Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgrade nodig voor ad blocker-tools na nieuwe malware-adware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Sinds een kleine week worden wij op onze PC massaal lastig gevallen door ongenode adverteerders, die hun waren aanprijzen door op strategische plaatsen in willekeurige tekstblokken, links onder te brengen, die reeds bij de geringste aanraking (niet eens via doorclicken), een advertentie-vlak van vijf bij vijf cm produceren.

2. Omdat bijna geen onderscheid is te maken tussen de links, die door de tekst-samensteller zijn aangebracht en links, die door malware-donoren in de tekst zijn geplaatst, is aan deze plaag bijna niet te ontkomen.

3. Mijn browser is Google Chrome en de door Google aangeboden Adblocker schakelt deze nieuwe vorm van reclame-terreur niet buiten.

4. Daarnaast of in het verlengde van bovenstaande, heb ik gemerkt, dat op een advertentie van ons op Marktplaats, ook een nieuw soort illegale adware rondwaart : Die lijkt zich aan de foto's te hechten en verschijnt na enkele seconden in beeld.

4. Ik kan mij niet voorstellen, dat mijn collega-Tweakers voornoemde problemen niet reeds hoog en breed hebben gesignaleerd en daarvoor (of beter gezegd, daartegen) al een passende oplossing hebben bedacht.

5. Dan wel, dat zij reeds een programmaatje hebben ontdekt en/of geschreven, dat beide malware-versies detecteert en rigoureus bestrijdt.

6. Op onze Marktplaats ad - http://tinyurl.com/kbet74b - vind je voorbeelden van beide beschreven malware varianten.

Mvg. Ahrend de Jongh

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:39
Eh, ik heb nog werkelijk geen enkele vorm van deze varianten ontdekt. Hierbij moet ik zeggen dat ik bij Chrome gebruikmaak van AdBlock Plus, deze lijkt echt elke vorm van reclame te blokkeren.

Als ik op de link naar marktplaats klik, krijg ik niks verdachts te zien...

Misschien is het gebruikmaken van ABP al een oplossing voor je?

<Sarcasme>Stiekeme manier om meer mensen naar je marktplaats advertentie te laten kijken? :P <sarcasme/>

[ Voor 13% gewijzigd door Junia op 04-07-2013 18:42 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:30:
4. Daarnaast of in het verlengde van bovenstaande, heb ik gemerkt, dat op een advertentie van ons op Marktplaats, ook een nieuw soort illegale adware rondwaart : Die lijkt zich aan de foto's te hechten en verschijnt na enkele seconden in beeld.
Kijk maar eens met een schone PC, met jouw advertentie is (volgens mij) niks aan de hand.
5. Dan wel, dat zij reeds een programmaatje hebben ontdekt en/of geschreven, dat beide malware-versies detecteert en rigoureus bestrijdt.
Fortmat heet dat programma. Dat is denk ik in deze situatie het beste, omdat je simpelweg je browser niet meer kunt vertrouwen door de malware op je pc. De tekst die ik nu schrijf komt bij wijze van spreke gemodificeerd aan op jouw pc en bevat een totaal andere inhoud.

Herinstallatie kost wss minder tijd dan gaan lopen klooien om het eraf te krijgen...

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
ik zou zoals ebia ook al melde gewoon een herinstallatie doen.

je zou eens de nieuwe tool van surfright kunnen testen, ben namelijk benieuwd naar de werking. deze zou bij jou echt resultaat moeten geven, zo niet dan kunnen wij tweakers deze tool wel weer skippen. deze controleert of de api van de browser nog origineel is.

http://dl.surfright.nl/hmpalert.exe

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Volgens mij is dit een variant op de Coupon Dropdown Adware.
Voordat je een nieuwe installatie gaat doen, kan ik adviseren om eerst bijvoorbeeld ADWCleaner en MBAM door je systeem te halen.

Ik denk dat je grote kans hebt, dat deze twee tools deze zooi vinden en verwijderen. Mocht deze dat niet lukken, dan kan je altijd nog overwegen om een nieuwe installatie te doen van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Beste reageerders / Tweakers,

- Hoewel vakantie en andere besognes een gat in de tijd hebben laten vallen, vind ik het wel zo beschaafd om alsnog even terug te koppelen en het onderwerp af te hechten

- Het gratis anti-malware programma "iSafe" bleek mijn redding, want daarmee zijn iig de symptomen van de malware verwijderd.

- Google op de gegeven naam en je zult het in no-time vinden.

- Mij heeft het weliswaar geholpen (1) maar dat wil niet zeggen, dat ik daarmee ook insta voor de veiligheid van het programma zelf.

- Ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen, dat malware removal tools soms zelf een bron van malware-infectie kunnen vormen, omdat mensen (soms te) snel geneigd zullen zijn, om (in de hoop eindelijk en voorgoed van de malware af te zijn) het aangeboden programma maar op goed geluk te downloaden.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties

Mvg
Ahrend

(1) Voor de volledigheid moet ik melden, dat de malware-items onder Vista en Windows 7 mbv iSafe zijn verwijderd, maar ik het "monstermarketplace" virus (naast het "eGdpSve" virus, één van de gedetecteerde virussen) op mijn Windows 8 PC, op dit moment kennelijk met een ander programma moet verwijderen, omdat het daar helaas op is blijven staan.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn advies:

Kaspersky RescueDisk
ComboFix via Veilge Modus
HitmanPro kickstart
Emsisoft emergencykit
Malwarebytes

Al die programma's in die volgorde en dan kun je er 99,99% zeker van zijn dat je PC schoon is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo @Leo1010

Bedankt voor de snelle reactie en de bijgeleverde tip.

Ik ga die tip zeker uit proberen,
want malware is een bron van niet aflatende ergernis.

Mvg.
Ahrend
Pagina: 1