Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi ik heb een vraag.

Vorig jaar heb ik bij saturn een aanvraag gedaan via santander.
Nu heb ik de spulleb gewoon mee gekregen. Nu kreeg ik vandaag een brief dat er iets verkeerd is gegaan met de aanvraag. Ze hebben dus niet opgelet. Ze dreigen in de brief met een deurwaarder etc. Zij hadden toch op moeten letten? Wat kan ik t beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wij weten natuurlijk niet wat er mis is etc, heb je ze al gecontacteerd ?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
De informatie die je nu geeft is heel summier. Als het mogelijk is graag wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Galaxis schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:56:
De informatie die je nu geeft is heel summier. Als het mogelijk is graag wat meer info.
Nou saturn stuurde mij een brief dat er iets mis gegaan is (een jaar later) maar die gene bij saturn heeft niet opgelet en nu zeggen ze dat ik met hum een betalingsregeling moet treffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan is het toch duidelijk wat je moet doen? Saturn benaderen voor een betalingsregeling. Je bent zelf een afbetalingsregeling aangegaan. Omdat er een foutje is gemaakt betekend het niet dat je het nu gratis krijgt. Dus moet je ze benaderen voor een regeling.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Ik snap er geen zak van.

Wat is er fout gegaan? Krijg je geen krediet, of heb je nog niet betaald. Hoe dan ook ben jij verantwoordelijk voor de afbetaling incl. Rente. Je moet gewoon dokken voor de spullen die je koopt. Bel anders saturn, wij kunnen alleen maar gissen, en zeker met zo weinig info. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je ooit een contract / informatiepakket van Santander ontvangen? Normaal ontvang je die namelijk een paar werkdagen na het afsluiten van een afbetalingsregeling in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16
Het is feitelijk heel simpel.
Jij hebt in de winkel iets gekocht met een van deze opties:
- Uitgestelde betaling
- Betaling in termijnen

In de winkel hebben ze vervolgens jouw gegevens door een BKR check in het systeem van Santander gehaald waar je blijkbaar voor geslaagd bent. Daarna is vanuit hun financier (Santander dus) een contract eruitgerold die je hebt moeten tekenen om de financiele verplichting aan te gaan. Daarna is het product aan jou meegegeven met als betaalmiddel 'Santander'. Oftewel, Santander betaalt jouw spullen voor je en verder regel je het met Santander.

Nu is er blijkbaar iets misgegaan. Je krijgt een brief van Saturn, wat waarschijnlijk betekent dat de medewerker iets fout heeft gedaan met aanvraag zodat Santander niet betaalt. Er zijn nu meerdere mogelijkheden:
- In principe ben je de verplichting aangegaan met Santander, niet met de Saturn. Dit betekent dat dat de voorwaarden zijn waarop je de aankoop hebt gedaan. Indien de situatie bij deze dus veranderd heb je bepaalde rechten richting retournering wegens het achteraf wijzigen van de deal (al is op dit punt sterk van invloed wat er in de (als het goed is) bijgeleverde voorwaarden staat)
- je treft een soortgelijke overeenkomst met de Saturn, waarbij je als je goed boos op ze wordt je kans hebt dat je een beetje korting kunt bedingen (zij hebben immers wat fout gedaan, jij niet)

Indien je de spullen nog in goede staat hebt en liever iets anders koopt, zou ik voor optie 1 gaan. Indien je de spullen niet meer hebt of kapot hebt gemaakt of gewoon wilt blijven gebruiken zou ik even in dialoog gaan met degene die met jou contact heeft opgenomen van de Saturn.
Wat je ook doet, bewaar alle correspondentie goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gewoon een betalingsverplichting. Dit zijn zaken waar je helaas wat moeite moet doen om een fout van een ander te regelen, maar dit soort zaken niet goed afhandelen kan je nog heel lang blijven achtervolgen. Gewoon meewerken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Let op: geld lenen kost geld. Tijd is geld. Dus dit kost je én extra tijd, én extra geld.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51
robertvanderlug schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:42:
[...]

Nou saturn stuurde mij een brief dat er iets mis gegaan is (een jaar later) maar die gene bij saturn heeft niet opgelet en nu zeggen ze dat ik met hum een betalingsregeling moet treffen
Als je wilt dat wij helpen is het handig het hele verhaal neer te zetten. Dus wat heeft Saturn gedaan, heb je een contract met Santander, heb jij Santander al betaald?

Als je nog geen cent hebt betaald, dan mag je uiteraard dus alsnog dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Ik gok dat de fout is dat er niks is doorgegeven en dat er dus ook niks betaald is geweest ...

In dat geval: Ga je alsnog moeten betalen.
Het lijkt me logisch dat je geen extra intrest moet betalen - maar ik zou er ook niet volledig van uit durven gaan: uiteindelijk had jezelf ook actie kunnen ondernemen toen info uitbleef over het afbetalingsplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Oke ik snap het. Overigens Heb ik santander nog gebeld en er was in hun systeem niks bekend van de producten. Nu ga ik vanmiddag naar saturn om een betalingsafspraak te maken. Ik neem niet aan dat zij een hoger bedrag per maand kunnen eisen dan het maand bedrag wat ik zwart op wit heb wat santander eigenlijk zou afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je nu eens duidelijk uiteenzet wat er precies is gebeurd.... dit is echt een raar verhaal.

on of off topic?
Kopen op afbetaling kost je bakken met geld. Als je het geld niet hebt, dan moet je het gewoon niet kopen. Op deze manier betaal je en het product en de hoge rente die je krediet kost (8 tot 18%?).

Als je elke maand kunt afbetalen kun je ook elke maand een bedrag opzij zetten en als je genoeg gespaard hebt het product in 1x betalen. Je bent nu echt een dief van je eigen portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Normaal zijn ze hier altijd erg redelijk in, is mijn ervaring. Het handigst zou zijn om het gehele bedrag van aankoop mee te nemen (cash) om direct te voldoen. Immers heb je de gemiste afschrijvingen kunnen opsparen, je wist namelijk dat je geen gratis spullen gaat krijgen... Neem al je papieren mee en zeg niet te snel 'ja' tegen een oplossing en neem desnoods een (rustig) iemand mee om het woord te doen. Succes!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

Dido

heforshe

Dankzij sommige reacties van anderen lijkt het nu een heel klein beetje duidelijk wat er aan de hand is. De TS zou best nog wel even wat meer informatie mogen geven als hij hulp verwacht, trouwens.

Dat gezegd hebbende, denk ik te lezen dat de TS iets gekocht heeft, daar na een jaar nog geen cent voor betaald heeft, en nu verbaasd is dat de verkoper geld wil.

Even daargelaten wie waar fouten heeft gemaakt, maar ik stel toch vragen bij iemand realiteitszin als je iets koopt, er niets voor betaalt, en dan verbaasd bent als de verkoper geld wil zien.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Nee bij santander hoef je pas na een jaar te betalen. In februari zou er afgeschreven moeten worden maar dit gebeurde niet. Dus toen kreeg ik een brief binnen dat saturn een fout heeft gemaakt. De hele aanvraag ligt geen eens bij santander. En ook niet bekend. Nu wilt saturn dat ik maandelijks aan hun ga betalen. Prima maar dan wel het bedrag wat ik ook zou betalen aan santander
Dido schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:37:
Dankzij sommige reacties van anderen lijkt het nu een heel klein beetje duidelijk wat er aan de hand is. De TS zou best nog wel even wat meer informatie mogen geven als hij hulp verwacht, trouwens.

Dat gezegd hebbende, denk ik te lezen dat de TS iets gekocht heeft, daar na een jaar nog geen cent voor betaald heeft, en nu verbaasd is dat de verkoper geld wil.

Even daargelaten wie waar fouten heeft gemaakt, maar ik stel toch vragen bij iemand realiteitszin als je iets koopt, er niets voor betaalt, en dan verbaasd bent als de verkoper geld wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

robertvanderlug schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:52:
Prima maar dan wel het bedrag wat ik ook zou betalen aan santander
Het zou echt heel erg handig zijn als je een samenvatting van de brief en gebeurtenissen kunt posten, want dit vraag-antwoord-spelletje is niet bijster nuttig.

Maak ik uit de gequote zin terecht op dat Saturn een hoger termijn- of totaalbedrag voorstelt dan je oorspronkelijk aan Santander zou betalen? Of ben je daar alleen maar bang voor?

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 10-07-2013 14:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Nu online
Ze spreken van een betalingsregeling! Ze zeggen niet: betaal onmiddelijk het gehele bedrag of we sturen een hitman.

Oftewel. De betalingsregeling die je dacht te hebben is niet gelukt, doe ff een belletje voor een nieuwe. En doe (met mate) boos omdat zij een fout hebben gemaakt, zodat je kan proberen om de oorspronkelijke betaalregeling alsnog af te sluiten (danwel direct met Saturn, danwel met Santander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

Dido

heforshe

Nee bij santander hoef je pas na een jaar te betalen.
Nuttige info, waarom vertel je het nu pas? ;)
In februari zou er afgeschreven moeten worden maar dit gebeurde niet.
Ok, dus er wordt niets afgeschreven, en dat valt jou niet op?
Dus toen kreeg ik een brief binnen dat saturn een fout heeft gemaakt.
"Toen", in februari (dus je bent wel erg laat met reageren) of recent (in dat geval heb je dus zelf zitten slapen sinds februari, en mag het ook geen verbazing wekken dat er nu iemand geld wil).
De hele aanvraag ligt geen eens bij santander. En ook niet bekend. Nu wilt saturn dat ik maandelijks aan hun ga betalen. Prima maar dan wel het bedrag wat ik ook zou betalen aan santander
Lijkt redelijk, maar er is nog steeds niemand die begrijpt wat er nu precies wanneer gebeurd is. Dus een laatste maal het verzoek om de relevante informatie nu eens te geven ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Nee bij santander hoef je pas na een jaar te betalen. In februari zou er afgeschreven moeten worden maar dit gebeurde niet. Dus toen kreeg ik een brief binnen dat saturn een fout heeft gemaakt. De hele aanvraag ligt geen eens bij santander. En ook niet bekend. Nu wilt saturn dat ik maandelijks aan hun ga betalen. Prima maar dan wel het bedrag wat ik ook zou betalen aan santander
Met dat laatste zullen ze echt wel akkoord gaan, wees maar niet bang. Saturn wil gewoon z'n geld en niet een dikke opslag.
Over hoeveel euro hebben we het? Misschien kun je het zo afspreken dat je dit bedrag zonder rente in een aantal termijnen betaalt. Zij blij, jij blij.
En teken niks alvorens hier overlegd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ago schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:59:
[...]

En teken niks alvorens hier overlegd te hebben.
:?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus even wat random cijfers:
Je kocht in feb-2012 iets voor 1000 euro. Via Santander hoefde je pas in feb-2013 die 1000 (plus?) te betalen.

Betaling feb kwam maar niet, 4 maanden later stuurt Saturn een brief dat het fout is gegaan en waarschijnlijk wil die 1000+4 maanden rente zien?

Maar wat heb jij in februari gedaan toen je merkte dat er niets werd afgeschreven?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:24

-tom-562

Oliesjeik

robertvanderlug schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:53:
Ze hebben dus niet opgelet. Ze dreigen in de brief met een deurwaarder etc. Zij hadden toch op moeten letten?
Ik denk niks ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

En, opgelost?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1