Geen drivers voor USB-apparaat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een Tornado 563 USB die ik graag op mijn Win7 notebook zou installeren en gebruiken.
Echter worden de drivers niet herkend. Ik heb op internet gezocht naar drivers voor Win7, diegene die naar boven komen zijn helaas WinXP. Microsoft schijnt die drivers ook niet te hebben, vandaar dat hij ze zelf online ook niet kan vinden. Compatibiliteitsmodus op Windows XP servicepack 2 helpt ook niet, hij vraagt dan wel of ik wil installeren maar het apparaat staat alsnog als "USB HSF Modem" als overig apparaat in Apparaatbeheer. Mijn vraag nu: Kan ik op de een of andere manier die Windows XP-driver toch voor mijn notebook gebruiken? Converteren ofzo? Of ergens anders de juiste vinden, desnoods met behulp van zo'n irritant driverzoeksysteem...?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We hebben het over een 15+-jaar oud apparaat, zonder <6 jaar oude driver (of zelf drivers maken)? Een ouder OS virtueel of als dualboot lijkt me meer kans van slagen hebben als nieuwere hardware geen optie is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Koppelen aan een VM met XP, als dat mogelijk is.
edit: Al genoemd |:( :P

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 05-07-2013 09:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Raven schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:28:
Koppelen aan een VM met XP, als dat mogelijk is.
edit: Al genoemd |:( :P
Ja ik weet, maar heb toch liever gewoon een functionerend apparaat in Win7...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als er geen drivers zijn voor 7, heb je niet veel keus.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Is je doel een 56k-modem te gebruiken onder specifiek Win7? Ik zou dan toch echt de moeite niet doen om dat apparaat aan de praat te krijgen. Voor 2 tientjes heb je een nieuwer model.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Opzoeken welke chipset gebruikt wordt, of het apparaat open maken. Dan kan je kijken of voor die chipset wel drivers voor bestaan onder Win7. Of een ander device welke dezelfde chipset gebruikt, en de drivers eventueel tweaken zodat herkent wordt dat jouw modem ondersteund word door die drivers.

Ik heb ooit eens een linksys pci wifi adapter gehad die geen 64bit drivers had (van linksys, al stond op de site van wel). Dat ding had een Atheros chipset en na wat zoeken en driver versies proberen het apparaat gewoon werkte onder Win7 x64 met niet linksys drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

F_J_K schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:40:
Is je doel een 56k-modem te gebruiken onder specifiek Win7? Ik zou dan toch echt de moeite niet doen om dat apparaat aan de praat te krijgen. Voor 2 tientjes heb je een nieuwer model.
Worden die nog gemaakt dan? Zelfs met ondersteuning voor 7? :o
kluyze schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:41:
Opzoeken welke chipset gebruikt wordt, of het apparaat open maken. Dan kan je kijken of voor die chipset wel drivers voor bestaan onder Win7. Of een ander device welke dezelfde chipset gebruikt, en de drivers eventueel tweaken zodat herkent wordt dat jouw modem ondersteund word door die drivers.

Ik heb ooit eens een linksys pci wifi adapter gehad die geen 64bit drivers had (van linksys, al stond op de site van wel). Dat ding had een Atheros chipset en na wat zoeken en driver versies proberen het apparaat gewoon werkte onder Win7 x64 met niet linksys drivers.
Om dat te achterhalen kun je het volgende doen:
Ga naar apparaatbeheer en open de eigenschappen van het apparaat. Ga naar tab details en zoek het hardware ID op. Voer dan de ven(dor) en dev(ice) codes in op pcidatabase.com
Deze codes dus:
Afbeeldingslocatie: http://ww2.justanswer.com/uploads/space143/2012-02-05_185329_dev.jpg
(Voorbeeldplaatje)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bovenstaande kan je idd nog best proberen (pcidatabase.com en zonodig de .inf aanvullen met jouw deviceID).
Raven schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:43:
Worden die nog gemaakt dan? Zelfs met ondersteuning voor 7? :o
Yup. Ik zocht voor de zekerheid vooraf wel even.. Blijkt Conrad er zelfs nog een reclame voor te hebben op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Conrad heeft nog 2 verschillende types zelfs.

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415130/Analoge-modems

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Pagina: 1