• M4rien
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 15:27
Mijn ouders gebruiken hun laptop voor huis tuin en keuken zaken zoals briefjes typen en browsen.

Nu is de klacht dat hij maar af en toe opstart, erg vervelend natuurlijk. Ik heb een complete herinstallatie van Vista gedaan (toen hij een keer wel opstartte) maar de klacht bleef. De accu heb ik er uitgehaald omdat hij overleden is (laptop stond vaak langere tijd aan) hij zit nu continu op netstroom uiteraard.. Bij het niet opstarten gaan de fans wel aan, doet het voedingslampje het en de toetsenbordverlichting, maar het HDD lampje doet helemaal niets.
De dvd speler geeft tijdens het niet opstarten continu een kort zoemend geluid, gevolgd door 2 amper te horen piepjes, waarna weer een kort zoemend geluid. Wanneer de laptop wel opstart is dit geluid niet aanwezig.
Dvd drive verwijderd: nog steeds niet opstarten...
Internet zoektocht: HDD/RAM/CPU/GPU probleem of eventueel een lege CMOS batterij.
De RAM strips heb ik omgewisseld en afzonderlijk geprobeerd, tevens geen effect.

Iemand een idee over de waarschijnlijkheid van het probleem en advies over laten repareren of niet? Moet ik nu memtest86 proberen? Garantie is verlopen, laptop is 4-5 jaar oud.

Alle tips zijn welkom!