Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Android app maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Samen met een klasgenoot wil ik een android app maken als profielwerkstuk voor het vak informatica. We zijn er echter nog niet helemaal uit hoe we dit gaan aanpakken.

Het idee:
Een app waar je cijfers kunt invoeren die:
-Het gemiddelde per vak kan uitrekenen
--Grafiekjes kan tonen met bijvoorbeeld de ontwikkeling in cijfers per vak (is er een stijgende lijn [dus steeds betere cijfers] of juist andersom?
-Compensatie- en tekortpunten kan weergeven
-Cirkeldiagrammen kan weergeven (bijv. percentage voldoende en onvoldoende cijfers van het totaal)

Kortom, een app die makkelijk in gebruik is en veel handige functies heeft.

We hebben al enig onderzoek gedaan naar manieren om deze app te maken en zijn uitgekomen op deze stie: http://thenewboston.org/list.php?cat=6

Is deze aanpak handig/makkelijk te realiseren? Is het haalbaar om zo'n app te programmeren?
Handig om te weten is dat wij al redelijk wat ervaring hebben met programmeren met Java.

Hebben jullie misschien ideeën/tips om ons te helpen deze app te maken?
Alvast bedankt! :*)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Tip 1: Teken je app uit
Tip 2: Maak een taakverdeling
Tip 3: Begin.

Meer is er niet aan, en meer kunnen we ook niet echt met dit topic. Een concreet probleem is te beantwoorden, maar met deze vraag is weinig aan te vangen :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd

Topicstarter
Dan hier een wat concretere vraag:
Wij gebruiken op school het cijferregistratiesysteem "Magister".
Is het te doen om deze cijfers te kunnen importeren naar de app of wordt het dan wel erg moeilijk (qua programmeren maar ook rechtenkwesties met de makers van Magister)?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:59:
Dan hier een wat concretere vraag:
Wij gebruiken op school het cijferregistratiesysteem "Magister".
Is het te doen om deze cijfers te kunnen importeren naar de app of wordt het dan wel erg moeilijk (qua programmeren maar ook rechtenkwesties met de makers van Magister)?
Er is door een andere ontwikkelaar op GitHub een API geschreven voor Magister: https://github.com/stipmo...gister-gepro-osi-roosters

Je kunt daar wat ervaring en ideeën uit opdoen. Ik denk dat het nl. wel te doen moet zijn. Cirkeldiagrammen en grafiekjes kun je onder anderen laten tekenen met ChartDroid (https://code.google.com/p/chartdroid/).

Succes!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

https://www.google.com/search?q=import+data+from+magister dus. Een beetje eigen inzet mag best hoor. Lees de Quickstart nog eens

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De meeste tijd zal gaan zitten in het leren van programmeren voor Android. Gezien het jaartal in je nickname en het woord "profielwerkstuk" neem ik aan dat jullie niet héél veel programmeerervaring hebben. Beginnen met Android is dan misschien niet de meest logische stap. Toen ik daarmee begon hekelde ik in elk geval de documentatie. Die was weliswaar héél volledig maar dat was meteen ook het grootste probleem. Alles stond prima uitgelegd, maar echt goeie voorbeeldjes van bepaalde features waren er niet. Je kon kiezen tussen een complete, werkende applicatie en een uitleg over hoe een functie hoort te werken. Simpele 10-regelige samples die laten zien hoe een bepaald stuk code samenwerkt met de bijbehorende functionaliteit was er niet. Ik weet niet of dat nu beter is, maar om die reden zou ik zeggen dat je als je nog niet goed kan programmeren beter een ander project of een andere taal kan kiezen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ozzie
  • Laatst online: 20:54
De Android apps zijn wel populair voor profiel werkstukken de afgelopen paar dagen.

Als ik lees wat jullie willen bereiken dan denk ik dat het aardig haalbaar zou moeten zijn. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd jullie er voor hebben uitgetrokken. Ik weet nog wel van mijn tijd op de middelbare school dat sommige mensen al een jaar van te voren begonnen aan het PWS.

Ik denk dat jullie gewoon moeten beginnen. Ik ken die video's van de site die je noemt niet (en ik hou zelf meer van tekst) maar als ik de onderwerpen bekijk dan zit er wel veel informatie in. Je zou ook het boek 'Head First Android Development' kunnen aanschaffen (of downloaden).

Houd er wel rekening mee dat het wel anders is dan Java SE. De basis is hetzelfde maar alles wat met de GUI te maken heeft is heel anders. In een van die video tutorials word ook uitgelegd hoe je je GUI opbouwt.

De koppeling met Magister zou ik voorlopig achterwege laten. Dit zou best weleens complex kunnen zijn en is in jullie geval alleen een leuke/handige feature. Als de rest nou van een leien dakje gaat kan je het er natuurlijk altijd nog bij doen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
Wij hadden zelf inderdaad ook al het idee om dat gedoe met Magister achterwege te laten. We hebben al wat verder onderzoek gedaan en willen volgende week dan ook gaan beginnen met het schrijven van de app. Nog wel één klein vraagje:
Persoonlijk zijn we er nog niet helemaal uit voor welke Android versie we de app willen gaan ontwikkelen, we hebben wel iets op de Android website gevonden over het percentage van de verschillende versies in het totale aantal apparaten waarop Android is geïnstalleerd. Op dit moment heb ik zelf Android 4.1.x Jelly Bean, deze is op ongeveer 25% van alle Android apparaten geïnstalleerd. Wat is het handigst om voor te ontwikkelen? Als ik bijvoorbeeld Android 2.3.3 kies, (gingerbread, 36,4% van het geheel), betekent dat dan ook dat mensen met een hogere versie deze app moeiteloos kunnen gebruiken?
Als dat zo is dan is het wellicht handig hiervoor te kiezen om de app zo beschikbaar te kunnen stellen aan een groot publiek.

Alvast heel erg bedankt voor alle nuttige reacties!

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gebruik een zo laag mogelijke versie die nog werkt met de features die je wil gebruiken. 2.3.3 is een vrij veilige aanname. Sowieso zal het je voor een profielwerkstuk niet echt aangerekend worden als iets niet werkt op Android 1.5. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:19:
Als ik bijvoorbeeld Android 2.3.3 kies, (gingerbread, 36,4% van het geheel), betekent dat dan ook dat mensen met een hogere versie deze app moeiteloos kunnen gebruiken?
Ja, Je kiest dus altijd de laagst mogelijke versie die mogelijk is zonder functionaliteit te verliezen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1