Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze 15" budget laptop

Pagina: 1
Acties:

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:24
Graag jullie hulp en advies bij het volgende:

Tijdens de zoektocht voor een simpele huis tuin en keuken laptop zijn er uiteindelijk 2 die overbleven en rond het budget van 400 zitten:

de HP Pavilion Sleekbook 15-b002ed

de Asus F501A-XX501H (staat niet in de pricewatch), vorige generatie I3 2330M met intel HD 3000 en verder vergelijkbare specs.

Dus een nieuwere generatie I3 met een intel HD 4000, maar wel een U processor (heb begrepen dat de prestaties hiervan nogal kunnen onderdoen voor een M processor maar geen idee of dat voor mijn eisen ook invloed heeft of niet van toepassing is) vs een oudere generatie met intel HD 3000 maar wel een M processor.

Welke van de 2 kan ik beter kiezen als ik er het volgende mee ga doen: soepel internetten, foto's kopieren en heel af en toe bewerken, potje pokeren, visual studio express moet erop kunnen draaien en hij moet 1080p zonder problemen kunnen doorgeven aan de TV via HDMI.

Overige tips voor rond dit budget zijn uiteraard ook welkom. De belangrijkste eisen naast bovenstaande zijn wel zo licht mogelijk, een niet onooglijk design (geen vierkante bak) en minimaal 15 inch, minimaal 1 x USB 3.0 en gigabit ethernetaansluiting. Ik heb de afgelopen jaar al een aantal Acers met diverse problemen gehad, dus (terecht of niet) ben ik wel een beetje klaar met dat merk nu, zeker in dit segment.

Alvast bedankt voor jullie hulp / adviezen!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heb je de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2QMH) al bekeken? Vergelijkbare specs als die van de Asus en die wordt hier redelijk vaak aangeraden (goede bouwkwaliteit voor dit budget en goed toetsenbord)

• rgjleclaire
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 17:29
En realiseer je dat spoedig natuurlijk de nieuwe Haswell-powered laptops uitkomen, met HD5000, die veel zuiniger zijn. (zie bijvoorbeeld de reviews van de nieuwe Macbook Air waar deze processor al in zit).

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:24
lucash schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:05:
Heb je de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2QMH) al bekeken? Vergelijkbare specs als die van de Asus en die wordt hier redelijk vaak aangeraden (goede bouwkwaliteit voor dit budget en goed toetsenbord)
Ja die had ik al bekeken en is eigenlijk afgevallen omdat 2,5 kilo voor een 15 inch mij iets te veel is. Verder nog een hoop andere alternatieven in dit segment maar eigenlijk allemaal of slecht leverbaar, of te zwaar of beperkt (geen USB 3.0).

Als ik bij notebookcheck kijk zie ik de 2e gen I3 M (de Asus) hoger staan dan de 3e gen I3 U (HP), maar de vraag is of de Intel HD 4000 in de HP dit compenseert tijdens zwaardere grafische taken tov de intel HD 3000.
Iemand die hier antwoord op weet?
rgjleclaire schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:00:
En realiseer je dat spoedig natuurlijk de nieuwe Haswell-powered laptops uitkomen, met HD5000, die veel zuiniger zijn. (zie bijvoorbeeld de reviews van de nieuwe Macbook Air waar deze processor al in zit).
I know, maar oude laptop is opeens overleden en kan niet echt zonder dus heb geen tijd om maanden te wachten tot die Haswell ook in dit segment een beetje goed verkrijgbaar is. Kan altijd nog nu iets aanschaffen en dan weer doorschuiven en alsnog een Haswell kopen...

[ Voor 24% gewijzigd door Ro ofzo op 05-07-2013 16:21 ]