Upgraden huidige PC

Pagina: 1
Acties:

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04 07:28
Hallo,

Ik ben van plan om mijn computer te upgraden. Gamen is de prioriteit van dit systeem. Ik wil hier ongeveer 250 aan uitgeven. Ik heb de volgende setup:

PSU Corsair VX550W
CPU AMD Phenom II x4 965 BE ~ 3,4 Ghz
MOBO M4N78 Pro
RAM 4 GB GEIL 1066Mhz DDR2
GPU Point of View Nvidia 8800GT

Nou zat ik zelf te denken om deze videokaart te halen.
- MSI GTX 650 Ti Boost OC,2GB
Dit lijkt me een goede keuze qua prijs/kwaliteit.

En ik zit er over na te denken om mijn CPU over te klokken naar 4,0 Ghz hier wil ik dan een andere cpu koeler voor halen en het lijkt me ook verstandig om dan andere geheugen modules te halen? En als het budget het toelaat misschien een ssd module erbij?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:14
Een processor welke je waarschijnlijk al 3+ jaar hebt zou ik zelf niet overklokken ivm levensduur. Staat je uiteraard volledig vrij om dit wel te doen.

Welke games wil je spelen?
Een GTX 650 Ti Boost is al een hele flinke vooruitgang ten opzichte van die 8800GT. Een SSD zou ik er ook bij nemen, een 120/128GB past nog wel in het budget.

pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB

of

pricewatch: Samsung 840 series 120GB

SSD ga je niet echt merken tijdens gamen maar geeft je wel een erg veel verbeterde gebruikservaring van je PC.

Verwijderd

Nieuw geheugen is zonde. Niet meer investeren in DDR2.

• versay
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik laat het overklokken wel zitten hij is inderdaad al 3+ jaar oud. Ik speel op het moment DayZ en starcraft II, mijn 8800GT kan het wel aan, maar ik wil de graphics wat hoger hebben. Of raden jullie mij aan om wat meer geld in een nieuwe PC te stoppen van ongeveer 500 EUR. Weet niet of het heel veel verschil uitmaakt qua preformance.

Verwijderd

Ik zou inderdaad een nieuwe videokaart en SSD kopen. Je processor en geheugen gaan op den duur wel de bottleneck zijn maar daar ga je voor 500 euro niets aan doen. Die kunnen nog wel even en dat kan dan bij een volgende upgrade. (naar een quadcore + DDR3).
Overklokken moet je doen omdat je het leuk vind, en als je dan extra prestaties krijgt is het mooi meegenomen, maar dit gaat je niet redden van een noodzakelijke upgrade (denk aan ~ 10 to 20% prestatiewinst). Over levensduur zou ik me echt geen zorgen maken, als je niet al te lange tijd op extreem hoge temperaturen / voltages draait. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die een x4 965 al jaren zonder problemen op 4GHz draaien.

• versay
Okay, bedankt! Ik kan wel aan DDR2 geheugen komen van een vriend die heeft nog 2x 1GB liggen van 800mhz wel beide verschillende merken (eentje corsair, andere kingston) kan dit wel in mijn systeem of zorgt dat voor problemen?

En wat is een betere keuze een 650ti boost + ssd of een andere videokaart zonder ssd?

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
pricewatch: MSI N660-2GD5/OC en pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB
zou ik nemen.
Over dat ram geheugen weet ik het niet helemaal zeker, maar je moet ze allebei in het slot stoppen van dezelfde kleur en dan wordt het als ik me niet vergis teruggeclockt zodat ze allebei samen bij elkaar opgetelt 1066 mhz draaien omdat je ander ram geheugen dat ook draait.

[ Voor 4% gewijzigd door digital_ownage op 04-07-2013 17:02 ]

• versay
Okay, bedankt, ik zie t vanzelf wel. En dan ga ik deze 2 componenten maar is bestellen bedankt voor het advies!
Pagina: 1