Toon posts:

Internetverbinding niet meer aanwezig - netwerk wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vanmiddag geen toegang meer tot het Internet.
Er is een actieve toegang tot het netwerk aanwezig maar zodra ik gebruik wil maken van het Internet gebeurt er niets.

Er zijn op dit moment vijf pc's verbonden met het netwerk (2 draadloos, 2 powerplug en ikzelf direct via draad). We krijgen de melding dat er Internettoegang is, dit blijkt niet zo te zijn. Mijn instinct geeft aan dat het probleem bij de provider ligt.

Ik heb met Telfort gebeld en samen het modem gereset en verbinding gecontroleerd, zij gaven aan dat er aan hun kant niets mis is.

De router is meerdere malen gereset en is aangesloten op het modem. Allevijf de pc's zien elkaar in het netwerk, het enige wat niet werkt is de Internettoegang.

Zelf heb ik nog een statisch ip adres proberen in te stellen maar dit heeft geen oplossing gegeven.

Heeft iemand nog goede raad of tips om dit op te lossen?

Alvast bedankt

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Glasvezel of ADSL...?

Heb je al geprobeerd met 1 PC rechtstreeks op de modem? (Moet je soms wel een uurtje wachten tot de lease verlopen is of het mac adres van de router clonen.)

Andere router proberen? Wat merken en type nummers van modem en router zou ook wel helpen wellicht.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:34:
Glasvezel of ADSL...?

Heb je al geprobeerd met 1 PC rechtstreeks op de modem? (Moet je soms wel een uurtje wachten tot de lease verlopen is of het mac adres van de router clonen.)

Andere router proberen? Wat merken en type nummers van modem en router zou ook wel helpen wellicht.
Betreft ADSL, inmiddels is het probleem opgelost (topic is met vertraging geopend omdat ik het vanaf mijn telefoon stuurde).

Een maat van me heeft het in alle haast even nagekeken en alles werkt nu weer, ik moet hem nog navragen wat hij nu precies heeft uitgevoerd.

Excuses voor het ongemakt.

Topic kan gesloten worden.