Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een div vullen met de inhoud van de geselecteerde option

Pagina: 1
Acties:

• thomasdenhaagg
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
hai, ik heb al diverse google zoekopdrachten geprobeerd maar ik kom hier niet uit.

Ik heb een selectbox waarin ik de options via een while loop uit de database haal.
Nu wil ik dat de geselecteerde optie wordt weergeven in een div. Dus gewoon de "value" van die option dus.

Via google kom ik oplossingen tegen waarbij je voor elke option een div aanmaakt, en die laat showen door middel van jquery of javascript. Dit is voor mij natuurlijk geen doen, aangezien ik de options uit de database haal. Is er een simpele manier om gewoon een div te maken met bijvoorbeeld de value "locatie" en die div dan te vullen met de locatie die is aangeklikt in de selectbox? :)

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 06:47

Ypho

Allround Nerd

De value van een dropdown is niet zichtbaar. Wat jij wilt laten zien is de .text property als ik me niet vergis. Deze kun je plaatsen in een div. Je hoeft dus niet voor iedere optie een dit te maken.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• thomasdenhaagg
Ypho schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:49:
De value van een dropdown is niet zichtbaar. Wat jij wilt laten zien is de .text property als ik me niet vergis. Deze kun je plaatsen in een div. Je hoeft dus niet voor iedere optie een dit te maken.
Wat ik dus ongeveer wil is dit:

<Select name="locatie" id="locatie">
<option value="Amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="Leiden">Leiden</option>
</Select>

en dan als iemand bijvoorbeeld Leiden aanklikt, dat "Leiden" in een div gevuld wordt.

Hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 06:47

Ypho

Allround Nerd

Maak een (lege) div met een id #locatie. Vervolgens maak je in jQuery een trigger aan voor de .click .change van je <select> element. En in deze functie haal je de .text() property op en plaats je in de div.

Kijk hier voor een uitleg. Er staat ook een voorbeeld welke je bijna één op één kunt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 04-07-2013 10:54 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De value is ook bereikbaar met jquery. Gebruik .val() als je de value en niet de tekst nodig hebt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hele jquery library laden om 1 waarde te kopieren van object A naar object B? toe maar :)

• thomasdenhaagg
P.O. Box schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:15:
hele jquery library laden om 1 waarde te kopieren van object A naar object B? toe maar :)
Volgens mij kan het makkelijker via javascript inderdaad. alleen ik heb geen idee hoe ik dat moet doen dan. :) Heb het nu aan de praat via jquery, maar dat is idd wel omslachtig.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Als je meer van dat soort dingen gaat gebruiken in je applicatie, dan zou ik jQuery gebruiken. Als dit het enige is, dan is het waarschijnlijk zonde om zo'n complete library in te laden; al valt de impact daarvan ook reuze mee, volgens mij.

Zonder jQuery zou je een kunnen kijken naar DOM-scripting en dan met name naar document.getElementById, het onchange event en de value property van form elementen.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

thomasdenhaagg schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:25:
[...]

Volgens mij kan het makkelijker via javascript inderdaad. alleen ik heb geen idee hoe ik dat moet doen dan. :) Heb het nu aan de praat via jquery, maar dat is idd wel omslachtig.
Je bent de enige niet, maar daar is iets voor: https://www.google.com/se...elected+value+of+dropdown

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1