Wij hebben constant te maken met een cliënt die telkens van het netwerk word gegooid, zo werd ik vanochtend gebeld over een bestand dat die gene wou aanpassen en niet meer kon opslaan, even geprobeerd uit te vogelen maar zonder resultaat.
Aangezien ik al bij die zelfde persoon was langs geweest deze morgen (wel vaker dan 1x) voor het opnieuw laten joinen van het domein, kan ze weer inloggen.
Gebruik hiervoor de volgende stappen:
Ook heb ik hiervoor een methode opgezocht dat dit probleem zou verhelpen, het werkt wel, maar voor even..
Vanochtend om 9:00 kon deze medewerker niet inloggen om dezelfde reden, nu 2 uur verder precies dezelfde melding..
Het gebeurt trouwens het meest bij deze medewerkers, terwijl andere medewerkers er haast geen last van hebben. Het gaat om een bedrijfs netwerk van +- 60 medewerkers (clients) met Windows Server 2003 en de clients waar dit op gebeurt draaien op Windows 7 Professional.
Iemand een betere oplossing?
Aangezien ik al bij die zelfde persoon was langs geweest deze morgen (wel vaker dan 1x) voor het opnieuw laten joinen van het domein, kan ze weer inloggen.
Gebruik hiervoor de volgende stappen:
- Aanmelden als Administrator (lokaal)
- Computer uit domain verwijderen, en lid maken van een WORKGROUP
- Computer is opnieuw opgestart, lokaal ingelogd en weer toegevoegd aan het domain
- Computer weer opnieuw opgestart, en ze kan weer inloggen op het domain
- Dit gaat even goed, soms dagen, maar deze periode al bijna de hele week, soms om het uur, maar er kunnen ook paar dagen tussen zitten.

Ook heb ik hiervoor een methode opgezocht dat dit probleem zou verhelpen, het werkt wel, maar voor even..
Vanochtend om 9:00 kon deze medewerker niet inloggen om dezelfde reden, nu 2 uur verder precies dezelfde melding..
Het gebeurt trouwens het meest bij deze medewerkers, terwijl andere medewerkers er haast geen last van hebben. Het gaat om een bedrijfs netwerk van +- 60 medewerkers (clients) met Windows Server 2003 en de clients waar dit op gebeurt draaien op Windows 7 Professional.
Iemand een betere oplossing?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 11:41 ]