Kan een mSata filter worden toegevoegd in de PW en mSata inf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Als ik een laptop koop met bijvoorbeeld een core I5 processor erin voldoende geheugen etc. Dan voelt een laptop vaak trager aan als een vergelijkbaar desktopsysteem. Dit komt naar mijn menig vooral doordat laptopschijven en dan met name de 5400RPM varianten veel trager zijn dan de geleverde desktopschijven

En dat terwijl een traditionele schijf vaak het langzaamste onderdeel is van een PC / laptop. Zonde dus om qua snelheid afhankelijk te zijn van een traditionele schijf.

Persoonlijk vind ik een brander in een laptop toch wel fijn en ook het eruit halen van de HD en vervangen door een SSD vind ik zonde van de bijgeleverde schijf(ruimte) waar al voor betaald is. "eindelijk" is er volgens mij een mooie oplossing en dat is gebruik maken van het msata slot van een laptop.

Kan er een filter bijkomen in de pricewatch? Ik begreep uit dit topic van een jaar geleden dat dit toen niet zomaar kon en ook dat er weinig tijd was ivm de release van tweakers 7. Ik hoop dat nu msata wat mainstream is de mening misschien veranderd is? Msata keuze bij laptops (Verbinding (overige))

Stel dat dit niet kan heb ik de volgende vragen, Leek mij handig om dit in één topic te houden
  • Ik lees wel eens dat sinds 2009 90% van de laptops een msata slot heeft klopt dit?
  • Hoe kan je het makkelijkst vinden of een laptop er één heeft?
  • werkt het inmiddels probleemloos
  • Kan er misschien makkelijkere optie worden gemaakt als een tweaker een laptop koopt om de aanwezigheid van ontbrekende specificaties aan te vinken
  • wie weet of de volgende laptop een msata slot heeft pricewatch: MSI Classic CR61 0M-460NL
Deze vragen kwamen bij mij op nadat ik meer informatie zocht over mSata wat naar mijn idee een geweldige oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door piethoogland op 05-07-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Niemand al een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als ik het goed begrijp, is de hoofdvraag of er een filter kan komen of een laptop al dan niet een mSata slot heeft? Kort gezegd, ja dat kan!

Langer antwoord: We zijn nu een jaar verder en hebben inmiddels betere mogelijkheden gekregen om nieuwe specificaties en producten snel toe te voegen. Wel zal ik even moeten nadenken hoe dit precies vorm gaat krijgen en hoe snel dit toegevoegd en ook ingevuld kan worden. Ik gooi het hier in de groep, ik kom erop terug (kan een weekje duren ivm vakanties en afwezigheden).

Wat betreft je losse vragen:
  • Geen idee :p
  • Dat is moeilijk, over het algemeen de site van de fabrikant, maar die vermelden het niet altijd. Eventueel kan je Icecat proberen, klopt ook niet altijd, maar die melden het iig wel.
  • Ik zou niet weten waarom niet?
  • Nee, dat zal niet komen. Als je ergens graag een nieuwe specificatie wilt hebben, kan je dit het beste melden in een nieuw topic in dit forum, zo houden we de discussie centraal en kunnen anderen ook meepraten. Mocht het gaan om een uitbreiding van een bestaande specificatie (bijvoorbeeld een nieuwe CPU die nog niet in de lijst staat), kan je dit melden in het veld Opmerkingen bij het meldpunt.
  • Ik kan het nergens vinden, dus ook hier geen idee.

[ Voor 0% gewijzigd door Ch3cker op 08-07-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neem dan gelijk de docking connector voor een docking bay mee, ik meen dat ik daar ook naar op zoek was laatst

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Een dock connector ja/nee is helaas niet zo makkelijk toe te voegen. Wel krijgen wij informatie of een laptop een docking station heeft meegeleverd, waarop je wel kan filteren (onder Laptop extra's). Het is niet precies wat je zoekt, maar meer hebben we helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ Glaanie bedankt ik hou het in de gaten. De MSI laptop heeft het niet heb alleen nog navraag bij MSI gedaan hoe je dit kunt zien.

Bedankt voor de icecat tip word het daar gewoon msata genoemd? Want die kreet zag ik niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bijvoorbeeld hier: http://icecat.nl/p/hp/d4b...03-6-1209tx-17424287.html (onder "Solid-state drive interfaces").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Beste Glaanie,

Ben je inmiddels als wat verder met het fantastische msata filter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ja, in zoverre dat wij ook wat zien in dit filter, maar nog niet zeker weten hoe we dit willen implementeren, Mogelijk willen we dit toevoegen bij een bestaand filter, maar dat kan op andere plekken weer problemen geven. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
In ieder geval fantastisch dat het er komt. Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Dag Glaanie,

Inmiddels zijn we 2 maanden verder wat zijn de voorderingen tot nu toe?

Groeten, Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Er is inmiddels een nieuwe optie toegevoegd aan Hardeschijftype, naast Solid State Drive is er nu ook Solid State Drive (mSATA) bijgekomen. Deze laatste optie wordt dan gebruikt om aan te geven of een laptop al dan niet mSATA heeft.

Het zal even duren voordat alle relevante laptops zijn voorzien van deze specificatie, dit komt voor een groot deel automatisch binnen en zal in de komende weken verwerkt worden. In de tussentijd staat het je natuurlijk vrij om alvast ons meldpunt te gebruiken om laptops te verbeteren waarvan je toevallig weet dat deze mSATA hebben :)
Pagina: 1