Toon posts:

Help! Eerste boot: geen video output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers. Ik had gedacht mijn geluk hier eens te proberen na een uurtje zelf gegoogled te hebben en nog een uurtje allerlei permutaties van aansluitingen geprobeerd te hebben.

Ik heb net zelf een nieuwe desktop in elkaar gezet die voornamelijk is gebaseerd op de laatste "best buy guide" van Tweakers. Echter, ik krijg op geen enkele manier een video signaal uit mijn computer. Eerst de essentials:
Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
CPU: Intel Core i5 3350P Boxed
RAM: Corsair CMV8GX3M2A1333C9 2x4Gb
GPU: XFX HD7770
Voeding: XFX Pro 550W

Omdat mijn CPU geen onboard video chip heeft (moederbord piept 5 maal bij afwezigheid GPU), dien ik de XFX te gebruiken. Momenteel heb ik alleen op mijn moederbord het volgende aangesloten, de CPU natuurlijk, 1 stripje ram in de 1e bank, en de GPU. Daarnaast heb ik vanuit mijn voeding zowel het moederbord op twee plekken aangesloten op de voeding, als ook de GPU met zijn eigen 6-pin connector. Vervolgens heb ik 2 verschillende monitoren uitgeprobeerd met een HDMI aansluiting.

De computer start, fans draaien, geen piepjes, geen video-signaal, en verder ook niks. Ik ben waarschijnlijk iets doms vergeten, maar kan me verder niets bedenken wat ik eventueel vergeten ben of wat de juiste vervolgstappen zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:51
Heb je geen mogelijkeheid de pc met DVI aan te sluiten in plaats van hdmi?
Ik meen dat voordat hdmi goed werkt er eerst drivers geinstalleerd moeten worden maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

zie deze link voor iemand met dezelfde vraag:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/384358-33-hdmi-drivers

[ Voor 21% gewijzigd door noloog op 05-07-2013 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
DVI werkt inderdaad. Nu kom ik tenminste in de BIOS. En als het dan vervolgens een kwestie is van drivers om de HDMI werkende te krijgen, dan ben ik een blij mens. Bedankt!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 10:58

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

noloog schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:37:
Heb je geen mogelijkeheid de pc met DVI aan te sluiten in plaats van hdmi?
Ik meen dat voordat hdmi goed werkt er eerst drivers geinstalleerd moeten worden maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Dat mag niks uitmaken, hij zou in ieder beeld moeten geven.

Stroom stekker van de monitor er wel aangesloten? ;) Bij een wirwar van kabels misschien over het hoofd gezien:P

Misschien anders de CPU eens demonteren en weer terugplaatsen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Verwijderd

Topicstarter
Het was toch echt het verschil tussen HDMI en DVI. Althans, een monitor die het wel op een andere computer deed gaf geen kik via HDMI, maar de tv deed het direct via DVI. Na drivers te hebben geinstalleerd onders Windows doet diezelfde monitor het nu wel direct bij opstarten. Ik geef toe, het klinkt vreemd dat drivers effect zouden kunnen hebben op BIOS niveau, maar bij identieke setup deed de HDMI aansluiting het eerst dus totaal niet, en nu mooi wel.

Zijvraagje: hoe sluit ik deze thread? Ik zie die optie nergens, maar het is duidelijk opgelost.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 10:58

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wordt vanzelf gearchiveerd als er niks meer wordt gezegd.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Verwijderd

Ik had toen bij een nieuwe videokaart dat ik de tv via hdmi aansloot en de monitor ook via de hdmi allebei tegelijk. Toen kwam ik er achter dat de nieuwe videokaart het niet goed deed. Nadat ik hem alleen single aansloot op mijn monitor deed hij het wel goed en was er beeld.
Pagina: 1