Problemen met Wifi van Dell XPS 13

Pagina: 1
Acties:

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Gisteren is mijn nieuwe Dell XPS 13 Developers Edition (Dus met Ubuntu 12.04 als OS) binnengekomen. Vanaf het eerste moment is er echter al sprake van dat het internet om de 2/3 minuten wegvalt en een dikke minuut ofzo nodig heeft om weer tot stand te komen. Heel, heel erg frustrerend..

Ik heb alle updates al gedownload en geïnstalleerd en er zijn geen extra stuurprogramma's beschikbaar. Kan iemand mij aub helpen, want ik ken het OS nog niet en van codes weet ik al helemaal niks. Ik heb alleen dit systeem gekozen, omdat het een stuk goedkoper was dan Windows 8 en omdat er gezegd werd dat deze Linux versie vlekkeloos liep. Nou, tot nog toe dus niet bepaald vlekkeloos, maar misschien ligt het aan de hardware..

Alvast bedankt..

Tim

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Mijn glazen bol zegt dat hier een 28k modem in zit.......

Meer info en specs zijn welkom, mogelijk dat dan iemand je verder kan helpen

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Ja snap ik.. Ik heb net de driver van de dell website binnengehaald, maar als ik hem installeer, blijken er weer problemen te zijn met Wine, waardoor ik die driver niet kan installeren. Er komt dan deze melding:

'Het programma LockCheck.exe is eeen serieus probleem tegengekomen en moet afgesloten worden. Excuses voor het ongemak.

This can be caused by a problem in the program or a deficiency in Wine. You may want to check the Application Database for tips about running this application´

In de orderbevestiging vind ik verder de volgende informatie:
Wireless : Killer Wireless-N, 1202 for Video & Voice w/ BT 4.0
Wireless : Wireless Label 1202

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 10:01

Boy

www.byoscoop.nl

Hoe kom jij trouwens aan de developers edition? In nederland is ie niet te verkrijgen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:27
tim301292 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:29:
Ja snap ik.. Ik heb net de driver van de dell website binnengehaald, maar als ik hem installeer, blijken er weer problemen te zijn met Wine, waardoor ik die driver niet kan installeren. Er komt dan deze melding:

'Het programma LockCheck.exe is eeen serieus probleem tegengekomen en moet afgesloten worden. Excuses voor het ongemak.

This can be caused by a problem in the program or a deficiency in Wine. You may want to check the Application Database for tips about running this application´

"Meer info en specs zijn welkom, mogelijk dat dan iemand je verder kan helpen"

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 10:01

Boy

www.byoscoop.nl

tim301292 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:29:

Wacht even, jij bent de .exe aan het installeren op een Ubuntu machine? dat werkt niet, dat zijn andere drivers!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Op een Frans forum kwam ik wel een mogelijke oplossing tegen.
Lees http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=11370241 even en gooi het desnoods door google heen voor de vertaling, dit zou een oplossing kunnen zijn voor jouw probleem met de drivers
Pagina: 1