Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Hallo tweakers,

ik was benieuwd of er al mede-tweakers zijn die in het bezit zijn van deze nieuwe monitoren mat AH-IPS panelen. AH-IPS is nog vrij vers op de markt en ik heb moeite om een goede review te vinden die de plus en minpunten duidelijk naast elkaar zet, maar het zou een 'verbeterde versie' van IPS moeten zijn. Van wat ik vind worden eigenlijk vooral de pluspunten worden benoemd zoals de betere helderheid tegen een lager verbruik etc... maar wat kan ik verder verwachten? Vaak gaan bepaalde verbetering ten koste van andere eigenschappen. Zijn deze monitoren ook sneller dan een IPS of H-IPS paneel? Hoe houden ze zich tijden een potje gamen waarin ghosting een factor zou kunnen spelen? Ben niet echt een shooter fan behalve borderlands 2 dan, maar een beetje racen vind ik wel weer leuk en dan hou ik de boel het liefste een beetje scherp.

Ik had namelijk helemaal voor ogen om dit weekend een Dell US 2412 te halen, totdat ik over deze AH-IPS monitoren las en dat heeft mij toch wel aan het twijfelen gebracht. Hopelijk dat iemand bekend is met beide schermen en kan aangeven hoe de schermen zich tot elkaar verhouden? Ik weet dat de Dell US2412 enigszins last heeft van ghosting maar van wat ik er laatst van heb gezien was het nog binnen de perken... LG geeft bijvoorbeeld 5ms aan en Dell 8ms, maar in mijn ervaring is LG niet altijd even zuiver met de cijfertjes en verschilt de meetmethode ook nog eens van merk tot merk. Ik heb overigens ook gezien dat de duurdere Dell monitoren ook gebruik maken van AH-IPS, maar zijn dat dan dezelfde soort panelen of kan ik toch kwaliteit verschil daarin verwachten?

ff linkje naar de producten: http://tweakers.net/categ...rxH2jkSWD48Or4V8ufJ9ja9zc

Ik dank u alvast voor waardevolle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
*bump* ;w

Niemand die al een LG24EB23 op zijn of haar buro heeft staan en een beetje objectief de plus en minpunten kan noemen? Ben echt zeer benieuwd hoe de monitor zich verhoudt tot een Dell Ultrasharp... tis toch een interessante monitor: AH-IPS, 5ms, 1920x1200... die moet toch wel bij een tweaker in de smaak gevallen zijn? Linkje naar een goede review ben ik al heel blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
ik zelf heb deze monitor , ben heel tevreden over de kleurweergave
maar had wel een dode pixel maarja dat kan je bij een dell scherm ook hebben natuurlijk.
Bij games is hij ook zeer goed maarja kan er niet zoveel over zeggen ben geen expert natuurlijk.
ohja en kwa uitzicht is het een prachtig scherm met een matte voet enzo dat vond ik heel belangrijk

[ Voor 16% gewijzigd door max913 op 08-07-2013 20:23 ]