Videokaart beter dan Onboard HD 4600

Pagina: 1
Acties:

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 14:36

Meller

Much to learn, you still have

Topicstarter
Hi all,

Na 6 jaar maar weer eens een nieuwe pc in elkaar gezet. Ik had hier nog geen videokaart bij gehaald. Ik ben totaal geen gamer en wilde eerst even weten hoe de onboard video zou werken. Tot nu toe gaat alles goed, maar toch aan het kijken naar een Silent videokaart. Als je dan bekijkt wat er beschikbaar is, vraag ik me af of een videokaart ook performance winst zou zijn. Zoals eerder gezegd, ik ben geen gamer, dus weet niet goed hoe het zich verhoud t.o.v. een onboard kaart.

Huidige systeem:
Intel Core i5-4570
Asus B85M-G
Corsair 8GB
Samsung 840 120GB SSD

Dan wilde ik eventueel het volgende kaartje erin doen
Sapphire HD6450 silent 1GB

Heeft het uberhaupt zin?

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05
En wat speel je dan als je al een spel speelt?
Een losse videokaart is nagenoeg altijd sneller dan een iGP zoals de HD4600.

Alhoewel ik met mijn werk laptop met iGP (is een ouwetje trouwens) ook gewoon Guild Wars 1 op maximaal kan draaien.

• Meller

Meller

Topicstarter
Zoals eerder aangegeven ben ik geen gamer. Wel internetter, social media en mijn werk doe ik erop. (via rdp) Ik speel af en toe een potje poker en de kids spelen op diverse spelletjes sites. (kizi.com) Kijk wel veel series en films, maar dat mag niet spannend zijn lijkt me.

• Arunia
Loop je nu uberhaupt ergens tegen aan dat het traag is?
De i5 is voor zover jouw gebruik zelfs al overkill.

Denk dat de iGP HD4600 echt snel genoeg is voor alles wat jij wilt doen.
Ik zou het geld en de energiekosten besparen en niet een grafische kaart kopen zolang je nergens tegenaan loopt.
De meeste taken worden prima door je processor opgepakt. Dat beetje internet spelletjes die je kids doen en dat poker is allemaal niet zo zwaar en komen toch voor het grootste deel bij je processor terecht.

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-01 11:14
Onboard lijkt me in dit geval voldoende, zo als je al aangeeft maak je geen gebruik van gpu intensieve programa's of games.

• Meller

Meller

Topicstarter
Thanx,

@Arunia, Aangezien ik met mijn E6600 bijna 7 jaar heb gedaan, is het nu misschien wel overkill, maar kan er weer een tijdje tegenaan.

Als de kids wat ouder zijn en toch zwaardere games willen spelen, mogen ze zelf een videokaart gaan kopen :).

• Arunia
Bedoelde het uiteraard ook niet als zijnde dat je een i5 absoluut niet had moeten kopen. In tegendeel. Met de reden die je nu aan geeft, is het een goed punt. Als ze ouder zijn en wel gaan gamen, dan kan er altijd nog een losse grafische kaart in en zal waarschijnlijk de processor nog goed mee gaan.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Vorige week mijn systeem gebouwd met een I5 4670 en ook een dag gegamed met de Intel HD4600 en ik was verrast. Zelf World of Tanks nog heel knap te spelen.

Wel wat eyecandy uitgezet maar dan ook gewoon 80-100fps op een 1680*1050 (ofzoiets) resolutie
Pagina: 1