Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Beste Medetweakers,

Aangezien ik langzamerhand steeds meer films ben gaan kijken, word het tijd om eens een upgrade uit te voeren.

Ik ben momenteel in bezit van de volgende onderdelen:
Speakers: Visonik Evolution 6
Versterker: NAD C350
CD-Speler: NAD T531
Televisie: LG 32 Inch HD Ready ( 1360X768 )

Eigenlijk is dit overkill voor mijn 4 bij 4 kamertje. Aangezien ik nog thuis woon (Bungalow) maakt het niet uit hoeveel herrie het produceert. Zelf zat ik te denken aan boekenplankjes en een receiver.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van een mooi set.

De Boston Acoustics A25 leken mij wel aardig. De B&W CM1 zien er ook extreem goed uit ( Zeer lovende recensies). De reciever, liefst Denon vanwege zijn veelzijdige functies en neutrale geluid.
Alvast Bedankt! :)

P.S. De speakers, versterker en Cd-speler worden dan verkocht.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakedTea op 05-07-2013 01:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je nou stereo of 5.1 op je slaapkamer? En waar ga je het het meeste voor gebruiken, muziek of films?
Verder: wat is je budget? Ik ken hele leuke setjes maar die kosten je wel 5K+ euro :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TweakedTea
Om te beginnen wil ik Stereo, maar dan wel met een 5.1 Receiver. Geeft mij wel de mogelijkheden om te upgraden.
Ik luister vaak tijdens het maken van schoolwerk een muziekje, lekker rustig Brain McKnight of Eagles.
Films kijk ik eigenlijk 3-6 keer per week, in de vakanties vrijwel iedere dag.
Setje mag +- 850 Euro kosten.

[ Voor 39% gewijzigd door TweakedTea op 05-07-2013 01:07 ]

• The Eagle

The Eagle

Ben zelf ook fan van Denon, dus in dat opzicht kan ik alleen maar met je meegaan.
Je hebt twee opties: de nieuwe X-lijn kopen, of een AVRxx13. Kunnen het zelfde maar de X-lijn is nieuwer en dus duurder.
ALs je netwerkmogelijkheden wilt komt je al snel een stukje duurder uit voor de receiver, maar dat moet met het budget te doen zijn denk ik. Moet er ook nog een losse BR / CD speler bij voor dat geld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TweakedTea
Ik heb zelf geen BR films in huis, meestal download ik BR's. Denon X-lijn heb ik veel over gelezen ook over de ''oudere'' AVRXX13 lijn. Het gaat mij persoonlijk om de kwaliteit/prijs verhouding. Heb zelf een paar apple producten, dus AirPlay zou zeker heel fijn zijn!

• The Eagle

The Eagle

Dan zou ik als basis een AVR1713 nemen. Volgens mij zit er tussen zijn X-broertje en de 1713 weinig tot geen verschil, behalve misschien het uiterlijk en een wat nieuwe firmware :)
Streamen van video kun je overigens niet met dat ding, maar dat had je ws zelf ook al bedacht :)

AVR 1713 doet momenteel ca 485 euro: http://www.correct.nl/artikel.php?&ARTNR=501902
Blijft 400 euro over voor speakers. Daar moet je volgens mij wel twee A25's en een bijpassende center voor kunnen kopen. Kun je je Visionik's nog altijd als rears gebruiken :)

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Die 485 is dan wel inclusief MAGNAT speakers The Eagle :P

De AVR 1713 kost nu € 295 :), blijft er dus 600 euro over voor speakers

toettoett

• TweakedTea
De X-1000 en AVR-2113 bevallen mij wel. Welke is het beste van deze 2?
Speakers weet ik nog niet zeker, de B&W CM1 bevallen mij wel maar op ten duur wil ik toch een beetje meer power.

UPDATE: Setje mag meer kosten, 1150 Euro. :*)

Foto's van de kamer: (Sorry van de kwaliteit iPhone...)

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/medium/703/2m18.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/medium/405/d7rp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/medium/850/kzse.jpg

[ Voor 125% gewijzigd door TweakedTea op 06-07-2013 15:33 ]

• TweakedTea
Een indicatie van de kamer, misschien dat jullie hier iets mee kunnen m.b.t. plaatsing van de luidsprekers

• The Eagle

The Eagle

Nofi, maar doe jezelf een lol en toon eens wat eigen inzet ipv alles te vragen :)

Welke receiver het beste is: ga reviews lezen en dan kom je er vanzelf achter :)
Qua plaatsing: Ga je eens inlezen over plaatsing van 5.1. Ook dan kom je er wel uit :)

• TweakedTea
De Denon AVR-1713 is prijs/kwaliteit heel goed. Zelf zit ik te denken aan Jamo S608 i.c.m deze reciever.

Denon AVR-1713= 295
Jamo S608 HCS = 595

Hoe is de combinatie van deze 2?

• TweakedTea
/Closed
Pagina: 1