Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Beste Alwetende tweakers,

Ik ben in het bezit van een HP pavilion G62 laptop met windows 7. Nu heeft mijn laptop mij twee jaar trouw gediend. Maar begint hij toch echt tergend traag te worden. Vandaar dat ik hem eens helemaal leeg wil gooien.

Nu ben ik zo stom geweest om na de aanschaf geen backup te maken of schijfjes te branden.

Weten jullie een manier om mijn laptop te formatteren/naar fabrieksinstellingen te krijgen waardoor hij misschien wel weer zal presteren zoals hij ooit deed?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:08
Vaak is er ook nog een recoveryoptie op je HDD. Kijk goed bij het starten van je laptop welke knop je daarvoor moet indrukken, dat staat wel ergens gemeld. Vaak is het iets van F10, F11, F12 of delete oid.

Vaak kun je echter beter zelf een Windows 7 DVD bemachtigen en die gebruiken voor een echt schone install zonder bloatware. Je kan gewoon de key die op je laptop zit geplakt gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 04-07-2013 18:36 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit geprobeerd? [google=HP pavilion G62 factory reset]

Eerste twee links zien er wel nuttig uit. Volgens mij kan je die hersteldisk ook nog achteraf maken. Misschien moet je wel een tooltje van HP zelf downloaden (als hij er niet (meer) op staat)

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Oh, at herhaaldelijk op die knoppen rammen klinkt goed :D Ik ga het dit weekend proberen als ik mijn nieuwe pc in elkaar heb geschroefd.. Thnx

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:01
Bij de meeste HP laptops (in ieder geval de recente) kan je tijdens de boot op ESC drukken. Dan krijg je een menu waar je met F11 naar fabrieksinstellingen kunt gaan.
Je kunt ook gelijk F11 drukken.

• gewoonniels
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-10-2016
als je nog een windows 7 cdtje hebt kan je ook nog overwegen om windows opnieuw te installeren hiermee is je laptop straks echt helemaal leeg(acteveringscode zit waarschijnlijk met een sticker op de achterkant van je laptop). Wel moet je hierbij wel een beetje weten wat je doet. hier een site die het helemaal uitlegd http://windowsherinstalleren.nl/

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou wat gewoonniels aangeeft doen. Doe ik zelf ook wel vaker. Een verse install van Windows 7/8 en dan de drivers van de site van de fabrikant halen. En dan niet weer die meuk terugzetten, alleen de mouse/display/wifi/ethernet/etc... drivers erop zetten.

(toevallig vandaag een Toshiba geïnstalleerd, wat een zooi staat daarop zeg... :S )
Pagina: 1