5ghz/dual band antenne

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 09:55
Omdat mijn netgear wndr3700v1 router al vanaf het begin ellendig was betreffende het bereik, wil ik er externe antenne's op monteren.
Hier zijn guides voor te vinden, dus dat is geen probleem.

Wat wel een probleem is dat deze router 2 radio's heeft, 1 voor 2,4ghz en 1 voor 5ghz.
Elke radio heeft (potentieel) 2 externe aansluitingen. Een 2,4ghz antenne vinden is geen probleem, maar een 5ghz antenne is niet te vinden! Een dual band antenne zou ook nog volstaan, maar ook die kan ik niet vinden.
op ebay staat wel iets, maar ik heb/wil geen paypal.

Heeft iemand een idee waar ik een 5ghz/dualband antenna vandaan kan halen? Vind het ook weer zoiets om daarvoor een dualband wifi adapter te kopen en daar de antenne's af te halen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Serieus ?

https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

en ander neem je alleen nederlanse sites goeie kans op ideal
https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 05-07-2013 11:08 ]

Iperf

• sharkzor
dat zijn allemaal van die buiten antennes. Ik zoek gewoon een sprietje van 5-8 dbi oid.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 16:30
Tweakers --> Pricewatch --> Computers --> Netwerk --> Netwerkaccessoires --> Filter op 'Wlan Antenne'
Je hoeft geen eens van de site af :P

Of je kijkt even op eBay: Dual Band Wifi Antenna.

Nog een tip: Google!

Maar goed, ik zie een ander probleem. Jouw router heeft helemaal geen externe antenne aansluitingen (kijk maar). Dus tenzij je het aandurft om je router uit elkaar te halen en op het moederbord je eigen antenne(aansluitingen) te solderen (en deze juist en inferentie vrij aan te sluiten) kan je er geen andere antennes op zetten. En voor het zelf maken van dual-band antennes heb je toch aardig wat vakkennis nodig ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sharkzor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:36:
[...]

dat zijn allemaal van die buiten antennes. Ik zoek gewoon een sprietje van 5-8 dbi oid.
Sommige mensen zien nog geeneens een taart als je de taart recht in hun gezicht duwd, echt ....

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 05-07-2013 11:55 ]

Iperf

• sharkzor
Nou wil ik niet ondankbaar klinken, maar lezen is ook een kunst:
Hier zijn guides voor te vinden, dus dat is geen probleem.
Ja ik ga dus modden :)
Of je kijkt even op eBay: Dual Band Wifi Antenna.
sharkzor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:36:
[...]
op ebay staat wel iets, maar ik heb/wil geen paypal.
Sommige mensen zien nog geeneens een taart als je de taart recht in hun gezicht duwd, echt ....
De pricewatch ben ik ook al doorgegaan. Helaas kan je in de pricewatch niet op ondersteunde frequenties filteren. Alle antenne's die ik vind zijn 2,4ghz en ik zoek iets dat dus ook in de 5ghz band kan opereren.
Ik vind ook antenne's van 5,8ghz, maar dat valt dus net buiten de range van 802.11a/n

[ Voor 14% gewijzigd door sharkzor op 05-07-2013 11:58 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 16:30
5,8 GHz valt binnen het frequentie gebied van 802.11a/n/ac ;). Het loopt van 4.915 tot 5.825 GHz. Die antennes kan je gewoon gebruiken.

Maar die guides die zijn te vinden, die raden toch vast ook wel antennes aan die je kan gebruiken? Anders kan ik je wel helpen: Je hebt een half geleider nodig van 12,25cm voor de 2,4GHz antenne en een halfgeleider van 5,5 centimeter voor de 5GHz band. Voor een dualband neem je de langste antenne en stop je de juiste condensator op de lengte van de kortste antenne. Is je soldeerbout al warm?

[ Voor 48% gewijzigd door Balance op 05-07-2013 12:34 ]

• sharkzor
Hmm... dat wist ik dus niet :) Ik weet wel dat de kanalen die op 5,8ghz werken niet in europa gebruikt mogen worden dus vandaar dat ik dacht dat een 5,8ghz antenne niks voor mij zou zijn.
Ik ga daar nog eens naar zoeken , want het uiterlijk van een zelfbouw antenne heeft niet de WAF (wife acceptance factor) :)
Pagina: 1