Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:06
Goedenavond,

Ik heb een AVI bestand van 2,50 GB. Omdat ik deze op een DVD wil branden moet ie kleiner dan 2 GB zijn (Nero Burning ROM). Ik dacht dat ik een kleiner bestand zou hebben als ik m met Free studio zou converteren naar MPEG1 (MPEG is gecomprimeerd, avi niet, Gebruikte setting was original qualitie.). Niet dus, MPEG is groter :( . is er een manier om m alsnog kleiner te krijgen, met bijvoorbeeld een andere codec?

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Gebruik H264 in een mp4 pakketje. Dat is speciaal gemaakt om klein te zijn.
Bijv met Handbrake.

*note, een DVD speler speelt dat niet af. een video dvd maak je anders.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 04-07-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Oké, paar dingen..
Sowieso zou heet gewoon moeten passen, een gewone dvd past 4,7 GB op..
Wil je er een video-dvd van maken of een data-dvd? Oftewel, wil je het in een normale dvd speler kunnen afspelen of moet je een dvd met een bestand erop krijgen?

Verder is avi niet per definitie uncompressed. Het is een container, waar allerlei soorten audio en video in kunnen zitten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Video-DVD, ik heb vandaag er praktisch de hele dag aan gewerkt (Ashampoo Burning Studio deed 4 uur over het coderen) en het geluid was er niet, dat was alleen ruis. Ik hoopte dus dat Nero van deze AVI een DVD kon maken die paste, aangezien FreeStudio eentje maakte die 0,7 gig te groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 14:08
Het gaat in het geval van een Video-DVD niet per se om de grootte, meer zoals met muziek op een CD over de afspeelduur. Dus dat een bestand wat eruit komt 0,7 gig te groot is maakt waarschijnlijk vrij weinig uit. Probeer hem gewoon op een DVD te zetten: het lukt vast met een programma als DVD Flick (http://www.dvdflick.net/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hoe lang is je video dan? DVD video is MPEG-2 , en ik gok dat je video nu met een efficiëntere codec is gecodeerd. Waardoor het bestand in mpeg-2 te groot wordt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Ja dat is dus het gemene, 2 minuut 8!
En als ik het er dan gewoon op zet, dan is het toch niet af te spelen met een DVD-speler?

[ Voor 55% gewijzigd door thedjdoorn op 04-07-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:55:
Ja dat is dus het gemene, 2 minuut 8!
Sorry? Is je complete video 2:08 of is hij 2:08 te lang? In het eerste geval kan er een hele hoop verbeterd worden gok ik, in het tweede geval: waar haal je die constatering vandaan?

Reactie op je edit: nee, als je er een Data-DVD van maakt niet nee.

[ Voor 9% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
oh sorry, ik bedoelde natuurlijk 2 uur 8 minuten en dat is de hele lengte, dus hij is 8 minuten te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ik heb even op Google gezocht (http://www.google.nl/search?q=maximum+video+length+on+dvd) en dit was de eerste hit: http://forum.videohelp.co...-length-of-video-on-a-DVD

Het heeft dus - als je het topic leest merk je het - ook te maken met de kwaliteit. Waar jij nu de info vandaan haalt dat een film maar 2 uur mag zijn weet ik niet. Het kan prima langer.

Misschien kun je iets meer vertellen over de manier waarop het filmpje in elkaar zit? Welke software gebruik je, en hoe doe je dat?

Laatste vraag: waarom probeer je het niet gewoon even met Nero of DVD Flick oid, kijken wat er gebeurt? De software zal het je vast vertellen als het niet past.

[ Voor 4% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Waar heb je de video in gemaakt/ge-edit? Want het is het handigste om vanuit daar in een keer de goede output te krijgen ipv nu weer met dit bestand te gaan werken. Krijg je kwaliteitsverlies.
Je kunt gewoon met de bandbreedte spelen, om het passend te maken. Maar volgens mij moet dat gewoon kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@MaximusTG weet jij de precieze maximumlengtes van verschillende kwaliteits-niveau film op een DVD? Was van plan TS even een link te geven, maar kan even geen overzichtelijke vinden...

Edit @TS: hier op de wiki vind je wel wat info: Wikipedia: DVD-Video

[ Voor 25% gewijzigd door Cor453 op 04-07-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Cor453 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:05:
@MaximusTG weet jij de precieze maximumlengtes van verschillende kwaliteits-niveau film op een DVD? Was van plan TS even een link te geven, maar kan even geen overzichtelijke vinden...

Edit @TS: hier op de wiki vind je wel wat info: Wikipedia: DVD-Video
4.7gb/bitrate=aantal minuten film (nouja zon soort sommitje is het )

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
mrc4nl schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:09:
[...]

4.7gb/bitrate=aantal minuten film (nouja zon soort sommitje is het )
_/-\o_ Danku. TS: Heb je hier iets aan?

In DVD-flick kun je trouwens een ISO burnen ipv een echte disc: dan probeer je het eerst even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Het is een musicalfilm voor een basisschool, en ze hadden mij gevraagd om m te monteren en branden. Ik heb m gemonteerd met Pinnacle Studio. Render duurde alleen best wel heel erg lang, en Divx AVI was volgens de berekeningen van Pinnacle het kleinst. Ik wilde vandaag een menu maken met een Corel DVD Moviefactory, maar het bestand werd niet ondersteund dus had ik m meteen maar gebrand met Ashampoo (was ten slotte #1 op toptenreviews voor brandsoftware).
@Cor Voor die maximumlengte stond als het goed is 120 min op het doosje, en het staat ook bovenaan bij de link naar videohelp. Nero heb ik dus geprobeerd maar daar mocht ie maar 2 gig zijn, geen idee waarom, ik ga Flick maar ff downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ja, met DVD Flick heb ik goede ervaringen. Kun je er ook gelijk een menu'tje aan hangen :) daar is namelijk gewoon een optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders maak je gewoon de dvd, en knal je er dvdshrink overheen. of je koope een dual layer dvd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Een dual layer dvd is twee keer zo duur en ik moet er 35 branden, ik was al blij dat ik bij Blokker maar 15 euro kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ja, goed punt. Dual layers zijn duur, en voor gewoon huis, tuin en keuken gebruik als dit niet heel rendabel. Tenzij je in HD schiet met je videocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik zou net als Fish voorstelt de DVD "Branden naar ISO" dus dan blijft het data op je pc.

daarna met DVDShrink (mrbass.org) hem omtoveren tot een 4.7 gb dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
en anders misschien ConvertXtoDVD http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Heeft mij ook prima geholpen met een übergroot Premiere-bestand op DVD te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
maarud schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:18:
en anders misschien ConvertXtoDVD http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Heeft mij ook prima geholpen met een übergroot Premiere-bestand op DVD te krijgen :)
die wilde ik ook nog adviseren, kon alleen even niet op de naam komen.

kun je een avi aan hangen en direct branden volgens mij.
(al zou ik eerste een iso maken en die 35 keer branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Oh jakkie, daar werkte ik vroeger ook mee om subs te hardcoden, maar ik ben vergeten waarom ik het niet wilde gebruiken, ik denk dat ik het beste wilde, gewoon omdat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Toch zou ik Pinnacle studio nog maar eens opstarten, daar moet haast wel een optie in zitten om dvd als output te krijgen, of iig een profiel naar pal 720x576 mpeg-2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik weet ook niet beter dat je vanuit studio gewoon rechtstreeks een dvd kunt maken. Volgens mij ook met simpel menu'tje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Tuurlijk kan ie meteen naar DVD! Maar dan? Image maken en 35 keer branden? Bovendien moet ik m dan de hele nacht laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat lijkt me de beste optie ja. 35 keer branden zal je niet aan ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 22:52
thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:23:
Tuurlijk kan ie meteen naar DVD! Maar dan? Image maken en 35 keer branden? Bovendien moet ik m dan de hele nacht laten draaien...
Ja, of vanuit pinnacle 35x hetzelfde dvd'tje branden. Ik zie zo geen andere optie, tenzij je meerdere dvd branders in je computer hebt zitten. Ik heb dat ook zo vaak gedaan (vanaf een image) met theaterdagen bij ons op school.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thedjdoorn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:23:
serieus....
je wil toch zelf 35 dvd's maken. dat wordt koffie zetten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
Haha, render duurt ongeveer 5 uur, dus dat gaat lang duren dan. Hoe verschrikkelijk mijn ouders het ook gaan vinden, beestje blijft vannacht draaien en dan hebben we er in ieder geval eentje, en de rest kopiëren we wel. Morgenmiddag hoop ik het dan wel af te hebben, als ik met twee laptops werk moet dat wel ongeveer lukken...
Kwaliteit wordt nu PAL Breedbeeld (16:9) 720x576/50i 4052 kBit/s
Heel erg bedankt!
Getver, koffie :P

[ Voor 10% gewijzigd door thedjdoorn op 04-07-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

720*9/16=405 in mijn boekje

het is dus gewoon 3:4 met 2 zwarte balken en niet anamorf (als ik het zo lees) maar michien ook wel. ik weet het niet meer :P

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 04-07-2013 23:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je kan m toch gewoon 1x renderen en dan die dvd 35x kopieëren i.p.v. 35x renderen?

edit: excuses, daar was je zelf ook al op gekomen :+

[ Voor 25% gewijzigd door tobiasvs op 05-07-2013 11:36 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoever zou die zijn nu ....

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
fish schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:50:
720*9/16=405 in mijn boekje

het is dus gewoon 3:4 met 2 zwarte balken en niet anamorf (als ik het zo lees) maar michien ook wel. ik weet het niet meer :P
720x576 is een standaard PAL-resolutie met non-1:1-pixelgrootte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Ik benader het maar eens van een hele andere kant, je kunt makkelijk een bestand groter dan 2GB branden op een DVD, je moet alleen even je instellingen van je brand programma aanpassen naar UDF (ik schat zomaar dat die nu staat op ISO9660 of Joliet). Alleen kan die dan alleen maar afgespeeld worden op een pc/laptop met de juiste codec.

http://www.computeridee.n...bestanden-branden-met-udf

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 10-07-2013 11:39 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1