Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Spotify streamen vanaf iPad en Galaxy s4 naar HIFI set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik heb niet een passend antwoord kunnen vinden wat op mij sloeg.

Ik ben van plan een nieuwe HIFI set te kopen, of een Bose 321 2.1 set of een Harman Kardon 2.1 set.
Op mijn iPad en Galaxy s4 heb ik Spotify premium en ik wil graag weten wat de opties zijn om dit draadloos te streamen naar mijn toekomstige HIFI set.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Vriendelijke groet,

Guido Hildebrand

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Je kan kijken naar een aantal versterkers van Onkyo. Die kunnen zelfs zonder s4 spotify afspelen.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Onkyo NR626 kan het. Ik heb deze ook, gebruik geen spotify maar er zit aan de voorkant een grote sticker opgeplakt :p

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En dan via Bluetooth je muziek streamen? Dan moet je wel vlakbij zitten..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:47:
[...]

En dan via Bluetooth je muziek streamen? Dan moet je wel vlakbij zitten..
Valt mee. Binnen een ruimte is het prima te doen. Ik kan aan de eettafel prima via Bluetooth streamen naar de TV. De audio althans. Meter of 5 moet wel haalbaar zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:09:
[...]

Valt mee. Binnen een ruimte is het prima te doen. Ik kan aan de eettafel prima via Bluetooth streamen naar de TV. De audio althans. Meter of 5 moet wel haalbaar zijn.
Beter een Onkyo versterker die het allemaal afhandelt :) Scheelt weer Bluetooth :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r zijn meer merken dan Onkyo die Spotify en/of BT ondersteunen. Kwestie van zoeken. Even voor de vuist weg: Onkyo zoals al aangegeven, Denon, Marantz, Yamaha volgens mij ook wel. Iedere zichzelf respecterende hifi-maken heeft wel een Av receiver in zijn gamma zitten die het kan :)

Having said that: Bose en Harman Kardon zijn nou net de merken die je niet moet hebben. Bose is way overpriced voor wat je krijgt, en H/K was ooit goed maar valt tegenwoordig meer in de categorie instap, waar ook de alles in 1 setjes van bijvoorbeeld LG of Samsung invallen.
Maar e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van het budget en het gebruik :)

Dus @TS: wat is je budget, wil je hem vnl voor films, muziek of beide gebruiken, etc etc? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33
Wikipedia: AirPlay
Werkt verrassend goed als je een degelijke router hebt.

Zelfs je android kan dit.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 09:01
Er zijn verschillende mogelijkheden :
Receiver op je netwerk : pricewatch: Yamaha RX-V771 (Zwart)
Sonos systeem : pricewatch: Sonos Play:5 (Zwart)
of pricewatch: Sonos Play:3 3.1 (Zwart)

Het is maar net wat jij ervoor over hebt.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
jeroen3 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:59:
Wikipedia: AirPlay
Werkt verrassend goed als je een degelijke router hebt.

Zelfs je android kan dit.
Spotify over Airplay kan niet.

• rolandos582
harmz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:40:
[...]

Spotify over Airplay kan niet.
Samsung galaxy S4 > Spotify > Airplay en voila!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33
Youtube kan ook via airplay, dus ik zie het probleem niet.
Afgezien van mogelijk brakke wifi of slechte afspeler (die niet genoeg tijd heeft voor downsteam en upstream).

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:35:
D'r zijn meer merken dan Onkyo die Spotify en/of BT ondersteunen. Kwestie van zoeken. Even voor de vuist weg: Onkyo zoals al aangegeven, Denon, Marantz, Yamaha volgens mij ook wel. Iedere zichzelf respecterende hifi-maken heeft wel een Av receiver in zijn gamma zitten die het kan :)

Having said that: Bose en Harman Kardon zijn nou net de merken die je niet moet hebben. Bose is way overpriced voor wat je krijgt, en H/K was ooit goed maar valt tegenwoordig meer in de categorie instap, waar ook de alles in 1 setjes van bijvoorbeeld LG of Samsung invallen.
Maar e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van het budget en het gebruik :)

Dus @TS: wat is je budget, wil je hem vnl voor films, muziek of beide gebruiken, etc etc? :)
Bedankt voor alle super hulpvolle reacties!

Ik wil 500-750 euro uitgeven aan een 2.1 setje. Ik wil het liefst dat het er qua design ook nog wel een beetje uit ziet. Maar die Onkyo's, daar duw je dan een lan kabeltje in en dan kan je op je tel/ipad dus aanklikken op spotify wat je wilt luisteren en komt het door je speakers naar buiten?

Apple TV vind ik geen optie, kan je in mijn ogen niet heel veel mee.

En werkt een iPad wel met bluetooth met NIET apple producten?

Thanks!!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze review lees, waarom zou ik dan nog een Receiver gebruiken die spotify ondersteunt ? :

productreview: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices review door Verwijderd

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Niet ;)
Ik gebruik hem ook, werkt uitstekend.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Ook icm apple?

Sluit je dat ding gewoon aan op je Wifi? Of gaat er een lan in :-)? of alleen bluetooth ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 09:53 ]

• rolandos582
2x de pricewatch: Sonos Play:3 3.1 (Zwart)

of 2x pricewatch: Sonos Play:5 (Zwart)

Voldoet prima, overigens ook in het Wit leverbaar.

Meer informatie : http://www.sonos.com/

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zou je zo'n dure Sonos nemen als je voor 25 euro klaar ben met die Logitech?

En ik wil niet 1 box, ik wil gewoon een 2.1 set waar ik spotify vanaf me iPad en Telefoon naartoe kan streamen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 12:26 ]

• rolandos582
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:26:
Maar waarom zou je zo'n dure Sonos nemen als je voor 25 euro klaar ben met die Logitech?

En ik wil niet 1 box, ik wil gewoon een 2.1 set waar ik spotify vanaf me iPad en Telefoon naartoe kan streamen.
Dat is afweging die je maakt. Zelf heb ik 2x de sonos Airplay 3 maar ik ga op den duur wel upgraden naar de airplay 5.

Het is een systeem waar je alles mee kunt en enorm handig is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar dan heb je dus maar 1 box..

Verwijderd

http://www.wehkamp.nl/com...bEfwyEwfCjCISDS9i&BAC=ALG

werkt super op de ipad maar wil nog niet lukken op mijn android tablet en android mobiel s3...daar ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken maar dit is wel de goedkoopste en beste manier.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom een hoop versterkers tegen met een airplay functie, houdt dit in dat ik met mijn telefoon of ipad spotify naar deze versterkers kan streamen?

@strikkie, is hierde geluidskwaliteit niet minder van door bluetooth?

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:36
rolandos582 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:47:
[...]
Samsung galaxy S4 > Spotify > Airplay en voila!
Ik heb nog nooit van een non-Apple apparaat gehoord die Airplay ondersteunt. Er zijn wel apps die dat regelen (vaak heb je dan een custom ROM nodig), maar die werken dan niet vanuit de Spotify app. Heb je een screenshot van je Spotify app op je S4 met een Airplay toggle? Ik ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of een versterker die airplay ondersteunt werkt met draadloos streamen vanaf mijn ipad?

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Je kan een Airport express toevoegen. Kan je enerzijds gebruiken voor Airplay, anderszijds als extra router. Voor jezelf de afweging om 'm nieuw of tweedehands te kopen. itt de Apple tv hoeft je tv nu niet aan te staan (even uit m'n hoofd).

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als een versterker airplay ondersteunt en ik doe er een lan in. Kan ik dan met mijn ipad spotify streamen of niet?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 16:45
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:58:
Kan iemand mij vertellen of een versterker die airplay ondersteunt werkt met draadloos streamen vanaf mijn ipad?
Dat is toch het hele idee van airplay? Volgens mij wel.
Pagina: 1