Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00
Hallo,

Ik heb onlangs voor mijn vriendin een systeempje in elkaar gezet, en heb daarvoor via V&A van iemand een XFX HD6870 overgenomen. Ding werkt in principe prima, maar wat een herrie maakt dat ding! Ik gebruik zelf al 8 jaar GPU spul van ATI, maar dan altijd van Sapphire, dit is de eerste keer dat ik een XFX heb.

Nu weet ik niet of dat working as intended is, ik hoop het in ieder geval niet, maar hij maakt mij in ieder geval te veel kabaal. Echt een snerpend geluidje, kán bijna niet zo zijn dat dat hoort, ik denk eerder slijtage van lagers o.i.d. (?). Ben niet zo thuis in de FAN-technische wereld.
Nu zag ik op de pricewatch en op andere websites al aftermarket koelers maar die kosten al gauw ~30 euro. Nu is dus mijn vraag of iemand een ietwat goedkopere oplossing weet of een website waar ze goedkopere aftermarket koelers hebben. Weet niet hoe dat bij GPU koelers zit maar je hebt al een redelijk degelijke CPU koeler voor ~15 euro.

Gaat er echt alleen om dat het ding stil is en gekoeld word, ga hem niet overclocken en qua games valt het ook best mee wat er mee gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:58
Snerpend geluid? Zoek eens op Coil-whine, komt niet van de fans. Als het zeker weten van de fans komt, zijn ze misschien versleten? Past er een reguliere Fan op? Onzin om de hele heatsink te vervangen terwijl de fans misschien de boosdoeners zijn.

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 10:56

Axon

Dikke tetten

Om bovenstaande te bevestigen: hou de fans van de videokaart tijdens gebruik eens vast en luister of het geluid weg gaat. Als dat niet zo is gaat het hier om coil whine :)

Tetten.