Toon posts:

Probs. met systemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met twee systemene thuis en drie probs.

1) Mijn nieuwe systeem (win98se) herkent de op de parralelleport aangesloten iomega ZIP plus niet, wat kan het zijn. :?

2) Het systeem loopt na +/- een kwartier vast bij het downloaden en niet bij het afspelen van muziek :?

3) Mijn oude systeem heeft een intel moederbord en herkent mijn 30,3 maxtor niet maar ik kan er geen goede biosflash voor vinden heeft er iemand nog suggestiesch :?

Verwijderd

Topicstarter
Hello could anyone at least try 2 give me an answere :?

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
geef dan 's wat meer info over de systemen en met welk systeem je welk probleem hebt?
daar schieten we meer mee op..
bijvoorbeeld denk aan een internet explorer versie als je problemen hebt met downloaden en wat voor verbinding je hebt.
Bij die paralelle poort doet je printer het wel? het zal namelijk de communicatie zijn tussen je pc en je zip drive...
moet of ECP of EPP of BIDIRECTIONEEL zijn (meestal in bios anders configuratiescherm -> systeem -> app beheer -> eigenschappen voor LPT1 )...
kijk maar of je er iets mee kan.
Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

Rashann

Zoek de hond...

1) Software voor de ZIP geinstalleerd?
2) Geeeen idee (dit is te vaag om iets over te zeggen - misschien IRQ probleem modem of netwerkkaart?)
3) MaxBlast downloaden bij www.maxtor.com

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
1) software voor de ZIP was ik dus aan het downloaden ;(

2) Zal eens proberen om te downloaden met een andere browser/gebruik te maken van in ieder geval. :)

3) MAXBLAST...... heb ik al een keer geprobeert en die gaaf aan probs te hebben met mijn Bios :?

Oude systeem :
PII 233, 192 MB RAM, Intel Moederbord met megatrends bios.
(dit systeem heeft dus nu probs met die 30,3 die hij ziet als 8,* Gb)

New systeem:
AT 1G, 256 MB RAM, Abit K7 Socket A
(Die andere probs)

Verwijderd

Wat voor VIA drivers heb je geinstalleerd op je nieuwe systeem? Ik geloof dat de VIA4in1 drivers nieuwer dan 4.29 een probleem geven met die ZIP drive. Die drive heeft een busmaster driver nodig die in versie 4.29 veranderd is. Het kan ook dat dat al in eerdere versies mis gaat. Je moet in ieder geval de wat oudere busmaster driver hebben. Ik zou eens bij www.via.com.tw kijken voor dat probleem.

Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de VIA drivers geinstalleerd die bij het mobo zaten heb eigenlijk niet op gelet en dat kreng staat thuis......... maar dat zou ook het probleem kunnen zijn t.o.v. m'n LPT-poort ? Staan namelijk alleen USB, PCI en AGP drivers op d8 ik.

Verwijderd

Er hoeft geen aparte driver voor die LPT poort te zijn. Maar het is bekend dat de iomega ZIP drive niet werkt als de (oudere) via busmaster driver niet geinstalleerd is. Hoe je dat precies op moet lossen weet ik eigenlijk niet, ik heb het alleen maar gelezen (c't magazine juni 2001) maar daar geven ze verder ook geen oplossing. Vertelt iomega zip daar zelf niks over op hun homepage? Shit, ik moet mijn trein halen.

Dutchman

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
poort op ecp of dat andere zetten
software instaleren

dat vastlopen geen idee irq conflict pc te warm?

die hd gewoon ff een ata66 of ata100 kaarte kopen dan werkt het wel kost zo'n 100 gulden
Pagina: 1