Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen

Is er iemand die mij wat informatie kan vestrekken voor het opzetten van een eigen mail server?

Ik ben web ontwikkelaar en een klant van mij heeft interesse in e-mail marketing voor zijn bedrijf. I zou hem kunnen doorsturen naar sites zoals Mailchimp e.d. maar ik ben van het principe dat als ik het zelf kan doen, dat ik het meestal wel beter doe.

Nu voor het opzetten van een mail server is er informatie genoeg, het heikelpunt lijkt mij het versturen van e-mail onder iemand anders zijn naam. Aangezien dit een populaire techniek is bij spammers vrees ik dat er veel van mijn klant zijn e-mails bij de spam zullen komen.

Heeft iemand al ervaring om deze problemen te omzeilen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Niet aan beginnen en bij Office 365 gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heerhugo schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:57:
Niet aan beginnen en bij Office 365 gaan kijken.
Hoe bedoel je? Waarom begin ik hier beter niet aan?

En wat kan Office 365 aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:33:

Ik ben web ontwikkelaar en een klant van mij heeft interesse in e-mail marketing voor zijn bedrijf. I zou hem kunnen doorsturen naar sites zoals Mailchimp e.d. maar ik ben van het principe dat als ik het zelf kan doen, dat ik het meestal wel beter doe.
Dat is volgens mij nogal misplaatste arrogantie dan. Wat doet jou denken dat het versturen van commerciële mailings zo makkelijk is dat je dat wel even doet? Ken je de wetgeving op dit gebied? In verschillende landen? Weet je hoe je grote hoeveelheden mail verstuurd maar ook hoe je zorgt dat een website waarnaar je in de mail verwijst niet plat gaat? Hoe handel je bounces af? Rate limiting? White listing? SPF? Domain keys?
Nu voor het opzetten van een mail server is er informatie genoeg, het heikelpunt lijkt mij het versturen van e-mail onder iemand anders zijn naam. Aangezien dit een populaire techniek is bij spammers vrees ik dat er veel van mijn klant zijn e-mails bij de spam zullen komen.

Heeft iemand al ervaring om deze problemen te omzeilen?
Ja. Professionele marketingbureau's. Vraag jezelf meteen ook eens af hoe professioneel je bent en of je klant gebaat is bij eigen probeersels terwijl er bedrijven zijn die al jaren en jaren ervaring hebben en alles wat je verkeerd gaat doen al hebben opgelost.

Heel bot gezegd: als ik het goed inschat weet je blijkbaar niets van het versturen van mail. Dat is tegenwoordig een echt vak. Ik raad je aan je klant gewoon door te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:11:
Hoe bedoel je? Waarom begin ik hier beter niet aan?
Je stelt vrij basale vragen zonder dat je laat zien wat je zelf al hebt uitgezocht. Zoals Cheatah al aangeeft is dit iets voor professionals en dat zal het niet zijn als je nu zelf iets gaat opzetten. Voor je het weet sta je geregistreed als spammer.
Als je dit professioneel wilt runnen, dan had je eerst zelf op zoek gegaan naar wat Office 365 kan :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 04-07-2013 23:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pittige reacties... Het was maar een vraag. Over dit onderwerp is niet veel informatie te vinden, of je moet al heel specifiek kunnen zoeken.

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou er zijn basisregels om niet op spamlists te komen zoals:

- Een goede unsubscribe onderaan elke mail
- Een nette mailserver die goed met bounces omgaat.
- Netjes met complaints omgaan
- DKIM
- SPF

Zie ook: http://mikehillyer.com/em...eting-messages-per-month/

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:58:
Nou er zijn basisregels om niet op spamlists te komen zoals:

- Een goede unsubscribe onderaan elke mail
- Een nette mailserver die goed met bounces omgaat.
- Netjes met complaints omgaan
- DKIM
- SPF

Zie ook: http://mikehillyer.com/em...eting-messages-per-month/
Bedankt. Interessant artikel.
Pagina: 1