Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows freezed

Pagina: 1
Acties:

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:56

garriej

Ik las ondertieten.

Topicstarter
Beste Tweakertjes,

Ik heb voor een vriend een computer gebouwd met de volgende specs:

Proc: AMD FX-6100
Ram: Kingston hyperx 1333(4gb)
Samsung 840 Pro SSD
Mobo: Asrock extreme3 970 R2.0 Pro
GFX: MSI 660 2gb Twin frozr
Voeding: MS-tech 650 Watt

Na Windows geinstalleerd te hebben leek alles perfect te werken, echter na een bepaalde tijd bleef Windows hangen(kon helemaal niks meer). Af fijn kan gebeuren, Windows updaten ect. Echter blijft het probleem aanhouden. Er zit ook verder geen patroon in, de ene keer blijft ie hangen bij het welkom scherm, de andere keer doet het 3 uur gewoon goed.

Wat ik allemaal al gedaan heb is:

- Windows herinstallatie
- Hardware testen
-HHD/SSD getest
-Memtest
-Videostresstest
-Prime95(ongeveer 15 minuten gedraaid)

Nou is het enige wat nog in me opkomt het mobo updaten, maar verder ben ik echt compleet radeloos, ik hoopte dat één van jullie mogelijk nog tips of ideeën hebben.Bij voorbaad dank voor de assistentie :)

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikromanic
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-11 14:27

Mikromanic

Onder de titel

Dag Garriej,

Ik zie dat je een Asrock extreme3 970 R2.0 Pro moederbord hebt. Een vriend van mij heeft een paar maanden geleden ook zo een moederbord gekocht en had precies het zelfde probleem!

We hebben dit opgelost door in het BIOS de DRAM Voltage van auto (waar die standaard op staat) naar 1.65 volt gezet. Sinds we dit gedaan hebben heeft de computer geen kuren meer gehad.

Wellicht kun je dit ook proberen.

Succes! en laat graag een berichtje achter of het gelukt is.

-Mikromanic

Up

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True