Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Deze week ontving ik van de Rabobank de nieuwe rente tarieven voor Internet sparen, deze zijn verre van goed tegenwoordig (rond de 1,3% - 1,4%).

Nu gaat het niet om astronomische bedragen. En ik heb gezien dat Nationale Nederlanden momenteel 1,95% geeft tot € 1.000.000,00.

Ik weet dat extreem veel sparen geen nut heeft in dit economische klimaat, maar ik wil toch graag voor een auto, verbouwing en reis sparen en wil dus ook mijn geld niet lang (binnen 5 jaar nodig) vast zetten.

Wat is wijsheid?

Helaas is o.a. dit Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 al een tijdje dicht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Wat ik belangrijk vind aan een spaarrekening is dat:
1) Een bovengemiddelde rente heeft (duh), en niet alleen korte termijn 'stunts'
2) Makkelijk te online te beheren
3) Deze niet wordt aangeboden bij de bank waar ik al andere lopende rekeningen heb (zeg maar seperation of duties).

Ik heb heel wat spaarrekeningen geopend in het verleden, maar ik ben eigenlijk altijd blijven hangen bij Moneyou. Heeft een eenvoudige toch doeltreffende website (geen flash meuk), huppelt netjes achter de 'echte' rentestanden aan (helaas de laatste tijd wel verder omlaag), echter zijn ze ook zo netjes dat ze altijd weer vrij snel de nieuwe rentes volgen als die weer omhoog gaan.

Is een dochter van ABN, dus geen onbekende buitenlandse partijen, en een andere dan mijn reguliere bank. Je kunt er geloof ik zo 5 rekeningen openen, waarop je direct kunt storten (dus geen centrale rekening waarop je o.v.v. een bepaald rekeningnummer geld moet overmaken).

Al met al een prettige ervaring, en niet geheel onbelangrijk als het gaat om wat meer geld; rentebetaling per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
De rente van MoneYou is volgens mij het afgelopen half jaar alleen maar omlaag gegaan, wat een beetje teleurstellend is. Vooral de manier waarop ze het brengen, welgeteld 2 dagen voor dat het gaat gebeuren. Dat mag van mij wel wat eerder, minimaal een week. Maar ja, wat schiet je er mee op. Je gaat toch niet constant bank-hoppen lijkt me.

Twee aparte banken hebben natuurlijk voordelen, maar ook nadelen. Geld overboeken kost tijd, tenzij je het op werkdagen voor 13:00 (?) doet dan is het dezelfde dag nog over. Altijd eng om grote bedragen over te boeken en dat het dan zo lang duurt eer dat het is aangekomen, net een zwart gat...

[ Voor 15% gewijzigd door Sypher op 04-07-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03

Onbekend

...

Verrek, dat topic is inderdaad al een tijd dicht.
Ik kijk altijd naar de rentes hier: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/sparen/rentemeter
Je kunt jou geld over meerder banken spreiden en zo proviteren van het gemiddelde van de rentes.
Op dit moment zou ik kiezen voor de variabele rente en niet 5 jaar vast zetten, aangezien je daarmee nauwelijks veel meer rente krijgt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spaar bij NIBC Direct.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 10:24 . Reden: In elk geval dekking door deposito garantie stelsel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Sypher schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:02:
De rente van MoneYou is volgens mij het afgelopen half jaar alleen maar omlaag gegaan, wat een beetje teleurstellend is.
Klopt, maar andere aanbieders zijn evengoed naar beneden gegaan. Wat Moneyou wel steevast doet is in de hoogste der regionen staan met hun rentes. Soms zie je weer eens van die leuke acties om je over te halen (denk aan Westland, Bank of Scotland), maar die zakken niet lang daarna weer terug tot de middenmoot.
Vooral de manier waarop ze het brengen, welgeteld 2 dagen voor dat het gaat gebeuren. Als het nog even doorgaat heeft MY hetzelfde rentepercentage als de Rabobank dus kan ik alles weer consolideren bij één bank.
Of het wat uitmaakt of dat 2 dagen van te voren wordt aangekondigd? Stel je besluit het dan elders onder te brengen (wat overigens in bijna geen enkel geval goedkoper is), dan maken die paar rentedagen toch ook niks uit?

En overigens, als Moneyou zakt, dan zakken anderen (dus ook Rabobank) evengoed of zijn dat al reeds. Maak je geen illusies dat je 'normale' huisbank betere rentes kan gaan aanbieden dan deze concurrerende internetmerken die juist in de markt zijn gezet om een beter aanbod te doen aan de consument. Hogere rentes is juist het verdienmodel en biedt ze bestaansrecht.
Twee aparte banken hebben natuurlijk voordelen, maar ook nadelen. Geld overboeken kost tijd, tenzij je het op werkdagen voor 13:00 (?) doet dan is het dezelfde dag nog over. Altijd eng om grote bedragen over te boeken en dat het dan zo lang duurt eer dat het is aangekomen, net een zwart gat...
Hoe vaak heb jij zo'n groot bedrag van je spaarrekening nodig waarbij een dag wachten op je geld een probleem vormt? De meeste mensen staan niet op en denken goh laat ik vandaag een nieuwe auto kopen. Voor grotere aankopen zie ik het echt als een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:49
De enige optie m.i. tegenwoordig om een beetje meer rente te vangen dan via de reguliere spaarrekeningen, is middels een deposito. Deze kun je kortlopend openen (tot 1 jr), of voor een langere termijn (1jr - 5jr). De rentevergoedingen liggen doorgaans zo'n 0.5% hoger bij de kortlopende deposito's dan een reguliere spaarrekening. Het enige nadeel is dat je geld voor die periode ook echt vast staat.

Verder is dat hele spaarrekening gebeuren tegenwoordig huilen met de pet op. Zolang de banken het geld nagenoeg gratis kunnen lenen op de geldmarkt, hebben zij geen behoefte aan particulier geld. Ergo, lage rentevergoedingen.... Zie ook dit bericht http://www.nugeld.nl/spar...-verlaagt-spaarrente.html.

Tenzij je weinig risico-avers bent, dan kun je op andere wijzen (sneller) een hoger rendement halen (of (nog sneller) snel verliezen) ;)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je je geld voor 12 maanden vast zet bij de leaseplanbank krijg je 2.4% Zet je het langer vast dan kan het oplopen tot 3.5%
Dat laatste is voor 5 jaar, dat lijkt me iets te lang. Maar die 12 maanden heb ik wel gedaan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Ortep: maar weet je wel zeker dat dit onder het garantiestelsel valt en niet om achtergestelde deposito's gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12
Wilke schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:48:
Ortep: maar weet je wel zeker dat dit onder het garantiestelsel valt en niet om achtergestelde deposito's gaat?
Wie zijn er gedekt door het depositogarantiestelsel?
LeasePlan Bank is onderdeel van LeasePlan Corporation N.V. en valt daarom onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. De Particuliere maar ook de zakelijke internetspaarrekening en eventuele termijndeposito’s vallen onder het depositogarantiestelsel.
http://www.leaseplanbank....ositogarantiestelsel.html
Pagina: 1