"We have nothing to fear but running out of beer"
Sowieso zou heet gewoon moeten passen, een gewone dvd past 4,7 GB op..
Wil je er een video-dvd van maken of een data-dvd? Oftewel, wil je het in een normale dvd speler kunnen afspelen of moet je een dvd met een bestand erop krijgen?
Verder is avi niet per definitie uncompressed. Het is een container, waar allerlei soorten audio en video in kunnen zitten.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
En als ik het er dan gewoon op zet, dan is het toch niet af te spelen met een DVD-speler?
[ Voor 55% gewijzigd door thedjdoorn op 04-07-2013 22:56 ]
Sorry? Is je complete video 2:08 of is hij 2:08 te lang? In het eerste geval kan er een hele hoop verbeterd worden gok ik, in het tweede geval: waar haal je die constatering vandaan?thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:55:
Ja dat is dus het gemene, 2 minuut 8!
Reactie op je edit: nee, als je er een Data-DVD van maakt niet nee.
[ Voor 9% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 22:57 ]
Het heeft dus - als je het topic leest merk je het - ook te maken met de kwaliteit. Waar jij nu de info vandaan haalt dat een film maar 2 uur mag zijn weet ik niet. Het kan prima langer.
Misschien kun je iets meer vertellen over de manier waarop het filmpje in elkaar zit? Welke software gebruik je, en hoe doe je dat?
Laatste vraag: waarom probeer je het niet gewoon even met Nero of DVD Flick oid, kijken wat er gebeurt? De software zal het je vast vertellen als het niet past.
[ Voor 4% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 23:02 ]
Je kunt gewoon met de bandbreedte spelen, om het passend te maken. Maar volgens mij moet dat gewoon kunnen passen.
Edit @TS: hier op de wiki vind je wel wat info: Wikipedia: DVD-Video
[ Voor 25% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 23:08 ]
4.7gb/bitrate=aantal minuten film (nouja zon soort sommitje is het )Cor453 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:05:
@MaximusTG weet jij de precieze maximumlengtes van verschillende kwaliteits-niveau film op een DVD? Was van plan TS even een link te geven, maar kan even geen overzichtelijke vinden...
Edit @TS: hier op de wiki vind je wel wat info: Wikipedia: DVD-Video
ora et labora
mrc4nl schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:09:
[...]
4.7gb/bitrate=aantal minuten film (nouja zon soort sommitje is het )
In DVD-flick kun je trouwens een ISO burnen ipv een echte disc: dan probeer je het eerst even uit.
@Cor Voor die maximumlengte stond als het goed is 120 min op het doosje, en het staat ook bovenaan bij de link naar videohelp. Nero heb ik dus geprobeerd maar daar mocht ie maar 2 gig zijn, geen idee waarom, ik ga Flick maar ff downloaden...
daarna met DVDShrink (mrbass.org) hem omtoveren tot een 4.7 gb dvd.
Heeft mij ook prima geholpen met een übergroot Premiere-bestand op DVD te krijgen
die wilde ik ook nog adviseren, kon alleen even niet op de naam komen.maarud schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:18:
en anders misschien ConvertXtoDVD http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Heeft mij ook prima geholpen met een übergroot Premiere-bestand op DVD te krijgen
kun je een avi aan hangen en direct branden volgens mij.
(al zou ik eerste een iso maken en die 35 keer branden)
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ja, of vanuit pinnacle 35x hetzelfde dvd'tje branden. Ik zie zo geen andere optie, tenzij je meerdere dvd branders in je computer hebt zitten. Ik heb dat ook zo vaak gedaan (vanaf een image) met theaterdagen bij ons op school.thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:23:
Tuurlijk kan ie meteen naar DVD! Maar dan? Image maken en 35 keer branden? Bovendien moet ik m dan de hele nacht laten draaien...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
serieus....thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:23:
Tuurlijk kan ie meteen naar DVD! Maar dan? Image maken en 35 keer branden? Bovendien moet ik m dan de hele nacht laten draaien...
je wil toch zelf 35 dvd's maken. dat wordt koffie zetten
Kwaliteit wordt nu PAL Breedbeeld (16:9) 720x576/50i 4052 kBit/s
Heel erg bedankt!
Getver, koffie
[ Voor 10% gewijzigd door thedjdoorn op 04-07-2013 23:37 ]
edit: excuses, daar was je zelf ook al op gekomen
[ Voor 25% gewijzigd door tobiasvs op 05-07-2013 11:36 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
720x576 is een standaard PAL-resolutie met non-1:1-pixelgroottefish schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:50:
720*9/16=405 in mijn boekje
het is dus gewoon 3:4 met 2 zwarte balken en niet anamorf (als ik het zo lees) maar michien ook wel. ik weet het niet meer
http://www.computeridee.n...bestanden-branden-met-udf
[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 10-07-2013 11:39 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !