..

1 keer instellen en voor de rest hoef je dan niets meer te doen..

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 10:56 schreef Kanarie het volgende:
De simpelste oplossing die ik ken is een WIN2k gateway instellen.

De win2k gateway krijgt de eigenlijk toegang tot internet, dmv het ADSL modem..of hoe het ook mag werken bij adsl.
Dan kun je met het internet connection sharing wat bij win2k zit de internet verbinding delen met andere computers op het netwerk.
Dan moet je bij die andere computers bij netwerkomgeving, TCP/IP, als gateway 192.168.0.1 instellen (automatisch ip van de gateway). Soms moet je ook 192.168.0.1 instellen als dns (windows logica, soms wel, soms niet :) )
er is een probleem met adsl en win2k wat ik allebij heb als adsl aan staat ddoet het netwerk het niet en als het netwerk aan staat doet adsl het niet meestal doe ze het zelfs gewoon allebij niet (als je geen tweaker ben ) *D

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb Wingate om mijn adsl te delen en werkt perfect!!

Verwijderd

Topicstarter
Sharetheweb KAN inbelverbindingen delen, automatisch verbreken etc. Kan iemand mij vertellen of ADSL zo simpel is als een inbelverbinding? Ik weet hoe adsl (hoog frequent over telefoonlijn) werkt, maar hoe werkt het inbellen?
Als dit simpel is, dan werkt het ook met sharetheweb.

Verwijderd

je moet connecten, net als bij een telefoonmodem...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Op woensdag 06 juni 2001 01:17 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
je moet connecten, net als bij een telefoonmodem...
Maar dan anders ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de heldere uitleg, het is me nu duidelijk??? |:(
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met iedere reply :)
Maar... weet iemand misschien een linkje naar een adsl uitleg dat ietsje minder ingewikkeld is dan de geposte linux-uitleg? :?

Of laat ik het zo vragen: kun je met windows meteen adsl op of moet je een eerst een driver/programmatje van MXStream installeren? (netwerkkaartdriver laat ik uiteraard buiten beschouwing) :? ;)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Het enige wat je hoeft te doen is een VPN verbinding te maken. Klaar! Als je een DHZ pakket heb besteld zit daar een boekje bij waar al het nodige stap voor stap voor de populaire OS'en (geen linux dus) wordt uitgelegd. Het enige waar ik over struikelde was de subnetmask, maar na een telefoontje met de helpdesk werd duidelijk dat dat specifiek voor Windows 2000 precies andersom moest zijn (weet niet meer uit me hoofd) dan wat in het boekje staat.

Verwijderd

Het is dus niet zo makkelijk om te delen via win2k gateway, omdat je ut moet zien als een inbelverbinding. ik heb sygate gebruikt. Gelukkig was oscar zo vriendelijk om ut serie nr te hebben.. :7

Verwijderd

Topicstarter
Als het qua instellingen niets anders is dan een inbel, dan werkt het met ShareTheWeb. :P
Werkt ADSL met ieder programma dat automatisch kan inbellen? :?

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:17 schreef De_Postbank het volgende:
Als het qua instellingen niets anders is dan een inbel, dan werkt het met ShareTheWeb. :P
Werkt ADSL met ieder programma dat automatisch kan inbellen? :?
Heb zelf de usb dhz uitvoering van ADSL. Moest alleen een drivertje installeren, dan herkent windows 'm als een modem. Daarna een inbelverbinding aanmaken. Als telfnr moet je alleen een , in drukken, want eigenlijk maak je alleen contact met een server. Verders hoef je helemaal niets in te stellen.

In je programma waarmee je internet deelt (ikzelf Sygate Home Network 4.0) geef je dan aan dat ie die inbelverbinding moet nemen. En klaar is klara.....

• Steam
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Steam

just getting there

Iedereen heeft het, als ik me niet vergis, over rooters, en proxy's en vanalles dat geld kost, snelheid kost en diskspace. Ik gebruik sind kort Proxu+, freeware, te halen bij download.com. Geen enkel probleem mee. Moest alleen wat zoeken naar een DNS-server.
WErkt op een P1-166, 64Mb, werkt super snel. Ik ben echt onder de indruk!

Nobody knows nothing... some of us just know very little

Pagina: 1