Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Studie & Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort beginnen met een nieuwe opleiding en ik heb een laptop nodig die een Intel Core i7 heeft. (ICT opleiding)
Ik zou ook graag op die laptop games kunnen spelen en als het mogelijk is tegelijkertijd muziek luisteren etc. (nieuwe games zoals BF3 of als het mogelijk is BF4) en gewoon MMORPG's en andere multiplayer games. De laptop mag zo'n € 800,- kosten.
Ik moet hem elke werkdag meenemen in de trein.
Ik maak geen gebruik van een extern beeldscherm, en game performance is niet héél belangerijk, ik snap het wel als ik de nieuwste games niet op High of Ultra settings zou kunnen spelen.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29

ChillPascal

In the end...

Wellicht dat je zelf wat inzet kunt tonen d.m.v. een paar suggesties met je eigen reactie erop.
Hier kunnen wij als Tweakers op in spelen, het is nl. niet de bedoeling om telkens alles maar voor te kauwen.

Je zou eens kunnen beginnen de Pricewatch op te zoeken en een paar filters aan te zetten:
< €800
Intel Core i7
<16"

Succes, ben benieuwd.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Ook: andere belangrijke spec's voor je opleiding?
(Persoonlijke) voorkeur voor een bepaald merk? Je wenst hem elke dag mee te nemen op de trein: is gewicht belangrijk of enkel stevigheid? Of batterijduur?

Verwijderd

Topicstarter
ChillPascal schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:41:
Wellicht dat je zelf wat inzet kunt tonen d.m.v. een paar suggesties met je eigen reactie erop.
Hier kunnen wij als Tweakers op in spelen, het is nl. niet de bedoeling om telkens alles maar voor te kauwen.

Je zou eens kunnen beginnen de Pricewatch op te zoeken en een paar filters aan te zetten:
< €800
Intel Core i7
<16"

Succes, ben benieuwd.
Ik was van plan een Dell Inpiron 15r SE te bestellen maar ik weet niet zeker of dat wel een goede keuze is, zie er redelijk veel slechte reviews.
De prijs € ~ 850 > ja
En kleiner dan 16" omdat het anders te groot is om mee te nemen

Verwijderd

Topicstarter
freelh schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:00:
Ook: andere belangrijke spec's voor je opleiding?
(Persoonlijke) voorkeur voor een bepaald merk? Je wenst hem elke dag mee te nemen op de trein: is gewicht belangrijk of enkel stevigheid? Of batterijduur?
Volgens de opleiding had het een Intel Core i7 nodig, verder volgens mij niks speciaals.
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, gewicht is redelijk belangerijk omdat ik hem elke dagop m'n rug moet dragen, stevigheid is redelijk belangerijk. Batterijduur weet ik niet zeker, als het goed is zou ik hem in de les kunnen opladen als die leeg is maar dat weet ik niet zeker.

• bramth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 14:29
De combi i7/goede GPU voor 800 euro vind je helaas niet vaak..
De volgende, met op zich een prima i5: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH, heeft een vriend van mij ook, en de notebook bevalt hem super. De toevoeging van een eventuele extra GPU in SLI door de ultrabay zal je misschien ook een leuke toevoeging vinden.

Voor €50,- meer heb je wel een (hele goede) asus, alleen is hij redelijk zwaar en niet echt portable te noemen: pricewatch: Asus N56VB-S4054H. Deze heeft toevalligerwijs ook een vriend van me net gekocht en hij heeft er tot dusver geen problemen mee. Wel heeft hij er (zelf) een SSD ingezet i.p.v. de HDD.

Na wat gezocht te hebben in de pricewatch de volgende ook tegengekomen, met een iets mindere i7, maar nog steeds prima en al helemaal voor jouw budget :p. Ik ken de laptop verder niet heel goed, zoals je zelf ook al zei kunnen er wel wat addertjes onder het gras zitten voor die prijs. (met FHD en i7!)
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Succes! Ben zelf ook hard op zoek naar een goede laptop voor m'n studie na de zomer, alleen niet de specs nodig die jij nodig hebt, dus ik denk dat ik voor een ultrabook-model ga met SSD en lange accuduur. SSD kan ik overigens wel aanraden.

Nog een aantal tips: je hebt bij sommige fabrikanten studentenkorting! Ik noem sony, apple.. ook via volgende sites is wat te regelen: http://www.campusshop.nl/Site/DefaultCS.aspx & http://slim.nl/shop/default.aspx , en er zullen er vast meer zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door bramth op 05-07-2013 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
bramboy95 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:59:
De combi i7/goede GPU voor 800 euro vind je helaas niet vaak..
De volgende, met op zich een prima i5: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH, heeft een vriend van mij ook, en de notebook bevalt hem super. De toevoeging van een eventuele extra GPU in SLI door de ultrabay zal je misschien ook een leuke toevoeging vinden.

Voor €50,- meer heb je wel een (hele goede) asus, alleen is hij redelijk zwaar en niet echt portable te noemen: pricewatch: Asus N56VB-S4054H. Deze heeft toevalligerwijs ook een vriend van me net gekocht en hij heeft er tot dusver geen problemen mee. Wel heeft hij er (zelf) een SSD ingezet i.p.v. de HDD.

Na wat gezocht te hebben in de pricewatch de volgende ook tegengekomen, met een iets mindere i7, maar nog steeds prima en al helemaal voor jouw budget :p. Ik ken de laptop verder niet heel goed, zoals je zelf ook al zei kunnen er wel wat addertjes onder het gras zitten voor die prijs. (met FHD en i7!)
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Succes! Ben zelf ook hard op zoek naar een goede laptop voor m'n studie na de zomer, alleen niet de specs nodig die jij nodig hebt, dus ik denk dat ik voor een ultrabook-model ga met SSD en lange accuduur. SSD kan ik overigens wel aanraden.

Nog een aantal tips: je hebt bij sommige fabrikanten studentenkorting! Ik noem sony, apple.. ook via volgende sites is wat te regelen: http://www.campusshop.nl/Site/DefaultCS.aspx & http://slim.nl/shop/default.aspx , en er zullen er vast meer zijn!
De Lenovo Y500 was ook een van m'n keuzes maar niet die die jij bedoelt, die heeft namelijk een i5 ipv een i7, er is ook een i7 versie maar die is dan weer 900 euro :(

• bramth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 14:29
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH - volgensmij zelfs 1000 euro :O!
Ik moet zeggen dat dit ook mijn eerste keus was toen ik begon met zoeken naar een notebook, maar ga nu toch voor een ultrabook i.v.m. portability, accuduur en screensize. Heb nu een 15,4" en een 17,3" model gehad, en ik vind ze beide echt te zwaar en robuust om iedere dag mee te slepen..

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Waarom perse een i7? in de praktijk zal een i5 niet langzamer zijn met alledaagse dingen en icm een GT650m zoals in de y500 zal gamen ook geen probleem zijn. Beetje een vreemd argument van die opleiding, waar zou volgens hun dan b.v een gemiddelde i5 voor onderdoen? dat zou ik wel willen weten.

Een i7 is pas interresant als je richting een qm versie wilt gaan en veel encoding e.d doet. Zelf heb nu een m14x met een 3610qm erin maar een 3210 i5 b.v is met normaal gebruik totaal niet langzamer e.d.

Bedenk trouwens dat BF3 om een beetje echt lekker te kunnen draaien ala tussen de 40-60 fps een GT650m nodig heeft en dan zit je al op medium/low settings.

Naar mijn idee speelt de opleiding gewoon safe door te zeggen dat en i7 vereist is maar dat ze niet echt
bedenken dat een gemiddelde i5 al meer dan voldoende is voor een ICT opleiding.

[ Voor 57% gewijzigd door _Drake_ op 07-07-2013 01:30 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
_Drake_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:24:
Waarom perse een i7? in de praktijk zal een i5 niet langzamer zijn met alledaagse dingen en icm een GT650m zoals in de y500 zal gamen ook geen probleem zijn. Beetje een vreemd argument van die opleiding, waar zou volgens hun dan b.v een gemiddelde i5 voor onderdoen? dat zou ik wel willen weten.

Een i7 is pas interresant als je richting een qm versie wilt gaan en veel encoding e.d doet. Zelf heb nu een m14x met een 3610qm erin maar een 3210 i5 b.v is met normaal gebruik totaal niet langzamer e.d.

Bedenk trouwens dat BF3 om een beetje echt lekker te kunnen draaien ala tussen de 40-60 fps een GT650m nodig heeft en dan zit je al op medium/low settings.

Naar mijn idee speelt de opleiding gewoon safe door te zeggen dat en i7 vereist is maar dat ze niet echt
bedenken dat een gemiddelde i5 al meer dan voldoende is voor een ICT opleiding.
Ik heb echt geen idee waarom, maar als het moet heb ik geen keuze.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik vraag mij af of er uberhaupt gecontroleerd gaat worden of je wel een 'i7' notebook hebt. Overleg het anders met een van de docenten en vraag aan hun waarom er perse om een i7 gevraagt word. Ze zullen het echt niet als een vreemde vraag zien. Op de meeste ICT opleidingen worden word wat mild programmeerwerk en multimedia toepassingen gedaan, zelf een i3 zou daaraan al meer dan voldoen.

Ik studeer zelf nu Mechatronica en daar gebruiken we wat zwaardere toepassingen als Inventor en andere Autocad zaken. Dat draaide zelfs nog acceptabel onder een core 2 duo met een redelijke gpu.

[ Voor 108% gewijzigd door _Drake_ op 07-07-2013 02:04 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen de Dell Inspiron 15R SE en de Lenovo Y500 (met i7)
Welke kan ik het beste kopen?
De Dell is € 850 en de Lenovo € 900

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De asus n56 :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:09:
Ik twijfel tussen de Dell Inspiron 15R SE en de Lenovo Y500 (met i7)
Welke kan ik het beste kopen?
De Dell is € 850 en de Lenovo € 900
de dell is een heel stuk goedkoper te krijgen mits je gebruik maakt van kortingsbonnen en coupons. Daarvoor kun je het dell kortingsbonnen topic opzoeken. De lenovo is daarintegen wel een stuk beter als laptop. De bouwkwaliteit en koeling zijn net een stapje beter dan de Dell.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:37:
[...]

de dell is een heel stuk goedkoper te krijgen mits je gebruik maakt van kortingsbonnen en coupons. Daarvoor kun je het dell kortingsbonnen topic opzoeken. De lenovo is daarintegen wel een stuk beter als laptop. De bouwkwaliteit en koeling zijn net een stapje beter dan de Dell.
Ik ben al een paar keer bij in het kortingsbonnen topic geweest maar ik heb geen idee hoe het werkt.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 03:56:
[...]
Ik ben al een paar keer bij in het kortingsbonnen topic geweest maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Het staat daar toch echt goed uitgelegd. Gewoon even rustig de TS lezen en je kan de Dell voor 700 euro krijgen.
Pagina: 1