• Nitesh
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-03-2017
Beste tweakers,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe all-in-one printer. Ik twijfel tussen de canon mg 5350 en canon mg 6150. Ze zijn beide ongeveer even duur. De mg 6150 heeft hogere print en scan resoluties, maar is een jaar eerder uitgekomen dan de 5350. Ook is de mg5350 populairder in de price watch. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze printers? Kan iemand mij vertellen hoe zuinig beide printers met inkt omgaan? En misschien ook waarom je juist wel voor de ene moet gaan en niet voor de andere.

groeten,

Nitesh

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ik je vertel dat de winst gemaakt wordt op de toners en inkt. trek je eigen conclusis maar

vaak mikken ze ook nog kleur door een pure zwart wit print. go figure. Ik heb een persoonlijke gruwel tegen inktjet omdat ik altijd met de inkt loop te kloten. geef mij maar toner , droogt niet uit vetstopt niet etc. het is misschien minder mooi met foto's. die paar stuur ik wel naar de hema

Iperf

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Kijk inderdaad wat de bijbehorende inkttanks kosten en vraag je dan af of je dat er voor over hebt. Ik heb zelf ook een Canon all-in-one (model ff kwijt uit mn hoofd) en ben er uiterst tevreden over. Alle inkttanks kosten bij elkaar zo een 53 euro (zijn er 5). Daarmee kan je natuurlijk niet zoveel printen als een laser printer, maar die keren dat ik even snel een foto afdruk wil hebben, of ergens een kopietje van moet maken, maakt dat ik het er graag voor over hebben.

Vroeger moest ik steeds naar de A&H voor een kopietje, dan waren de apparaten weer defect etc. Voor een stukje gemak betaal je best wat met een inktjet. Inktprijzen per liter schrik je van !
Sommige printers hebben trouwens cartridges die je supermakkelijk kan navullen maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelfs inktcartridges gezien met een directe slangetje naar een grote externe inkttankt :P

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 15:36
Belangrijkste vraag bij de aanschaf van een printer: hoeveel afdrukken denk je gemiddeld in een jaar te doen? Als jij er een aantal duizend vel per jaar doorheen jaagt dan ben je sowieso beter af met een laserprinter, die zal zichzelf dan naar verloop van tijd terugverdienen t.o. inkjet.

Maar om je vraag te beantwoorden wat betreft de verschillen tussen die twee printers... (linkjes zijn altijd handig overigens... ;)) Er is eigenlijk maar 1 duidelijk verschil tussen die twee printers, de MG6150 heeft in principe betere printkwaliteitt mbt foto´s, die heeft een extra inkt-tank voor betere kleurmenging en kan ook monochrome/grijswaarden printen... dat is zogezegd een echte fotoprinter. De MG5350 heeft in principe ook een prima printkwaliteit, maar is meer toegespitst op documenten. Verder zijn de apparaten vrijwel identiek, zelfde printsnelheid, zelfde dpi en vrijwel dezelfde mogelijkheden aan boord zoals card-reader, wifi etc. De MG6150 is alleen ietsje sneller met scannen. Ik zie geen andere significante verschillen... ze lijken zelfs op elkaar, alhoewel de mg5350 in (lelijk) hoogglans is uitgevoerd.

Misschien een ander belangrijk detail: de mg6150 is niet alleen een jaar ouder, het apparaat is zelfs EOL... oftewel officieel door Canon van de markt gehaald terwijl de MG5350 nog een recent model is.

Zonder het verder na te kijken... dat mag je zelf doen :)... denk ik dat de MG6150 wel een stuk duurder in het verbruik zal zijn. Er gaan als het goed is dezelfde cartridges in (okay mg6150 1tje extra, of 6 andere voor monochrome), maar fotoprinters zijn doorgaans altijd wat scheutiger met de inkt. Maar dat is alleen mijn vermoeden, want de techniek in beide printers is verder nagenoeg hetzelfde... het kan dus ook geen donder uitmaken.

Overigens, misschien ook handig om te weten...de techniek mbt inkjetprinters staat eigenlijk al best wel lang stil. Een hedendaagse inkjetprinter is qua techniek niets beter dan eentje van 5/6 jaar geleden, de verschillen zitten em vooral in de extra's zoals wifi e.d. Zolang je bij een merk binnen een bepaalde productserie blijft, heb je altijd dezelfde print- en scankwaliteit... het prijsverschil zit em in al het overige.

Tussen de verschillende merken zit eigenlijk alleen het voornaamste verschil in de cartridges en de prijzen daarvan. Neem bijvoorbeeld Canon en HP... de cartridges van Canon zijn normaal gesproken stukken goedkoper dan die van HP, dus is men snel geneigd om voor Canon te gaan. Maar de truuk zit em in de printkop; bij Canon vervang je doorgaans alleen de inkt bij een lege cartridge omdat er een 'vaste kop' in het apparaat zit. Met HP printers koop je bij iedere set nieuwe cartridges ook weer een nieuwe printkop omdat deze op de cartridges zitten... dus zolang je originele cartridges gebruikt zal de HP bij veel gebruik langer meegaan, de printkop van de Canon zal vroeg of laat problemen gaan geven.

[Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 04-07-2013 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:46

FlyEragon

Alien Monkeys

MicGlou schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:42:
.. Maar de truuk zit em in de printkop; bij Canon vervang je doorgaans alleen de inkt bij een lege cartridge omdat er een 'vaste kop' in het apparaat zit. Met HP printers koop je bij iedere set nieuwe cartridges ook weer een nieuwe printkop omdat deze op de cartridges zitten... dus zolang je originele cartridges gebruikt zal de HP bij veel gebruik langer meegaan, de printkop van de Canon zal vroeg of laat problemen gaan geven.
Hier zit inderdaad wat in, maar een complete all-in-one met wifi, kaartlezer, kleuerenschermpje en meer leuke foefjes kost hedendaags minder dan 100 euro. Dus daar zou ik eerlijk gezegd niet al te veel mee rekening houden. Ik ken zelfs mensen die nieuwe printers kopen als de inkttanks op zijn. Dat zijn dan de 60 euro printers die ook best wat kunnen. En ja ze weten niet dat je dan halve tanks krijgt :P

• Conus02
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-03 21:34
Ik heb hem nu 4 jaar getolereerd, maar hij komt me letterlijk de strot uit! Wat een K printer is dit.
Of je nu wel of niet print. de inkt loopt er vanzelf uit en eens per 2 maanden ben je aan de beurt.
Waar het blijft mag joost weten, maar het komt bij mij in ieder geval niet op het papier terecht.
Ik stop gewoon met printen, want de andere merken maken het volgens mij net zo bond. :( :(

• Tjm De Groot
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 11:10
Conus02 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:24:
Ik heb hem nu 4 jaar getolereerd, maar hij komt me letterlijk de strot uit! Wat een K printer is dit.
Of je nu wel of niet print. de inkt loopt er vanzelf uit en eens per 2 maanden ben je aan de beurt.
Waar het blijft mag joost weten, maar het komt bij mij in ieder geval niet op het papier terecht.
Ik stop gewoon met printen, want de andere merken maken het volgens mij net zo bond. :( :(
Je reageert op een topic uit 2013 oOo

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tjm De Groot schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 00:28:
[...]

Je reageert op een topic uit 2013 oOo
Dan loopt er dus al sinds ruim een jaar géén inkt meer uit z'n cartridges gezien 't feit dat 'ie aangeeft dat 'ie er 4 jaar last van gehad heeft.

Problem Solved, zou ik zo denken >:)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:51
Had je nu niet liever een laser gekocht?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee