Slot-a koeling vraagje(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
Oke er is net een topic over slot-koeling, maar dan over slot1, dus de pentium.
Ik ben meer geïntersseerd in een goede slot-a koeling.
-Dus welke is de beste Athlon koeler voor zo'n 100 gulden.
-En kan je slot1 koelers ook op slot-a zetten?.> Volgens mij niet, anders zijn er van sommigen geen meerdere versies, maar ik vraag het toch ffies.

En waar kun je dan die beste koeler kopen?
Ik dacht persoonlijk dat Comptechworld wel een leuke had:
FAK1L7X2B Cool it Dude KILLER Dual FAN (Global Win VOS32) voor fl. 129,-

of kan ik dan beter een duurdere nemen:
Alpha P7125 Hi Tech Cooler voor Athlon voor fl. 149,-

Of betaal ik dan alleen maar een hoger bedrag, wat ik niet terug zie in prestatie.

En oja; zit er veel verschil tussen een single en dual fan??

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Veel p2 (slot 1 dus) passen ook gewoon op de Athlon en het verschil tussen single en dual fan is er bijna niet. Je kan bijv. 2 4x4 fans hebben en 1 8x8 fan en dan koelt die 8x8 fan echt wel beter, maar ook het verschil tussen 1 4x4 fan en 2 4x4 fans merk je haast niet. Persoonlijk vind ik de Alpha geen verkeerde keuze en de Heavy Metal van computernerd natuurlijk. Verder heb ik ook veel goeie reacties gehoord over de Arctic Circle. Ik heb het persoonlijk alleen niet echt op luchtkoeling (al die herrie in m'n kast). Ik hou het gewoon lekker op waterkoeling. ;)

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ik hou het voorlopig nog wel bij luchtkoeling.

Maar mooi dat ik nu weet dat een tweede fan niet echt veel helpt.
thanks

Verwijderd

Heavy Metal van computernerd = Alpha heatsink

• admiral866

admiral866

Topicstarter
die heavy metal is wel weer erg duur vind ik.

Verwijderd

Effe over die verschillende versies koelers:

Je hebt SECC1 (Athlon, Slot-A Thuderbird en Pentium 2) en je hebt SECC2 (Pentium 3).

Verwijderd

%#)&#$$!, al weer 2x gepost

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het aantal fan's zegt nog niets over de koel-capaciteit. De Arctic heeft 1 koeler maar die zit op een strategische plek. Dat is ook het geval bij de Titan Majesty koeler (f80,-)
Het voordeel van de Majesty koeler is dat je de coldplate niet hoeft te verwijderen, en je daarmee dus de garantie op de cpu behoud.

links voor de Titan koeler: www.oc-shop.nl
www.regenboog.net

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

De enigste reden om een Athlon heel goed te kolen lijkt me als je hem vet gaat overclocken, en de enigste manier om hem vet te overclocken is de multiplier veranderen (FSB bij athlon verhogen schiet niet op), en de enigste manier om je multiplier te verhogen (of verlagen, voor de sneuere figuren onder ons) is door weerstanden om te solderen OF door middel van een GFD, en de enigste manier om dat te doen is door de plastic achter kant van je Athlon af te halen en dan ben je dus sowieso je garantie kwijt.

(dit is tevens een poging tot m'n langste zin ooit ;) (En nee, dit is geen uitdaging voor jullie om nog langere zinnen te maken...))

Enne Tjisse, niet alle Pentium 2's zijn secc1, alleen die met een FSB van 66MHz.... dus P2's vanaf 350MHz zijn ook SECC2

Als je van plan bent om die Globalwin VOS32 te kopen, zou ik hem in Amerika bestellen bij 3dfxcool ( www.3dfxcool.com ) Kost daar $32, en de verzend kosten zijn $4.50, omgerekend met de huidige koers is dat dus FL 84,37

• admiral866

admiral866

Topicstarter
als je een Athlon750 heb en de fsb op 120 zet dan heb je dus 900. en dat vind ik wel goed.
Oke, je moet een beetje geluk hebben met de core, maar dat heb je ook met een gfd.
En als het niet naar mijn zin gaat dat overklokken (dus fsb van 120 wil niet) dan koop ik gewoon een gfd.

Enne bedankt voor de reacties dusver eh

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

ik denk dat je dan die goldfinger moet gaan kopen :'( heb nog niemand gezien die een fsb van 120 heeft gehaald, zelf haal ik 114 met m'n athlon 600 en dit scheen al hoog te zijn.
zijn er mensen die toch hoger hebben?
het lijkt me dat dit makkelijk moet kunnen maar heb er nog geen gezien en boven de 114 hangt m'n systeem ofga ik win niet meer in in elk geval doet hij het niet goed dan maar op die 114 loopt hij nog wel net zo stabiel zoals gewoon en heb nooit problemen met stabititeid, heb een msi k7 pro en die schijnen heel stabiel te zijn.
mvg FFF

• FFF

FFF

iki heb trouwens een gewone koler van 40-50 gulden dubbele fan en ziet d'r heel degelijk uit en 5600-6000 toeren ongeveer als ik een nieuw e koeler moest kopen zou ik weer de zelfde kopen en vind dat hij heel goed koelt en heeft een normale prijs.
en als je die fsb van 120 haald kun je dan ff zeggen hoe je die gehaald hebt?
met welk voltage en met welke instellingen?
mbg FFF :D

• admiral866

admiral866

Topicstarter
het is ook mogelijk een fsb van 130 te krijgen.

ff de url zoeken ..

ah hier is ie http://www.hexus.com/ka7.shtml

en dan onder het kopje "overclocking"

Je moet dus geluk hebben met je core. Of idd onderklokken om je fsb zo hoog te krijgen

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Jongens, ook voor jullie de tip: haal die plastic kap er af met een plamuurmes!!! Werkte perfekt voor mij en als ik die kap er weer op zet, durf ik te wedden dat ik nog garantie heb! >:) >:) >:)
(zie mijn reactie op 'duidelijk athlon plaatje')

Verwijderd

iki heb trouwens een gewone koler van 40-50 gulden dubbele fan en ziet d'r heel degelijk uit en 5600-6000 toeren ongeveer
een 60*60mm fan met een rpm van 6000, vertel wat voor fan is dat???

• admiral866

admiral866

Topicstarter
wou ik net vragen..

en wat voor fan is dat??

• FFF

FFF

het is wel een cpu koeler he?
als je naar de titel van deze topic kijkt :D
heb ik gezegt dat hij 60x60 is dan?
misschien stond daar wat boven wat maar kan het niet vinden, is een gewone dubbele athlon cpu cooler met zo'n zwart koelblok d'r aan.
nix bijzonders maar vind dat hij het voor die prijs goed doet :D
mvg FFF

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ok, maar 6000rpm is wel erg hoog (toch?)

of is het eigenlijk 3000rpm; dat je doordat je ie dual is keer twee doet? :)

• FFF

FFF

dat laaste zou kunnen maar hij draait meestal 5600-5800 en soms over de 6000 maar dit is niet zo snel.
weet niet of hij als het warmer wordt automatisch sneller gaat draaien en dus meer gaat koelen maar dat was toen hij warmer werd nu draait hij 5818 rpm.
de 2 fans zijn rond de 5 cm.
mvg FFF

Verwijderd

Op mijn Athlon cooler van 25,- zit een fannetje dat 6500 rpm doet. Maakt flink wat herrie trouwens.

• FFF

FFF

en hoe groot is dat fannetje?
hoe kleiner de fan hoe sneller hij kan draaien dus hoe hoger de rpm.
dus moet ook kijken naar de grote, als hij 60x60 is dan zou hij van hele hoge kwaliteid eigenlijk hoge preformance zijn maar als het een 4x4 of 3x3 is dan is hij erg slecht, zou een 5x5 kunnen zijn.
mvg FFF

Verwijderd

't is een 5x5 fannetje, maakt best een klere herrie trouwens...
Pagina: 1