Hallo iedereen
Ik ben een fervente gamer, om preciezer te zijn mijn hobby is World of warcraft multiboxen.
Multiboxen houdt in dat ik meerdere malen dezelfde game opstart en met behulp van een tool (isboxer) alle game clients bestuur.
Momenteel multibox ik 10 clients tegelijkertijd met de setup hieronder gepost.
Liefst zou ik nog een flink pak clients erbij willen nemen tot zo ver de nieuwe hardware dit toelaat.
Hiervoor heb ik een degelijke nieuwe pc nodig en ik zou jullie advies hierover goed kunnen gebruiken.
De bottleneck van mijn huidige pc is de CPU dus ben ik voornamelijk op zoek naar een nieuw moederbord en 1-2 nieuwe CPUs met veel cores.
Mijn GPU wil ik opnieuw gebruiken.
Ik heb een budget van ongeveer 4000 euro uitgetrokken, wat meer of minder mag ook.
Mijn huidige setup :
Ik dacht aan de xeon processoren maar ik ben niet echt thuis in die producten.
Wat denken jullie van de volgende CPU's en mobo combinatie?
Welke mobo chipset neem ik best of te gamen?
Is mijn veronderstelling juist dat ik mijn oude 32Gb ram opnieuw kan gebruiken?
Natuurlijk heb ik nog een PSU en nieuwe case nodig maar dat zoek ik zelf wel uit. (suggesties maken mag natuurlijk)
Misschien dit?
Ik heb echt hulp nodig bij het kiezen van de mobo want de lijst opties is zeer lang maar ik heb geen ervaring hiermee.
Bedankt als je mij wil helpen hiermee.
Ik ben een fervente gamer, om preciezer te zijn mijn hobby is World of warcraft multiboxen.
Multiboxen houdt in dat ik meerdere malen dezelfde game opstart en met behulp van een tool (isboxer) alle game clients bestuur.
Momenteel multibox ik 10 clients tegelijkertijd met de setup hieronder gepost.
Liefst zou ik nog een flink pak clients erbij willen nemen tot zo ver de nieuwe hardware dit toelaat.
Hiervoor heb ik een degelijke nieuwe pc nodig en ik zou jullie advies hierover goed kunnen gebruiken.
De bottleneck van mijn huidige pc is de CPU dus ben ik voornamelijk op zoek naar een nieuw moederbord en 1-2 nieuwe CPUs met veel cores.
Mijn GPU wil ik opnieuw gebruiken.
Ik heb een budget van ongeveer 4000 euro uitgetrokken, wat meer of minder mag ook.
Mijn huidige setup :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 289,89 | € 289,89 |
| 1 | Asus P8Z77-V LX2 | € 85,10 | € 85,10 |
| 1 | Asus GTX680-DC2-4GD5 | € 483,50 | € 483,50 |
| 1 | GeIL Enhance Corsa GOC332GB1600C10QC | € 226,29 | € 226,29 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650M | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.174,73 | |
Ik dacht aan de xeon processoren maar ik ben niet echt thuis in die producten.
Wat denken jullie van de volgende CPU's en mobo combinatie?
Welke mobo chipset neem ik best of te gamen?
Is mijn veronderstelling juist dat ik mijn oude 32Gb ram opnieuw kan gebruiken?
Natuurlijk heb ik nog een PSU en nieuwe case nodig maar dat zoek ik zelf wel uit. (suggesties maken mag natuurlijk)
Misschien dit?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Intel Xeon E5-1660 | € 1.039,39 | € 2.078,78 |
| 1 | Supermicro X8DAL-i | € 287,46 | € 287,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.366,24 | |
Ik heb echt hulp nodig bij het kiezen van de mobo want de lijst opties is zeer lang maar ik heb geen ervaring hiermee.
Bedankt als je mij wil helpen hiermee.
[ Voor 0% gewijzigd door Multiboxer op 04-07-2013 22:02 . Reden: beter mobo gevonden ]